Zaloguj się

WIEDZA

Społeczna odpowiedzialność łańcuchów dostaw i ich systemów logistycznych (założenia koncepcyjne)

Koncepcja łańcucha dostaw jako rodzaju systemu logistycznego wynika z nawiązywania relacji współpracy pomiędzy dostawcami produktów i ich odbiorców oraz całego grona instytucji i firm wspomagających fizyczny przepływ produktów. Systemy te ewoluują zgodnie z nowymi paradygmatami biznesu, które w trudnej rzeczywistości gospodarczej coraz częściej oscylują wokół zagadnień zrównoważonego rozwoju i pochodnych. Stąd systemy logistyczne, stanowiące rdzeń łańcuchów dostaw, w coraz większym stopniu muszą poddawać się regulacjom wynikającym z koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, a także zrównoważonego i społecznie odpowiedzialnego łańcucha dostaw. Praktyczne rozwiązania w tym zakresie znajdują się jeszcze w stanie początkowego rozwoju.

Elementy organizacji procesu komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji

W artykule przedstawiono wybrane elementy organizacji procesu komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji w magazynie dystrybucyjnym. Zidentyfikowano proces komisjonowania jako element procesu magazynowego wpływający na jakość usług realizowanych w magazynie. Następnie opisano zagadnienie komisjonowania z dynamicznym przydziałem asortymentu do lokacji oraz parametry obszarów, w których jest ono realizowane i przedstawiono zasady organizacji i kształtowania tych obszarów. Zapisano podstawowe zależności odwzorowujące proces komisjonowania z przydziałem dynamicznym asortymentu i przedstawiono schemat blokowy aplikacji symulującej ten proces. Następnie przedstawiono wyniki przeprowadzonych symulacji opatrzone wnioskami.

System pomiaru logistycznego dla potrzeb planowania i kontroli w dużych przedsiębiorstwach drogowych przewozów pasażerskich obsługujących trasy regionalne

Duże przedsiębiorstwa przewozów pasażerskich działają obecnie w warunkach konkurencji rynkowej i coraz większej walki o zmniejszające się grono klientów. Z tego względu konieczne staje się poszukiwanie rozwiązań pozwalających podnieść jakość świadczonych usług oraz zwiększyć rentowność prowadzonej działalności. Zdaniem autorki artykułu korzystnym rozwiązaniem jest stworzenie i implikacja systemu pomiarów logistycznych, który wspierałby proces planowania i kontroli działalności przewoźników pasażerskich. Dotychczasowe badania prowadzone przez autorkę dowodzą, iż obecnie brakuje takiego modelowego rozwiązania dedykowanego dla badanego sektora.

Sieci pojemnościowe w modelowaniu procesów logistycznych

W artykule przedstawiono podstawowe pojęcia i właściwości sieci formalnych przy pojemnościowych charakterystykach gałęzi. Podano definicje: sieci pojemnościowej, standardowej sieci pojemnościowej, przepływu, przepływu maksymalnego oraz zaspokajającego. Zasygnalizowano niektóre metody wyznaczania przepływu maksymalnego dla przypadków szczególnych zwracając uwagę na złożoność obliczeniową problemu. Przedstawiono ideę zastosowania odpowiednika dynamicznego sieci pojemnościowej do wyznaczania przepływu maksymalnego. Wskazano na niektóre możliwe zastosowania przepływów w sieciach pojemnościowych do modelowania procesów logistycznych oraz rozwiązywania odpowiednich zadań optymalizacyjnych.

Znaczenie obsługi klienta w logistyce

Obsługa klienta stanowi jeden z najważniejszych procesów realizowanych w organizacji, włączając w to także obszar logistyki (systemów logistycznych). Artykuł przedstawia wybrane aspekty obsługi klienta w odniesieniu do systemów logistycznych. W tym charakterystykę tej obsługi właśnie w tych systemach. W artykule zawarto istotne wskazówki dla zarządzających dotyczące kształtowania właściwego poziomu obsługi i satysfakcji klienta.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych

W artykule zawarto analizę literatury dotyczącej metod optymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych. W pracy badawczej postanowiono przygotować procedurę suboptymalizacyjną stanowiącą część składową metody projektowania obiektów logistycznych. A zatem artykuł dotyczy przygotowania procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych oraz jej implementacji w postaci modułu Suboptymalizacja stref przestrzenno-funkcjonalnych w pakiecie komputerowym OL. Ponadto w artykule przedstawiono matematyczny model procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych.

Możliwości stosowania czujek magistralowych w bazach logistycznych

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z Systemami Sygnalizacji Włamania i Napadu, które są stosowane w wielu obiektach transportowych, w tym m.in. w bazach logistycznych. Przedstawiono system oraz urządzenia wchodzące w jego skład. Zaprezentowano też nowe rozwiązanie w postaci czujek magistralowych. Mogą być one doskonale zastosowane w magazynach wysokiego składowania, dzięki możliwości zdalnej konfiguracji i diagnostyki. Zastosowanie tego typu rozwiązań zwiększa poziom bezpieczeństwa baz logistycznych.

Techniki biometryczne

W każdym obiekcie logistycznym powinno się stosować system kontroli dostępu. Systemy kontroli dostępu mają za zadanie ograniczenie i uporządkowanie ruchu osób (i/lub pojazdów) na danym terenie lub w obiekcie. W opracowaniu przestawiono zastosowanie urządzeń biometrycznych w systemach kontroli dostępu w obiektach logistycznych. Urządzenia biometryczne wykorzystują do rozpoznawania i identyfikacji osób ich cechy fizyczne i behawioralne.

Logistyczne zastosowania modelu rozmytej relacyjnej mapy kognitywnej

Działanie systemu logistycznego, rozumianego jako zespół powiązanych ze sobą węzłów decyzyjnych i wykonawczych, zależy od wielu, wzajemnie na siebie wpływających parametrów o charakterze zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Efektywne zarządzanie takim systemem, sprowadzające się w zasadzie do zapewnienia równomiernej dystrybucji zasobów, musi uwzględniać elementy predykcji, a więc opierać się de facto na pewnym modelu matematycznym, który będzie w stanie z wystarczającą dokładnością odwzorować działanie całego systemu.

Logistyka, Obsługa klienta,

Imperatywem realizacji, wdrożenia i skutecznego rozwoju kosztowo efektywnej obsługi klienta w logistyce przedsiębiorstw jest stosowanie i konsekwentne przestrzeganie formalnie uporządkowanych obszarów zadaniowych w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki przedsiębiorstwa w tym zakresie. Główne założenia polityki logistycznej obsługi klienta zaprezentowane zostały w części 1 i 2 artykułu.
Subskrybuj to źródło RSS