Zaloguj się

WIEDZA: raporty i analizy

Ocena wdrożenia systemu zarządzania obiektami komunikacji program SZOK system zarządzania obiektami komunikacji, SZOK, implementacja, mosty we Wrocławiu, ZDiUM

Archiwizowanie dokumentów odbywa się coraz częściej w formie elektronicznej. Sposób ten ma wiele zalet, a najważniejszą z nich będzie łatwość wyszukiwania i dostępu do informacji z dowolnego miejsca. Archiwa urzędów zbierających dane na temat obiektów inżynierskich zamieniane są na elektroniczne bazy danych.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego, wypadki

Według statystyk każdego dnia w wypadkach drogowych ginie 11 osób, 134 są ranne. W roku 2011 doszło w Polsce do ponad 39 000 wypadków drogowych, co oznacza nieznaczny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Pomimo faktu, iż od 2010 roku obserwuje się zmniejszenie liczby wypadków drogowych w stosunku do lat poprzednich, Polska nadal znajduje się w czołówce krajów o największej ich liczbie. Według danych z 2009 roku Polska uplasowała się na szóstym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej biorąc pod uwagę liczbę zabitych na 1mln mieszkańców z wynikiem 102 zabitych. Przyczyny wypadków są bardzo różne, spośród najczęstszych powodów wypadków drogowych wymieniane są: nadmierna prędkość, niedostosowana do istniejących warunków drogowych, zły stan techniczny pojazdu, spożycie alkoholu lub środków o podobnym działaniu, zmęczenie itp. W artykule zaprezentowano problem wypadków drogowych na polskich drogach i ich skutków latach 2009-2011.

Badania symulacyjne systemów obsługowych za pomocą programu WinQSB i jego modułu Queuing System Simulation badania symulacyjne, symulacja, systemy obsługowe

W artykule zarysowano możliwości wykorzystania programu WinQSB QSS do modelowania sieci obsługowych. Celem takiego modelowania może być usprawnienie obsługi dokonywanej w ramach sieci. Sieć składa się z wielu węzłów powiązanych ze sobą. Wyniki symulacji mogą być podstawą do działań usprawniających pracę poszczególnych węzłów obsługowych jak i całej sieci. Technika symulacyjna w tych i innych przypadkach jest bardzo wygodna gdyż nie ingeruje bezpośrednio w proces obsługi logistycznej jak i w same obiekty. Zwrócono uwagę na jakość modelu symulacyjnego i konieczność jego weryfikowania celem potwierdzenia zgodności.

Funkcjonalność i bezpieczeństwo w systemach srk wykorzystujących zmienny odstęp blokowy systemy transmisji otwartej zmienny odstęp blokowy scenariusze operacyjne

W pracy przedstawiono zasadę realizacji koncepcji Bezwzględnego Ruchomego Odstępu Blokowego w istniejących systemach sterowania ruchem opartych na odcinkach izolowanych i sygnalizacji przytorowej. Przedstawione scenariusze operacyjne omawiające ruch pociągów zarówno tych wyposażonych jak i niewyposażonych w system radiowy umożliwiający prowadzenie w oparciu o metodę ROBB pokazują że przy widocznej poprawie przepustowości zastosowana nowa metoda prowadzenia ruchu nie obniża wymaganych w tym zakresie wymagań bezpieczeństwa.

Telesterowanie i monitoring układów napędowych

Artykuł zawiera opis i charakterystykę układów sterowania zawierających moduły telemetryczne. Bezprzewodowy przesył danych pomiarowych jest nierozerwalnie związany są z rozproszonymi systemami pomiarowymi. Zastosowanie sieci komputerowych do sterowania układów automatyki przemysłowej, tworzy nowoczesny system nadzoru i kontroli, który w bardzo znacznym stopniu usprawnia i optymalizuje proces produkcyjny.

Zintegrowany system Unii Europejskiej monitorowania ruchu statków i przekazywania informacji o statkach

Wstęp Łączna powierzchnia akwenów morskich państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) wynosi około 4 324 782 km². Część z nich ma ograniczone możliwości wymiany wody z oceanem światowym, co sprawia, że są one szczególnie wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia pochodzące zarówno ze statków jak i spływające rzekami z lądu. Trudna do ochrony przed zanieczyszczeniami ropą naftową i artykułami ropopochodnymi linia brzegowa wymienionych państw ma łączną długość ponad 70 000 km. Wody europejskie należą do akwenów o największym natężeniu ruchu statków przy jednocześnie dynamicznie rozwijającym się wykorzystaniu przemysłowym akwenów przybrzeżnych (przemysł wydobywczy i energetyka wiatrowa).

Informacja przestrzenna w procesie sterowania ruchem kolejowym

W referacie przedstawiono aktualnie wykorzystywane metody lokalizacji pojazdów kolejowych oparte o regułę „stałego odstępu blokowego - SOB” oraz nowe metody lokalizacji pojazdów umożliwiające wdrożenie zasady „ruchomego odstępu blokowego - ROB” wykorzystującej informacje pochodzące z systemów nawigacji satelitarnej klasy GNSS (Global Navigation Satellite System).
Subskrybuj to źródło RSS