Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ naprężeń własnych na geometryczne inperfekcje wału korbowego w trakcie procesu obróbki mechanicznej część i

Artykuł zatytułowany "Wpływ naprężeń własnych na geometryczne inperfekcje wału korbowego w trakcie procesu obróbki mechanicznej" podzielony został na dwie części: część pierwsza (teoretyczna) przedstawia podstawy numerycznej symulacji procesu obróbki mechanicznej druga natomiast przedstawia wyniki numerycznej symulacji. Proces toczenia został zasymulowany w programie MSC MARC z wykorzystaniem modułu Machining. Przedstawiono w nim między innymi wpływ niesymetrycznego usuwania wierzchniej warstwy materiału. Dane wejściowe dla procesu numerycznej symulacji zostały otrzymane z pomiarów dokonanych na gotowym elemencie.

Innovative potential of postal operators in logistics

The paper deals with evaluation of readiness of selected Slovak postal operators for implementation of innovations in the field of logistics. Their readiness is represented by innovation potential, which rates four areas - strategy and planning, quality of services and environment, technological processes and marketing. Based on total value it differs between four groups - from postal operators with high innovative potential to operators with very low innovative potential.

Potencjalne korzyści z zastosowania ertms

Streszczenie: Z każdym kolejnym rokiem, wyraźnie widać, że system ERTMS staje się jedynym systemem kontroli pociągu i komunikacji na starym kontynencie jak również w wielu innych częściach świata. System ten dla wielu kolei jest jednak wciąż zbyt drogi. W artykule zaprezentowano nowe podejście do szukania oszczędności, przy instalacji systemu ERTMS. Wykorzystanie analizy kosztów i oceny ekonomicznej może przynieść dla kolei potencjalne korzyści z wdrożenia ERTMS.

Badania eksperymentalne układu piasty pneumatycznej

W referacie zawarto metodykę oraz sposób realizacji badań eksperymentalnych układu piasty pneumatycznej, zamocowanej do obręczy platformy o kołach pneumatycznych. Wskazano na cel badań jako określenie przydatności proponowanego rozwiązania do modyfikacji ciśnienia powietrza w kole w czasie rzeczywistym pod kątem zwiększenia mobilności platformy kołowej w terenie niezdeterminowanym. Do referatu włączono rysunki ilustrujące niezbędne składniki układu pneumatycznego związanego z kołem pneumatycznym platformy. Wnioski końcowe wskazują na poprawność przyjętej koncepcji oraz metodyki badań.

Analiza wpływu stopnia obciążenia ruchem na wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich na skrzyżowaniach typu rondo

Jak dotąd w polskiej praktyce projektowej jak i w obliczeniach prowadzonych na potrzeby analiz ruchowych stosowane są stałe wartości współczynników przeliczeniowych dla pojazdów ciężkich. Celem artykułu jest analiza wpływu stopnia obciążenia ruchem na wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich na skrzyżowaniach typu rondo. Wyniki obecnych - wstępnych - badań własnych wskazują, że wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich zależna jest od obciążenia przekroju ronda. W zależności od stopnia tego obciążenia wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich waha się w zakresie 1.92 ÷ 2.25 [-].

Automatyczna akwizycja danych w rozproszonych systemach teletransmisyjnych

W artykule przedstawiono propozycję mającą wspomagać zarządzanie wybranymi elementami wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej, w szczególności kontroli jakości energii dostarczanej do odbiorców końcowych. Prezentowane wyniki obejmują wybrane elementy projektu w ramach prac podstawowych w kontekście archiwizacji i szybkiej identyfikacji sygnałów elektrycznych. Przeprowadzone badania wskazują na wysoką skuteczność identyfikacji stanu i jakości energii na podstawie aglomeracji bardzo dużej liczby pakietów informacyjnych.

Przetwarzanie danych surowych w bayesowskich algorytmach śledzenia pojazdów

Artykuł dotyczy jednego z istotnych zagadnień związanych z wykorzystaniem technik śledzenia pojazdów w Inteligentnych Systemach Transportowych, jakim jest kwestia przygotowania danych wejściowych dla algorytmu śledzenia. Ze względu na fakt, iż typowe algorytmy śledzenia nie są zdolne do prawidłowego wyznaczenia trajektorii ruchu dla obiektów reprezentowanych przez sygnały o poziomie zbliżonym do szumu, wykorzystywana jest w tym celu technologia Track-Before-Detect (TBD). Tego rodzaju algorytmy oparte są na podejściu bayesowskim z wykorzystaniem pełnej informacji o obiekcie. W artykule zilustrowane zostały efekty śledzenia możliwe do uzyskania dzięki wykorzystaniu danych surowych, co pozwala na efektywne śledzenie obiektów zlokalizowanych blisko siebie, charakteryzujących się odmiennymi kolorami. Wyjątek stanowią obiekty o kolorze zbliżonym do tła, które podlega estymacji i eliminacji.

Certyfikacja i homologacja wyrobów i pojazdów samochodowych w gospodarce wolnorynkowej

EKG ONZ). Omówiono zasady prawne badań i certyfikacji w tzw. obszarze dobrowolnym oraz regulowanym - obowiązkowym. Scharakteryzowano procedury oceny zgodności wg „modułowego podejścia”. Przedstawiono procedury procesu homologacji dla grup wyrobów, których niepoprawne działanie może szczególnie zagrażać bezpieczeństwu użytkowników. Ta grupa wyrobów objęta jest dyrektywami „starego podejścia” (sektorowymi). Badania tego typu wyrobów mogą być realizowane tylko w laboratoriach notyfikowanych, które dysponują specjalistycznym zapleczem technicznym i kadrowym.

Korelacja wydatków budżetowych na infrastrukturę drogową z wartościami wskaźników poziomu motoryzacji dla wybranych miast w polsce

W pracy rozpatrzono wybrane wskaźniki poziomu motoryzacji (liczbę zarejestrowanych pojazdów mechanicznych i samochodów osobowych) dla następujących miast: Gdańsk, Gliwice, Kraków i Szczecin. Wartości tych wskaźników skorelowano z wydatkami inwestycyjnymi z budżetu miasta na rozwój infrastruktury drogowej. Wyznaczone wartości współczynników korelacji Pearsona porównano z wartościami granicznymi uwzględniającymi liczebność próbki.
Subskrybuj to źródło RSS