Zaloguj się

WIEDZA

The special achievements in studies on quality improvement in health care are attributed to the United

States, where in 1951 The Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organisations (JCAHO) was established. Already after a few years all types of medical facilities were within the scope of the organisation. The Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organisations dealt with the requirements for the health care facilities, guidelines of conduct in specific clinical situations, and the accreditation system elaborating.

Employer branding w mediach społecznościowych jako sposób na zainteresowanie firmą Generacji Y

Naturalnym wydaje się, że zarządzanie firmą, w której współpracują osoby z różnych grup wiekowych może napotykać pewne trudności, a jeden styl zarządzania nie odpowiada wszystkim w tym samym stopniu. Nowoczesne technologie zmieniają sposób w jaki komunikujemy się i pracujemy. Dziwne wydają nam się obecnie wątpliwości jakie miało kierownictwo w przeszłości dotyczące tego, czy należy zapewniać wszystkim pracownikom dostęp do komputera osobistego.

Manipulacja w komunikacji rynkowej, czyli jak „upolować” klienta

Współczesna rzeczywistość rynkowa spowodowała, że punktem wyjścia do wszystkich działań marketingowych przedsiębiorstw jest konsument. Sprzedawcy prześcigają się w zdobywaniu unikalnej wiedzy o konsumencie; jego postępowaniu, oczekiwaniach, potrzebach. Nie zawsze jednak informacje o kliencie są wykorzystywane w sposób etyczny; niezwykle często dochodzi do manipulowania konsumentami na rynku sprzedaży. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie najbardziej wyrafinowanych technik manipulacji oraz istoty i zasad ich oddziaływania na konsumenta (na jego uczucia, psychikę, skłonność do zakupu). Dla zrealizowania celu wykorzystano analizę literatury przedmiotu, analizę raportów Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno- Spożywczych oraz metodę obserwacji uczestniczącej. Obserwacje poczyniono w okresie wakacyjnym w roku 2011 w wybranych punktach handlowych Centrum Handlowego „Manufaktura” w Łodzi.

Zarządzanie procesem komunikacji intergrupowej w służbie zdrowia

Prawidłowe funkcjonowanie szpitala w sposób istotny powiązany jest z aspektami makroekonomicznymi oraz wewnętrzną organizacją służby zdrowia. Kreowanie procesu komunikacji jest wymogiem prawidłowego funkcjonowania jednostki organizacyjnej. Oczywiście na konkurencyjność przedsiębiorstwa oprócz jakości realizowanych zadań przez pracowników wpływ mają również inne czynniki mające swoje źródło w otoczeniu wewnętrznym, czy też zewnętrznym. Jednakże podstawą zarządzania jest proces komunikacji, który pośredniczy w realizacji zadań dotyczących planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. Dlatego autor podjął się zdiagnozowaniu czynników wpływających na jakość komunikacji w zakładach opieki zdrowotnej (zoz) do których zalicza się wiele różnorodnych jednostek.

3D w przedsiębiorstwach produkcyjnych z rejonu Podbeskidzia

Postęp techniczny, rozwój systemów informatycznych spowodował duże zmiany na rynku sprzedaży wyrobów i usług. W ramach wciąż rosnących wymagań klientów konieczna staje się indywidualizacja ofert, które muszą być dopasowane do zmieniających się wymagań odbiorców. Wymusza to zwłaszcza wśród producentów podjecie działań, które pozwolą na skrócenie do minimum czasu i kosztów projektowania procesów produkcyjnych. Kluczem w rozwoju innowacyjnej produkcji jest umiejętność zastosowania podczas projektowania nowoczesnych technologii informatycznych, czego przykładem może być rozwój techniki laserowej tj. skanerów 3D.

Analiza efektywności funduszy obligacji w czasie bessy

Pogłębiający się kryzys w roku 2011 uwidocznił wiele, negatywnych zjawisk wynikających z obecnego stanu rozwoju rynków finansowych na świecie. Problemy strefy euro, widmo jej rozpadu i ciągłe obniżki ratingów krajów europejskich spowodowały spadek zaufania na rynkach obligacji. Znalazło to swoje odzwierciedlenie również na rynku TFI. Kluczowym elementem staje się więc szybka identyfikacja obszarów inwestycji obarczonych największym i najmniejszym ryzykiem wahań cen czynników rynkowych. Celem analizy jest ocena efektywności polskich funduszy obligacji w roku 2011.

Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne - aspekty prawne

We współczesnym świecie ochrona zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów jest niewątpliwie jednym z najwyżej cenionych dóbr. Nie można mówić o prawie żywnościowym bez uwzględnienia zasad bezpieczeństwa oferowanych towarów. Nowe produkty niemal każdego dnia trafiają na rynek. Wzmożone procesy wytwórcze i wykorzystywanie w nich coraz nowocześniejszych technologii produkcyjnych oraz innowacyjnych sposobów dystrybucji spowodowały konieczność zdefiniowania podstawowych pojęć i zakresu ochrony oferowanej żywności. Ciągły wzrost świadomości przedsiębiorców i pracowników branży spożywczej oraz wiedzy klientów w temacie wymogów prawnych przemysłu spożywczego, powinien skutkować lepszym wykorzystaniem szans oferowanych przez ten sektor przedsiębiorstwom, jak i spowodować wzrost bezpieczeństwa i jakości oferowanych na rynku towarów.

Marketing żywności ekologicznej jako narzędzie kształtowania świadomości konsumenta

W ostatnich latach w Polsce oraz krajach Unii Europejskiej możemy zaobserwować dynamicznie rozwijający się rynek żywności ekologicznej. Wynika to nie tylko z różnego typu akcji marketingowych i kampanii informacyjnych, ale również ze wzrostu świadomości konsumentów. Niezwykle ważna będzie praca, jaka powinna być wykonana przez różnego rodzaju organizacje, instytucje, firmy i stowarzyszenia działające w branży ekologicznej.

Analiza tendencji w handlu międzynarodowym wieprzowiną latach 1961-2009, część 1- eksport

Produkcja wieprzowiny w latach 1961-2009 wzrosła o 329% z 24,80 mln ton do 106,33 mln ton, jednak wzrost produkcji nie był równomierny na poszczególnych kontynentach, gdyż np. w Azji produkcja wzrosła prawie dwudziestokrotnie, a w Europie zaledwie o 82%. Znacznie poprawiła się również efektywność produkcji na wszystkich kontynentach, jednak w Azji poprawa ta była znacznie większa.

Symulacja i analiza przebiegu pracy napędu tramwaju w okresach zerwania przyczepności

Prawidłowa współpraca koła z szyną odbywa się w zakresie mikropoślizgu. W tej strefie, poślizg jest efektem odkształceń sprężystych powierzchni kontaktowych, a siła przyczepności rozwija się proporcjonalnie do prędkości poślizgu. Zerwania przyczepności kół napędzanych pojazdów szynowych są zjawiskiem niebezpiecznym ruchowo obniżającym trwałość eksploatacyjną pojazdu. Są jednym z czynników sprzyjających intensyfikacji zużycia mechanicznych elementów układu napędu, w tym powierzchni tocznych kół napędzanych. Takie ponadprzeciętne zużycia kół występowały np.
Subskrybuj to źródło RSS