Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Przestrzenna identyfikacja kierunku źródła dźwięku

W artykule opisano możliwości wykorzystania jednopunktowego mikrofonu surround do wyznaczania kierunku źródła dźwięku (Sound Source Localization SSL). W eksperymentach zastosowano mikrofon „soundfield” z czterema przetwornikami (kapsułami) o charakterystykach kardioidalnych. Specjalna konstrukcja mechaniczna powoduje, że przetwornik w całości posiada charakterystykę dookólną. Mikrofon ten umożliwia akwizycję dźwięku 3-D w tzw.

Zagrożenie występowania eksplozyjnego odpryskiwania betonu w czasie pożaru w tunelach komunikacyjnych

W artykule przedstawiono przyczyny i skutki eksplozyjnego odpryskiwania betonu, które może mieć miejsce w tunelach komunikacyjnych w czasie pożaru. Zjawisko to stwarza poważne zagrożenie dla ekip ratowniczych oraz w znacznym stopniu obniża wytrzymałość i bezpieczeństwo konstrukcji. Szczególną uwagę zwrócono na zastosowanie do betonu dodatku w postaci włókien polipropylenowych jako antidotum na eksplozyjne odpryskiwanie betonu narażonego na działanie wysokich temperatur.

Wybrane aspekty procesu podejmowania decyzji

W referacie przedstawiono kluczowe elementy istotne przy podejmowaniu decyzji w budownictwie. Przedstawiono strukturę procesu decyzyjnego (od sformułowania problemu do wyboru optymalnego rozwiązania) oraz omówiono etapy postępowania. Zaprezentowano wybrane sytuacje decyzyjne oraz główne czynniki, jakie wpływają na decyzje eksperta - decydenta.

Wymagania konstrukcyjne i eksploatacyjne do budowy świec do zapłonu cng

Podjęta tematyka w ma na celu pokazanie wszystkich istotnych zmian w procesie spalania powietrza i gazu ziemnego w porównaniu do spalania mieszanki powietrza i benzyny w silniku. Mieszanka powietrza z CNG stwarza gorsze warunki do przeskoku iskry, z powodu większej oporności niż mieszanka powietrza z benzyną. Ponadto mieszanka powietrza z CNG spala się wolniej, co wiąże się z dużo wyższymi temperaturami w komorze spalania, co znacznie obniża trwałość świecy zapłonowej.

Wymagania stawiane systemom dynamicznego pozycjonowania statków oraz możliwości ich weryfikacji

Koncepcja systemów dynamicznego pozycjonowania statków sięga 1960 roku, kiedy zaszła potrzeba zapewnienia pozycji statku względem dna dla jednostek wiertniczych przemysłu paliwowego na akwenach o dużej głębokości, na których pozycjonowanie przy pomocy rozmieszczonych kotwic okazało się niewykonalne. Ówczesne możliwości techniczne były ograniczone, szczególnie w określaniu dokładnej pozycji statku. W rezultacie na wodach przybrzeżnych, korzystając z lądowych punktów odniesienia oraz z wykorzystaniem radiolatarni określano pozycję statku, a następnie poprawiano pozycję statku z użyciem napędu. Dokładność pozycjonowania położenia statku była zła i przekraczała 100m od wyznaczonego miejsca.
Subskrybuj to źródło RSS