Zaloguj się

WIEDZA

Media społecznościowe w branży logistyczno-spedycyjnej na przykładzie Niemiec

Media społecznościowe dawniej i dziś Przypomnijmy, że media społecznościowe, a dokładniej serwisy społecznościowe, o których tu mowa, istnieją w oparciu o zgromadzoną wokół siebie społeczność. Pierwsze strony internetowe tego typu, których zadaniem było umożliwić utrzymanie kontaktu z byłymi kolegami i koleżankami z klasy czy rodziną i znajomymi powstały w Stanach Zjednoczonych już w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Użytkownik miał możliwość stworzenia własnego profilu, wysyłania wiadomości do ludzi ze swojej "listy znajomych" oraz wyszukiwania wśród pozostałych użytkowników ludzi o podobnych zainteresowaniach. Dziś do najważniejszych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych należą Facebook, Twitter, Linkedin i Google +. W tabeli nr 1 zaprezentowano podstawowe dane dotyczące tych serwisów.

Działania sił morskich. Okręty wsparcia logistycznego.

Zdolność do wspólnego, efektywnego i skutecznego działania, okrętów wchodzących w skład wielonarodowych sił, na współczesnym Morskim Teatrze Działań Wojennych, decyduje o możliwości osiągnięcia założonych sojuszniczych celów z poziomu strategicznego, operacyjnego i taktycznego.

Konsekwencje planowania sprzedaży w ujęciu gospodarki magazynowej i planowania produkcji na podstawie koncernu międzynarodowego firmy Viessmann

Artykuł powstał na bazie wieloletniego doświadczenia jednego ze współautorów, który w początkowej fazie zatrudnienia był współodpowiedzialny za planowanie produkcji, a następnie za dział zakupów w jedynym na terenie Polski zakładzie produkcyjnym firmy Viessmann, znajdującym się na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Stanowi on wyraz praktycznego doświadczenia i odzwierciedla procesy zachodzące w przedsiębiorstwie oraz przedstawia jego reakcję jako wielowymiarowe konsekwencje planowania sprzedaży.

Budowa systemu pomiarowego do efektywnego zarządzania organizacją

Dokonywanie pomiarów to jedna z ważniejszych czynności efektywnego zarządzania organizacją. Celem jest monitorowanie wyników organizacji [3, s. 186]. Pomiar wyników to proces ilościowego określania skuteczności i efektywności podejmowanych działań [8, s. 1298]. Natomiast instrumentem, który regularnie wspiera proces pomiaru wyników w organizacji jest system pomiaru wyników. Systemy pomiaru wyników w organizacji wykorzystywane są na potrzeby efektywnego zarządzania organizacją w różnym zakresie. Ich ostateczny kształt, złożoność i wielowymiarowość uzależnione są od rodzaju organizacji oraz od jej indywidualnych potrzeb w zakresie monitorowania określonych wielkości pomiarowych. Równie wielką rolę w tym względzie odgrywają zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne organizacji. W efekcie zauważyć można pewną ewolucję dokonującą się w systemach pomiarowych budowanych do efektywnego zarządzania organizacją. Rosnące zainteresowanie systemami pomiaru wyników zaobserwować można już w połowie lat 80-tych XX wieku, kiedy to zauważono rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw na sterowanie procesami produkcyjnymi. Zrozumiano wówczas, że dla konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, przy ciągle zmieniającym się otoczeniu, wymagane jest stałe monitorowanie i rozumienie wyników organizacji. Początkowe systemy charakteryzowały się prostotą, jednostronnym, statycznym ujęciem oraz odzwierciedlały głównie zdarzenia przeszłe (ujęcie ex post).

Problematyka logistyki części zamiennych w aspekcie utrzymania ciągników rolniczych w gotowości technicznej

Szczególny charakter pracy w rolnictwie zdeterminowany jest sezonowością, właściwościami materiału roślinnego, gleby, wymaganiami agrotechnicznymi, jakościowymi produktami roślinnymi jak również oddziaływaniem czynników środowiska przyrodniczego. Stąd wynika konieczność stosowania ciągników i maszyn rolniczych w losowo zmiennym czasie oraz z maksymalną intensywnością ich wykorzystania.

Systemy jakościowe w procesach agrologistycznych

Produkcja rolnicza, ogrodnicza oraz produkcja pasz podlegają, zgodnie z wymogami prawa, przepisom dotyczącym zapewnienia bezpieczeństwa żywności (1). Troska o jakość i bezpieczeństwo produktów spożywczych dla konsumenta jest wbudowana w systemy produkcji surowców roślinnych i zwierzęcych, ich składowania i przechowywania, dystrybucji, transportu oraz przetwarzania (1, 2).

Preferencje konsumentów dotyczące miejsc zakupu oraz opakowań na detalicznym rynku owoców i warzyw

Wciąż zmieniające się potrzeby i upodobania konsumentów sprawiają, że dziś coraz trudniej jest prognozować popyt i efektywnie zarządzać łańcuchem dostaw. Liderzy na rynku dóbr konsumpcyjnych m. in. żywności znajdują jednak na to sposoby, a ich łańcuchami dostaw coraz częściej zarządza konsument, gdyż to on najlepiej wie, co, gdzie i kiedy chce nabyć. Tak więc, celem wszystkich procesów logistycznych jest dostarczenie konkretnych artykułów do klientów w odpowiedniej ilości w odpowiednie miejsce we właściwym czasie, zachowując jednocześnie odpowiednią jakość i optymalne koszty.

Wybrane prawne instrumenty rozwoju agrologistyki

Pojęcie agrologistyki jest pojęciem stosunkowo nowym. Prof. B. Klepacki określił ją jako „działalność obejmującą organizację, planowanie, kontrolę i realizację przepływu towarów rolno-spożywczych od miejsca wytworzenia surowców rolnych, poprzez kanały związane z ich skupem, magazynowaniem, produkcją i dystrybucją, aż do finalnego odbiorcy (konsumenta żywności), której celem jest zaspokojenie wymagań rynku, przy zachowaniu bezpieczeństwa żywnościowego, minimalnych kosztach i minimalnego zaangażowania kapitału”. Natomiast w poprawce do rezolucji Parlamentu Europejskiego „Logistyka transportu towarowego w Europie - klucz do zrównoważonej mobilności” agrologistykę określono jako minimalizację potrzeb transportowych, wspieranie wzajemnego ponownego wykorzystywania produktów ubocznych oraz obniżanie ryzyka rozprzestrzeniania się chorób zwierzęcych i roślinnych w drodze łączenia produkcji rolnej, działań przetwórczych i dystrybucyjnych.

Ocena potrzeby zastosowania koncepcji audytu logistycznego dla przedsiębiorstw rolnych

Działalność przedsiębiorstw rolnych w warunkach gospodarki wolnorynkowej zmusza je do działania jak typowe przedsiębiorstwa produkcyjne. Powoduje to adaptacje na ich potrzeby rozwiązań stosowanych w powszechnej działalności gospodarczej. Jednakże należy pamiętać, że produkcja rolna wciąż zachowuje swoje charakterystyczne cechy takie jak, np. sezonowość produkcji, uzależnienie procesu wytwórczego i jego efektywności od warunków klimatycznych, brak możliwości wstrzymania produkcji bez ponoszenia kosztów i inne.
Subskrybuj to źródło RSS