Zaloguj się

WIEDZA

Potencjalne możliwości wykorzystania modeli referencyjnych procesów biznesowych

Znaczna większość opracowań literaturowych zaleca stosowanie idei procesowego zarządzania w ogólnych strategiach zarządzania przedsiębiorstwami (Bartoszewicz, 2007; Ciesielski, 2006; Coyle i inni, 2002; Gołembska, 2007). W związku z tym przedsiębiorstwa powinny coraz bardziej skupiać się na tworzeniu efektywnych procesów biznesowych oraz na skutecznym zarządzaniu tymi procesami. Stosując takie podejście należy zidentyfikować wszystkie procesy biznesowe realizowane w przedsiębiorstwie. Znaczenie tych procesów jest zróżnicowane i zależy od rodzaju przedsiębiorstwa i prowadzonej działalności.

Problem logistyki agro-biomasy do celów energetycznych

Bez względu na rodzaj wytwarzanych wyrobów, odległości od źródeł pozyskania surowców, lokalizacji miejsc produkcji w stosunku do rynku zbytu czy też innych uwarunkowań trzeba liczyć się z wystąpieniem tzw. luki czasowo - przestrzennej. Istnienie takiej luki wymaga usprawnienia procesów logistycznych polegających na dostarczeniu właściwego produktu, we właściwej ilości, we właściwym stanie, we właściwym miejscu, we właściwym czasie, dla właściwego klienta, po właściwym koszcie. Spełnienie tych warunków określa się w literaturze mianem 7R.

Zastosowanie nowoczesnych narzędzi informatycznych w agrologistyce

Agrologistyka zwana także logistyką rolną to koncepcja mająca na celu tworzenie rozwiązań optymalizujących przepływ materiałów w zakresie zaopatrzenia, produkcji oraz dystrybucji w obszarach funkcjonalnych branż rolnej, ogrodniczej, sadowniczej oraz leśnej. Ma ona na celu podniesienie atrakcyjności wyżej wymienionych sektorów gospodarki przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pośrednich i bezpośrednich związanych z obsługą logistyczną i wytwarzaniem. Obszar agrologistyki obejmuje część surowcową i zaopatrzeniową całego łańcucha dostaw żywności w tym także sferę mikrologistyki gospodarstw rolnych, a więc zarządzanie przemieszczeniami w ramach prac rolniczych, pozycjonowanie upraw, transport krótkodystansowy oraz magazynowanie zarówno dóbr zaopatrzeniowych jak i gotowego produktu będącego wyrobem finalnym przedsiębiorstwa/gospodarstwa rolnego, który może ono oferować odbiorcom zewnętrznym.

Procesy logistyczne w grupie producentów rolnych studium przypadku

W ostatnich latach obserwuje się wzrost i znaczenie grup producenckich. Organizowanie się właścicieli gospodarstw rolnych w grup producenckie ma na celu dostosowanie produkcji prowadzonej przez członków grupy producenckiej do wymogów rynkowych, wspólne wprowadzanie towarów do obrotu, w szczególności przygotowanie do sprzedaży, centralizacja sprzedaży oraz dostarczenie do odbiorców hurtowych. Działania umożliwiające przemieszczania towarów od producenta do nabywcy stanowią istotę logistyki.

Uwarunkowania zarządzania logistycznego, a proces komunikacji rynkowej w sektorze mleczarskim

Całokształt działań informacyjno-nakłaniających (zwany komunikacją rynkową), realizowany jest pomiędzy producentami, którzy oferują produkty, coraz bardziej dostosowane do nowych potrzeb, a świadomymi swojej siły konsumentami oraz, co jest istotne w procesach logistycznych- uczestnikami łańcuchów dostaw. Jest to mechanizm decydujący w coraz większym stopniu o sukcesie na rynku mleczarskim oraz o sprawności procesów logistycznych, dlatego wymaga oceny w kontekście wzajemnych relacji między tymi dotychczas odrębnie analizowanymi obszarami zarządzania.

Ocena ryzyka występowania przykładowych problemów logistycznych w przedsiębiorstwach rolnych

Funkcjonowanie logistyki w przedsiębiorstwach rolnych ma na celu zapewnienie wsparcia dla realizowanych w nim procesów wytwarzania. Z jednej strony jest to logistyka o charakterze menedżerskim silnie związana z zarządzaniem procesami, a z drugiej logistyka o charakterze technicznym zapewniająca siły i środki do realizacji procesów podstawowych i logistycznych.

Kontraktacja jako ogniwo łańcucha agro-logistycznego

Umowa kontraktacji jest jedną z umów, która kształtuje proces pozyskiwania surowców dla przemysłu rolno-spożywczego. Oddziałuje nań na każdym etapie wytwarzania i tym samym jest często w literaturze traktowana jako umowa produkcyjna lub umowa rolno- przemysłowa [1,2]. Umowa ta jest ściśle związana z działalnością wytwórczą w rolnictwie, gdzie stanowi jeden z instrumentów integracji pionowej.

Kształtowanie wartości dla klienta na przykładzie winnic w

Współczesna gospodarka przyczynia się do konieczności podnoszenia jakości procesów, które zagwarantują profesjonalną obsługę, niższe koszty zakupów, oferując jednocześnie skrócony czas obsługi. Ówczesny klient oczekuje natychmiastowej reakcji na zgłaszane przez siebie potrzeby. Te podmioty rynkowe, które nie zdołają zaoferować produktów wysokiej jakości, kompleksowo obsługując klienta, nie będą miały szans przetrwania na rynku. Zauważalna staje się pewna rynkowa prawidłowość, gdzie kryterium wyboru coraz częściej jest realizacja usługi na wysokim poziomie, determinująca jakość, innowacyjność, precyzję, terminowość, rzetelność i elastyczność. Zagadnienie wartości dla klienta wydaje się stanowić istotny przedmiot dociekań, jako nieodzownego składnika rynkowej wymiany. Poruszając kwestie wartości należy uwzględnić zarówno aspekt marketingowy, jak i logistyczny, zatem punktem wyjścia niniejszych rozważań jest zarządzanie marketingowo-logistyczne na specyficznym i trudnym rynku, działających i funkcjonujących w Polsce winnic.
Subskrybuj to źródło RSS