Zaloguj się

WIEDZA

Prędkość pojazdów w otoczeniu stacji automatycznej kontroli prędkości

Dostosowanie prędkości do znaków drogowych oraz warunków aktualnie panujących na drodze ma istotny wpływ na bezpieczeństwo poruszających się pojazdem oraz znajdujących się w jego pobliżu osób. W artykule przedstawiono aktualny stan prawny dotyczący dopuszczalnych prędkości na drogach, a także limity prędkości w krajach UE. Zwrócono także uwagę na zmiany liczby zabitych w wypadkach drogowych w ostatnich latach. W drugiej części przedstawiono analizy prędkości pojazdów w otoczeniu stacji automatycznej kontroli prędkości.

Analiza działania systemu asg-eupos w warunkach dynamicznych

Przeprowadzenie sondażu hydroakustycznego celem wykonania aktualnej, wiarygodnej i bardzo szczegółowej mapy batymetrycznej wymaga wykorzystania zarówno sygnałów z Satelitarnych Systemów Pozycjonowania, systemów wspomagających jak również technologii przetwarzania sygnałów pochodzących z urządzeń hydrograficznych. O wiarygodności i dokładności mapy batymetrycznej decyduje wypadkowa dokładności systemu pozycjonowania oraz systemu hydroakustycznego oraz ich integracja. Celem przeprowadzonych doświadczeń było określenie charakterystyk dokładności oraz niezawodności działania serwisów naziemnego systemu wspomagającego: ASG-EUPOS (Aktywna Sieć Geodezyjna).

Budowa i właściwości funkcjonalne stanowiska badawczego

W artykule zaprezentowano budowę i właściwości funkcjonalne stanowiska badawczego układu napędowego samochodu osobowego z automatyczną skrzynią biegów. Stanowisko to umożliwia prowadzenie symulacyjnych badań stanowiskowych w warunkach laboratoryjnych. Jego funkcjonalność pozwala na badanie dynamiki układu napędowego w procesach przejściowych. Może ono być użyte także dla testowania hamulca elektrowirowego stosowanego jako retarder a także do testowania hamulców tarczowych samochodu osobowego.

Wpływ rezystancji przewodów wysokiego napięcia na wartość energii wyładowania iskrowego

W artykule przedstawiono model matematyczny bezrozdzielaczowego układu zapłonowego współpracujący z silnikami spalinowymi. Zaproponowany model wykorzystano do analizy wartości poszczególnych elementów konstrukcyjnych układu zapłonowego. Do opracowania modeli matematycznych wykorzystano wyniki badań laboratoryjnych oraz eksploatacyjnych elementów składowych układu zapłonowego. Komputerową analizę układu przeprowadzono na podstawie opracowanego programu autorskiego zaimplementowanego w środowisku Delphi.

W ruchu obrotowym dla różnych wysięgów

Z punktu widzenia bezpieczeństwa i efektywności prac wykonywanych przy zastosowaniu żurawi obrotowych istotne jest końcowe pozycjonowanie ładunku w ruchu obrotowym nadwozia. W niniejszej pracy zaproponowano do rozwiązania tego zagadnienia zastosowanie sztucznej sieci neuronowej. Zbiór uczący uzyskano bazując na optymalizacji dynamicznej. Zaprezentowano przykładowe wyniki symulacji numerycznych dla określonego kąta obrotu i różnych wysięgów żurawia.

Kształtowanie właściwości wibroizolacyjnych układu zawieszenia siedziska

W niniejszej pracy przedstawiono sposób kształtowania właściwości wibroizolacyjnych układów zawieszeń siedzisk. Zastosowana procedura optymalizacji pozwala na znalezienie Pareto-optymalnych konfiguracji układu zawieszenia, dla których osiągnięta jest jednoczesna minimalizacja przeciwstawnych kryteriów optymalizacji: przyspieszenia drgań izolowanego obiektu oraz przemieszczenia względne systemu zawieszenia.

Wybrane aspekty opracowania, weryfikacji i wdrażania śródlądowych map elektronicznych dla obszaru RIS w Polsce

Mapy elektroniczne dla żeglugi śródlądowej są obecnie coraz częściej wykorzystywane na wodach europejskich. Standardy, związane z produkcją map na wody europejskie zostały ustalone i wdrożone w 2001 roku, natomiast od roku 2003 rozwijane są już standardy międzynarodowe przez amerykańsko-europejską grupę harmonizującą IENC. Obecnie w Europie komórkami map elektronicznych pokryta jest większość wodnych szlaków śródlądowych. Podobnie sytuacja wygląda w innych państwach na świecie.
Subskrybuj to źródło RSS