Zaloguj się

WIEDZA

Urządzenia symulacyjne

Referat prezentuje możliwości modelowania trajektorii ruchu zadanego statku morskiego z wykorzystaniem zaadaptowanego do tego celu modelu statku dostępnego na symulatorze. Eksperyment przeprowadzono dla kontenerowca „Bonny“ na symulatorze NMS produkcji NORCONTROL. Trajektorie statku otrzymane w czasie badań symulacyjnych były porównywane z trajektoriami statku rzeczywistego wykonującego te same manewry, zarejestrowanymi w czasie jego prób stoczniowych.

Wykorzystanie serwisów internetowych w wideo marketingu produktów turystycznych online wideo marketing, Web 2.0,, serwisy wideo, social media, marketing turystyczny, marketing wirusowy

Serwisy internetowe umożliwiające wysyłanie i udostępnianie opublikowanych filmów innym użytkownikom Internetu, stały się jedną z istotniejszych platform działań promocyjnych z obszaru WEB 2.0. Firmy, instytucje i osoby prywatne otrzymały medium o możliwościach i zasięgu bliskim telewizyjnemu. Rozwój serwisów internetowych na czele z YouTube, otworzył ogromne możliwości dla wideo marketingu czyli działań opierających komunikację marketingową o przekaz wideo. Zaangażowanie sektora turystycznego w tę formę działalności marketingowej zaowocowało powstaniem rozbudowanej i stosunkowo poprawnie wykorzystywanej mozaiki różnorodnych materiałów wideo. Dostęp do nich możliwy jest dla internautów w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca.

Wpływ horyzontu prognozy i długości szeregu czasowego na jakość predykcji w ruchu drogowym w Polsce bezpieczeństwo, ruch drogowy, prognoza, trend, model

W pracy przeanalizowano możliwość wykorzystania modeli trendu do prognozowania liczby wypadków oraz liczby ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach drogowych w Polsce. W szczególności analizowano modele liniowe i logarytmiczne i zależność skuteczności prognozy od długości szeregu czasowego. Analizowano wpływ horyzontu prognozy na jakość prognozy.

Problemy technologiczne i bezpieczeństwo eksploatacyjne konstrukcji okrętów wykonanych ze stopów aluminium

W artykule przedstawiono wybrane problemy technologiczne, jakie wystąpiły podczas budowy konstrukcji okrętów ze stopów aluminium w polskich stoczniach i problemy z ich późniejszą eksploatacją. W latach 60-tych zbudowano kilka szybkich kutrów torpedowych, których kadłub i nadbudówka zostały wykonane odpowiednio ze stopu 5019 i 5086 a w latach 80-tych zbudowano korwetę z dużą, trzy-kondygnacyjną nadbudówką wykonaną ze spawalnego, wysoko wytrzymałościowego stopu 7020. Przedstawiono sposób monitorowania procesów korozyjnych mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacyjnego.

Systemy automatyki w zabezpieczeniach obiektów przemysłowych

W pracy przedstawiono wybrane systemy elektroniczne i mechaniczne zabezpieczeń technicznych stosowanych w ochronie zewnętrznej obiektów przemysłowych. Nowoczesne systemy uwzględniające organizacje najnowszych rozwiązań technologicznych wykorzystujących systemy komputerowej wideodetekcji, detekcji elektromagnetycznej, jak i systemy detekcji światłowodowej a także systemy detekcji wykorzystujące kable sensoryczne. Zadaniem przedstawionych systemów jest wykrycie i wczesne powiadomienie użytkowników o zaistniałych zagrożeniach.

Nahełmowe systemy celownicze, systemy awioniczne, łączność radiowa

Współczesne zintegrowane systemy awioniczne obejmują m.in. nahełmowe systemy prezentacji danych, których głównym zadaniem jest poprawa świadomości sytuacyjnej pilota na współczesnym polu walki. Zupełnie nowym problemem związanym z nahełmowym zobrazowaniem danych jest wykorzystanie zobrazowania informacji otrzymywanej z systemów łączności radiowej. Elektroniczna (komputerowa) integracja poszczególnych urządzeń tworzących system awioniczny wykorzystuje cyfrowe szyny danych, w których informacja (w tym parametry pracy radiostacji, sygnały alarmowe, komendy radiowe, dane o celu) lub zdjęcia celu podawana może być bezpośrednio „przed oczy” pilota w systemach zobrazowania nahełmowego. W referacie omówiono wyniki wstępnych analiz podobnych prac prowadzonych w Polsce (m.in. przez ITWL i BUMAR śOŁNIERZ S.A.) w ramach modernizacji śmigłowców wojskowych z awioniką analogową (m.in. Mi-8, Mi-17, Mi-24). Jednym z podstawowych pojawił się problem sposobu pozyskiwania danych z dotychczas eksploatowanych radiostacji analogowych oraz ich przetwarzania do wersji cyfrowej i zobrazowania monitorowego lub nahełmowego (wg standardu tzw. GLASS COCKPIT).

Bezzałogowa Platforma Lądowa, hydrostatyczny układ napędowy, podwozie gąsienicowe, wysoka mobilność

W referacie przedstawiona została nowatorska konstrukcja zdalnie sterowanej gąsienicowej platformy testowej oraz wyniki badań poligonowych przeprowadzonych w oparciu o tor doświadczalny, znajdujący się na terenie Katedry Budowy Maszyn Wojskowej Akademii Technicznej, mających na celu zweryfikowanie możliwości wykorzystania istniejących analitycznych metod wyznaczania oporów skrętu pojazdów przegubowych do projektowania lekkich przegubowych pojazdów gąsienicowych. Ponadto, przedstawione zostały również dwie autorskie metody szacowania oporów skrętu.

Mobilne modele samochodów do badań stateczności

W publikacji przedstawiono problemy na jakie napotyka się przy badaniach stateczności dużych samochodów ciężarowych i samochodów specjalnych. Przedstawiono koncepcję budowy mobilnych, zdalnie sterowanych modeli samochodów, których cechy mogą w pewnym przybliżeniu odwzorowywać stateczność pojazdów rzeczywistych.

Subskrybuj to źródło RSS