Zaloguj się

WIEDZA

Budowa i właściwości funkcjonalne stanowiska badawczego

W artykule zaprezentowano budowę i właściwości funkcjonalne stanowiska badawczego układu napędowego samochodu osobowego z automatyczną skrzynią biegów. Stanowisko to umożliwia prowadzenie symulacyjnych badań stanowiskowych w warunkach laboratoryjnych. Jego funkcjonalność pozwala na badanie dynamiki układu napędowego w procesach przejściowych. Może ono być użyte także dla testowania hamulca elektrowirowego stosowanego jako retarder a także do testowania hamulców tarczowych samochodu osobowego.

Wpływ rezystancji przewodów wysokiego napięcia na wartość energii wyładowania iskrowego

W artykule przedstawiono model matematyczny bezrozdzielaczowego układu zapłonowego współpracujący z silnikami spalinowymi. Zaproponowany model wykorzystano do analizy wartości poszczególnych elementów konstrukcyjnych układu zapłonowego. Do opracowania modeli matematycznych wykorzystano wyniki badań laboratoryjnych oraz eksploatacyjnych elementów składowych układu zapłonowego. Komputerową analizę układu przeprowadzono na podstawie opracowanego programu autorskiego zaimplementowanego w środowisku Delphi.

W ruchu obrotowym dla różnych wysięgów

Z punktu widzenia bezpieczeństwa i efektywności prac wykonywanych przy zastosowaniu żurawi obrotowych istotne jest końcowe pozycjonowanie ładunku w ruchu obrotowym nadwozia. W niniejszej pracy zaproponowano do rozwiązania tego zagadnienia zastosowanie sztucznej sieci neuronowej. Zbiór uczący uzyskano bazując na optymalizacji dynamicznej. Zaprezentowano przykładowe wyniki symulacji numerycznych dla określonego kąta obrotu i różnych wysięgów żurawia.

Kształtowanie właściwości wibroizolacyjnych układu zawieszenia siedziska

W niniejszej pracy przedstawiono sposób kształtowania właściwości wibroizolacyjnych układów zawieszeń siedzisk. Zastosowana procedura optymalizacji pozwala na znalezienie Pareto-optymalnych konfiguracji układu zawieszenia, dla których osiągnięta jest jednoczesna minimalizacja przeciwstawnych kryteriów optymalizacji: przyspieszenia drgań izolowanego obiektu oraz przemieszczenia względne systemu zawieszenia.

Wybrane aspekty opracowania, weryfikacji i wdrażania śródlądowych map elektronicznych dla obszaru RIS w Polsce

Mapy elektroniczne dla żeglugi śródlądowej są obecnie coraz częściej wykorzystywane na wodach europejskich. Standardy, związane z produkcją map na wody europejskie zostały ustalone i wdrożone w 2001 roku, natomiast od roku 2003 rozwijane są już standardy międzynarodowe przez amerykańsko-europejską grupę harmonizującą IENC. Obecnie w Europie komórkami map elektronicznych pokryta jest większość wodnych szlaków śródlądowych. Podobnie sytuacja wygląda w innych państwach na świecie.

Wykorzystanie satelitarnych metod pomiarów

Głównym założeniem realizacji pomiarów badawczych było wykazanie możliwości wykorzystywania korekt różnicowych systemu ASG-EUPOS w precyzyjnym pozycjonowaniu pojazdu ATV. Celem badawczym było wykonanie analizy dokładności pozycjonowania pojazdu metodami pomiarów: autonomiczną, RTK i DGPS −w czasie rzeczywistym, a także pomiarów metodą DGPS obliczonych w post−processingu. Na pojeździe został zainstalowany wysokiej klasy dwuczęstotliwościowy odbiornik GPS Ashtech Z−Xtreme, wykorzystany do jednoczesnego pomiaru metodą autonomiczną i RTK. W tym samym czasie, za pomocą odbiornika nawigacyjnego Thales MobileMapper, rejestrowano surowe dane obserwacyjne i wykonano pomiar metodą DGPS serwisu KODGIS systemu ASG−EUPOS. W artykule przedstawione zostały wnioski z otrzymanych wyników podczas eksperymentu z wykorzystaniem pojazdu ATV.

Problematyka oceny stanu amortyzatorów na stanowisku eusama

Streszczenie: Praca dotyczy diagnozowania elementów tłumiących zastosowanych w zawieszeniu samochodu osobowego. Głównym jej celem było zobrazowanie kilku problemów, jakie mogą wystąpić podczas oceny stanu amortyzatorów zamontowanych w pojeździe. Przeanalizowano relacje pomiędzy zużyciem elementu tłumiącego, a wartością parametru diagnostycznego w jednym z testerów typu EUSAMA. Opisano zakłócający wpływ tarcia suchego w zawieszeniu oraz własności promieniowych pneumatyka na rezultaty bezdemontażowej kontroli amortyzatorów. Przedstawiono również przykładowe błędy, które mogą występować w informacjach podawanych przez urządzenia diagnostyczne.

Alternatywna technika rejestracji obrazu tablic rejestracyjnych dla algorytmów superrozdzielczości

W artykule zaprezentowano wpływ kąta obrotu kamery rejestrującej sekwencję obrazów na czytelność obrazów tablic rejestracyjnych uzyskiwanych za pomocą algorytmu super-rozdzielczości. Uzyskiwany obraz jest poddawany kolejnym fazom procesu rozpoznawania, których wynik jest w dużej mierze zależny od jakości obrazu wejściowego, szczególnie w przypadku rejestracji sekwencji wideo niskiej rozdzielczości.

Wpływ dopasowania danych wejściowych na proces uczenia sieci neuronowej

W artykule autor przedstawił problem wynikający z niedokładnego dopasowania danych wejściowych w procesach uczenia sieci neuronowej pracującej w trybie z nauczycielem. Sieć neuronowa ma za zadanie wygenerować filtr o skończonej odpowiedzi impulsowej mający za zadanie poprawiać jakość obrazów cyfrowych pozyskanych z urządzeń akwizycji obrazu, których budowa oparta jest na matrycy CCD. W celu rozwiązania problemu autor przedstawił metodę polegającą na znajdywaniu osi i kąta opartą na wyznaczaniu współczynnika korelacji.
Subskrybuj to źródło RSS