Polskie firmy rewolucjonizują logistykę wewnętrzną
Firmy AKE Robotics oraz VersaBox sfinalizowały alians strategiczny, dotyczący robotyzacji procesów produkcyjnych i logistycznych w Polsce i na rynkach zagranicznych.
Firmy AKE Robotics oraz VersaBox sfinalizowały alians strategiczny, dotyczący robotyzacji procesów produkcyjnych i logistycznych w Polsce i na rynkach zagranicznych.
Nowy obiekt w Krakowie przeznaczony jest do obsługi międzynarodowych przesyłek kurierskich. To kolejna w ostatnich latach duża inwestycja firmy w rozbudowę infrastruktury w naszym kraju. Została ona stworzona z myślą o klientach z regionu, którzy chcą rozwijać swoją działalność importową i eksportową za pośrednictwem globalnej sieci DHL Express, która pozwala im na handel z ponad 220 krajami na całym świecie.
Nowe rozporządzenie w sprawie wózków jezdniowych wprowadza konieczność opracowania instrukcji bezpieczeństwa prac transportowych. Nie wszystkie firmy o tym pamiętają.
Europejscy operatorzy wyznaczeni mają do obsłużenia coraz mniej tradycyjnych listów. Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że ten rynek zmniejsza się - wolumeny krajowych przesyłek listowych w latach 2007-2016 spadły o ponad 25%. W Polsce mamy do czynienia z podobnym zjawiskiem.
W 2018 r. ponad 30 tysięcy firm transportowych w Polsce przewiozło o 18% więcej towarów niż w roku poprzednim, a sprzedaż ich usług wzrosła o blisko 13%. Dane prezentują się imponująco. Jednak branża transportu ciężkiego będzie mieć teraz bardziej pod górkę niż w ubiegłych latach. Dlaczego? O ile pozycja lidera w zakresie międzynarodowych przewozów drogowych w najbliższym czasie nie jest zagrożona, to rodzimi przewoźnicy muszą się przygotować na wyzwania - te już znane i zupełnie nowe, generujące niepewność i niepokój. Jaka jest kondycja polskich przedsiębiorstw, świadczących usługi transportu towarów do i z krajów Unii Europejskiej?
Firma TBX nawiązała współpracę z Politechniką Warszawską - z Wydziałem Transportu i Biurem Karier. Operator logistyczny zapowiada aktywny udział w programach badawczych integrujących środowisko studentów i absolwentów z biznesem.
10 mld zł to wartość, jaką w 2023 roku może osiągnąć rynek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) w Polsce. W najbliższych latach będzie on stabilnie wzrastał na poziomie około 10% rocznie. Poczta Polska chce umocnić pozycję głównego polskiego partnera rynku e-Commerce.
Do stosowania rozwiązań chmurowych od lat nikogo nie trzeba specjalnie przekonywać. Biznes docenił prostotę takich narzędzi oraz oszczędności, które dają. Większy problem z chmurą miał sektor publiczny, ale i on zaczyna poważnie się nią interesować. Wpływają na to między innymi zmiany w prawie.