Zaloguj się

WIEDZA

Symulacyjne badania oddziaływania nalepów kół wagonowych na tor dynamika pojazdów szynowych, zestaw kołowy z nalepem badania symulacyjne

W pracy dla modelu symulacyjnego wagonu dwuosiowego z zestawem kołowym, na którego jednym z kół znajduje się nalep, zbadano jego dynamiczne oddziaływanie na szynę w funkcji wielkości uszkodzenia, prędkości wagonu i masy dla różnych przypadków sztywności toru. Porównano też względne przyrosty sił dla koła z nalepem i spłaszczeniem.

Systemy radiowe zapewniające komfort pasażerom i bezpieczeństwo sterowania ruchem kolejowym

Badane jest ogólne rozwiązanie osiowosymetrycznego zagadnienia skręcania z uwzględnieniem częściowych poślizgów dla znanego rozkładu naprężeń normalnych i znanej wielkości strefy styku. Rozważane są dowolne geometrie styku ciał. Przedstawione podejście jest odmienne, niż w rozwiązaniu klasycznym, w którym stosuje się teorię Hertza. Problem częściowych poślizgów sprowadza się do równań całkowych rozwiązywanych numerycznie. Przedstawione wyniki są zgodne z klasycznym rozwiązaniem dla styku skrętnego dwóch kul, a w szczególności z zależnością pomiędzy kątem skręcania i wielkością strefy przyczepności w zagadnieniu Lubkina.

Wykorzystanie teorii podobieństwa do analizy stateczności ruchu samochodu na podstawie badań mobilnego modelu

Praca przedstawia zagadnienia związane z wykorzystaniem mobilnego modelu pojazdu w skali 1:5 do analizy stateczności ruchu samochodu ciężarowego. W pracy przedstawiono podstawowe zależności teorii podobieństwa Π-Buckinghama wykorzystane do modyfikacji mobilnego modelu samochodu. Przedstawiono wykonane i przygotowywane prace zapewniające podobieństwo rzeczywistego pojazdu i mobilnego modelu. Opisano sposoby określania poszczególnych parametrów modelu.Zaprezentowana praca powstała w trakcie realizacji projektu badawczo rozwojowego NCBR nr. PB 5478/B/T02/2011/40 pt. „Ocena stateczności rzeczywistego pojazdu na podstawie badań mobilnego modelu”.

Roboty kroczące, algorytmy sterowania, adaptacja, system wizyjny

Artykuł prezentuje koncepcję algorytmów generowania trajektorii ruchu rekonfigurowalnego robota kroczącego w oparciu o system wizyjny i analizę pobranego obrazu w czasie rzeczywistym. Wykorzystano opracowaną konstrukcje robota o sześciu odnóżach i trzypoziomowym mikroprocesorowym układzie sterowania. Przedstawiono propozycję algorytmu sterowania umożliwiającego na podstawie analizy obrazu oraz sensorów: zbliżeniowego i stykowych w odnóżach, dostosowywanie się robota do otoczenia, przez dobór odpowiedniego kierunku ruchu, omijanie/przekraczanie przeszkód, dobór postur i typu chodu. Analizę obrazu zrealizowano za pomocą biblioteki OpenCV na podstawie zbudowanego uproszczonego statystycznego klasyfikatora cech Haar’a. Przeprowadzono próby testowe w terenie dla różnych warunków środowiskowych, uzyskując obiecujące wyniki.

Overhead contact line, stagger, height measurement, GPS

This paper provides information about principles of measurement with device for overhead contact line height and stagger measurement. The device is determined for overhead contact line continuous measurement. The based measured parameters are overhead contact line height and stagger. The other measured parameters are evolved from optional GPS module. The data can be copied to MMC/SD card and they can be analyzed in PC.

Common Rail, silnik z zapłonem samoczynnym, układ zasobnikowy

Przedstawiona praca poświęcona jest nowoczesnym układom wtryskowym silników z zapłonem samoczynnym. W pracy przedstawiono budowę, zasadę pracy układu Common Rail oraz przedstawiono symulację komputerową pracy układu wtryskowego silnika z zapłonem samoczynnym. Symulacja wykorzystująca środowisko LabView pozwala na zobrazowanie pracy sterownika EDC. Wyświetlane czasy wtrysku oraz ilość wtrysków paliwa w zależności od warunków pracy silnika pozwala na wyjaśnienie sposobu sterowania nowoczesną jednostka napędową stosowaną w pojazdach osobowych.

Kierunki rozwoju powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn warstwa powierzchniowa, powłoka ochronna, powłoka adaptacyjna, właściwości tribologiczne, selektywne przenoszenie, nanocząstki metali

W artykule omówiono w sposób skrótowy zagadnienia związane z wytwarzaniem powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn, o korzystnych właściwościach tribologicznych, zapewniających właściwą eksploatację urządzeń technicznych. Omówiono zasady funkcjonowania a także możliwości stosowania powłok adaptacyjnych oraz powłok otrzymywanych z udziałem nanostruktur. Zaprezentowano koncepcję konstytuowania tego rodzaju powłok w procesie eksploatacji oraz przedstawiono badania możliwości jej realizacji, przytaczając przykładowe wyniki badań własnych.

Diffusion of innovations, TOE framework, inter-firm diffusion, intra-firm diffusion.

This paper investigates the issue of diffusion research focused on diffusion and adoption models at firm level. Diffusion theories are aimed at exploring issues as how, why and with what intensity there are new knowledge, innovations, skills and technological changes spread. The purpose of this article is to analyse diffusion processes and describe inter-firm and intra-firm diffusion and differences between them. In this article there is a theoretical review of IT adoption models at the firm level stated, and factors that influence IT adoption and diffusion in each of them. Most empirical studies are derived from the DOI theory and the TOE framework, but to achieve better understanding of the IT adoption phenomenon, it is importatnt to combine more than one theoretical models.
Subskrybuj to źródło RSS