Zaloguj się

WIEDZA

Stan graniczny, olej silnikowy, badania eksploatacyjne

W artykule dokonano analizy możliwości wykorzystania nowego kryterium do oceny stanu granicznego silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym. Zaproponowane kryterium poszerza możliwości decydenta odnośnie wyboru właściwego - optymalnego kryterium, na etapie oceny stanu granicznego silnika - samochodu. W pracy przedstawiono problemy wynikające z poprawnego doboru wskaźników i ich wartości granicznych dla zaproponowanego kryterium, wskazując jednocześnie metody ich rozwiązania.

Podtorze kolejowe z zastosowaniem warstw asfaltowych

W Polsce trwają przygotowania do budowy Kolei Dużych Prędkości (KDP). Dyskusje w środowisku fachowców i w mediach dotyczą przede wszystkim odpowiedniego taboru kolejowego, przebiegu linii kolejowych, terminu rozpoczęcia i zakończenia budowy oraz oczywiście finansowania. Autor nie jest specjalistą w tej dziedzinie. Jego polem działania są nawierzchnie drogowe, a zwłaszcza asfaltowe. W artykule przedstawiono szczególne zagadnienie, nie poruszane w dyskusjach medialnych, a istotne dla trwałości budowanych linii kolejowych - zastosowania warstw asfaltowych w konstrukcji nawierzchni kolejowej.

Dobór systemu intuicyjnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego platformy mobilne, zdalne sterowanie, magistrala CAN

W referacie przedstawiono autorskie rozwiązanie systemu intuicyjnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego. Zaproponowano podział funkcji sterujących elementami wykonawczymi pojazdu i systemem wizyjnym. Opisano interfejs użytkownika i zaprezentowano wybrane zrzuty ekranowe wizualizacji graficznej sterowania silnikiem napędowym pojazdu, kamerami systemu wizyjnego i układu zawieszenia pojazdu.

Analiza komputerowa, Model i projektowanie, Silnik spalinowy

Prowadzone analizy, z wykorzystaniem metod komputerowych, ruchu tłoka silnika spalinowego pozwalają już na etapie jego projektowania przewidzieć występujące podczas jego pracy obciążenia oraz zachodzące różnorodne procesy fizyko-chemiczne. Niniejszy artykuł prezentuje wyniki analizy kinematycznej, jednocylindrowego silnika o zapłonie samoczynnym firmy Ruggerini, z wykorzystaniem programu komputerowego CATIA V. Uzyskane wyniki porównano z metodami analitycznymi. W celu przeprowadzenia opisanych analiz w pierwszej części zaprezentowano budowę trójwymiarowego modelu komputerowego przedmiotowego silnika z wykorzystaniem innego środowiska jakim jest program Solid Egde.

Wpływ zasięgu detekcji na bezpieczeństwo ruchu na zamiejskich skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną bezpieczeństwo ruchu drogowego, sygnalizacja świetlna, skrzyżowanie zamiejskie, układ detekcji, strefa dylematu, mikrosymulacja ruchu

W referacie przedstawiono przegląd stosowanych rozwiązań w zakresie układu detekcji na zamiejskich skrzyżowaniach z wysokimi prędkościami. Na podstawie przeprowadzonych badań identyfikacyjnych funkcjonowania skrzyżowań zlokalizowanych na odcinkach dróg krajowych, zbudowano model symulacyjny w programie Vissim.

Skrzyżowanie o ruchu okrężnym, symulacja komputerowa, zasady ruchu drogowego

W niniejszym artykule przedstawiono nowy, opracowany na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, symulator ruchu okrężnego przeznaczony do badania płynności ruchu drogowego w aspekcie różnie zdefiniowanych zasad. Istotą powstania symulatora było sprawdzenie czy zasady ruchu drogowego panujące na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym są prawidłowe (niestety w wielu miastach inaczej interpretowane z powodu nieprecyzyjnych zapisów w Kodeksie Drogowym) i czy ich modyfikacja może przyczynić się do większej przepustowości takich skrzyżowań. W pierwszej części artykułu autor opisuje opracowany symulator, od strony użytkownika, czyli: możliwości narzędzia, sposób definiowania skrzyżowania, sposób wprowadzania danych, ustawianie potoków ruchu, wybór zasad ruchu drogowego, itp. Następnie autor przedstawia charakterystykę wybranego szczecińskiego skrzyżowania o ruchu okrężnym (m.in. rozkład ruchu względem poszczególnych dróg) i na jego podstawie prowadzi stosowną analizę.

Bezobsługowe zawracanie pociągów metra na stacji końcowej metro, system ATC , automatyka prowadzenia pociągu

W artykule przedstawiono jedną z funkcji nowoczesnych systemów ATC - bezobsługowe (tzn. bez obecności maszynisty w kabinie) zawracanie pociągu metra na stacji końcowej. Wybrane elementy rozwiązania przedstawione zostały na przykładzie implementacji tej funkcji w systemie SOP-2P. Bezobsługowe zawracanie pociągów metra pozwala na zmniejszenie liczby maszynistów obsługujących daną linię oraz skrócenie czasu zawracania pociągów na stacji końcowej.

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w polskiej praktyce drogowej

W referacie omówiono rodzaje bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowane w krajach unijnych, które powinny być w możliwie krótkim czasie wprowadzone do polskiej praktyki drogowej. Zwraca też uwagę na istotę rozszerzania i upowszechniania wiedzy o tych urządzeniach, a zwłaszcza możliwościach poprawy warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego wynikających z ich prawidłowego i odpowiednio szerokiego stosowania.

Wpływ zużycia oleju smarującego w turbodoładowanym silniku o zapłonie samoczynnym na emisję związków szkodliwych zużycie oleju, honowanie, tuleje, silnik z zapłonem samoczynnym

Instytut Silników Spalinowych i Transportu we współpracy z Instytutem Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL pracuje nad analizą zużycia oleju w aspekcie emisji związków toksycznych. Złożone w poprzednich latach, tendencje w konstrukcji silników spalinowych zostały ograniczone przepisami prawa dotyczącymi zarówno toksyczny związek i emisji CO. W efekcie, producenci silników spalinowych opracowali szereg udoskonaleń nie tylko w celu poprawy spalania, ale także zmniejszenia zużycia oleju. Poziom zużycia ropy naftowej, w rzeczywistości, jest traktowany jako kryterium oceny zaawansowania silnika. Zapewnia również o poprawności wyprodukowania silnika, co więcej, oznacza to, że praca silnika spełnia normy. Artykuł zawiera opis tulei honowanych konwencjonalnie i laserowo. Ponadto prezentuje wyniki badań prowadzonych w celu określenia wpływu tulei cylindrowych na zużycie paliwa, jak również emisję związków toksycznych. Badania przeprowadzono na turbodoładowanym silniku wysokoprężnym z Common Rail. Pomiary zużycia zostały przeprowadzone z wykorzystaniem urządzeń AVL. Obecnie dalsze i bardziej szczegółowe badania prowadzone są tak, aby dokładnie zbadać korelację między cylindrem, zużyciem oleju oraz emisją.
Subskrybuj to źródło RSS