Zaloguj się

WIEDZA

Symulacyjna metoda analizy rozpylenia paliwa ciekłego z wykorzystaniem wtryskiwaczy piezoelektrycznych

W artykule przedstawiono wyniki wykorzystania metody symulacyjnej do badania zasięgu strugi wtryskiwanego paliwa ciekłego z wtryskiwaczy piezoelektrycznych benzyny wykorzystywanych w nowoczesnych układach wtrysku wysokociśnieniowego. Omówiono budowę modelu i przebieg badania symulacyjnego. Weryfikację uzyskanych wyników przeprowadzono na podstawie badań eksperymentalnych prowadzonych na stanowisku wyposażonym w kamerę do szybkiego filmowania i cyfrowej analizy obrazu. W procedurze weryfikacyjnej uwzględniono wpływ przeciwciśnienia ośrodka na zasięg i prędkość rozprzestrzeniania się strugi.

granicznym posiada ważne połączenia - przez kanał Odra - Szprewa na południu i Odra -

Havela na północy - z Berlinem i dalej z zachodnio - europejskim systemem dróg wodnych śródlądowych. Odra jest drugą co do wielkości rzeką w Polsce. Powierzchnia dorzecza liczona do Roztoki Odrzańskiej - wynosi 118 611 km, długość rzeki ok. 847 km (od źródeł do jeziora Dąbie), długość drogi wodnej 741,60 km liczona od ujścia Opawy w Ostrawie km 0,00 (ok. 105 km biegu rzeki) do ujścia Odry Wschodniej do jez.

Innowacyjny system zabezpieczenia przejazdów szp-1

W artykule opisano innowacyjny system zabezpieczenia przejazdów kolejowych SZP-1, który został opracowany w ramach projektu ESTER. System ten jest ekonomiczną alternatywą w stosunku do obecnie stosowanych m.in. dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, w tym transmisji radiowej oraz niekonwencjonalnych źródeł energii elektrycznej. System SZP-1 przeznaczony jest do stosowania na liniach kolejowych małoobciążonych.

Zastosowanie metody współczynników wrażliwości z wykorzystaniem funkcji trefftza w badaniach wymiany ciepła w minikanale

W referacie przedstawiono sposób określenia współczynnika przejmowania ciepła przy wrzeniu w przepływie płynu chłodniczego przez minikanał prostokątny, ogrzewany asymetrycznie. Lokalne wartości współczynnika przejmowania ciepła wyznaczono dzięki rozwiązaniu dwuwymiarowego zagadnienia odwrotnego przewodnictwa ciepła. Zagadnienie to rozwiazano za pomocą metody Beck`a (metody współczynników wrażliwości) w połączeniu z metodą funkcji Trefftza.

Wybrane zagadnienia w ocenie warunków widoczności przedpola tramwaju

W artykule prezentowane są wybrane zaganiania metody oceny warunków widoczności i parametrów fotometrycznych wiązek świetlnych świateł głównych tramwaju z uwzględnieniem specyfiki ich eksploatacji w ruchu miejskim. Nowa metoda do oceny warunków dobrej widoczności oparta jest na modelu psycho-fizycznym i analizie kontrastu bazującym na transformacie falkowej. Stopień zaawansowania proponowanej metody jest wyższy w porównaniu do prostego podejścia opartego na obliczeniach lokalnego kontrastu. Metoda oparta jest na β spline transformacie falkowej, w analizie obrazów do oceny dobrej widoczności.

Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w polsce na tle wybranych krajów unii europejskiej

Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce i w pięciu większych od Polski krajach Unii Europejskiej scharakteryzowano wykorzystując wskaźniki powszechnie wykorzystywane w tego typu opracowaniach. Wartości wskaźników zostały obliczone za lata 2002-2008, tzn. za okres siedmioletni. Dzięki temu pokazują one dość stabilny kierunek zmian. Mogą być więc wykorzystane do tworzenia prognozy i wskazywania działań na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w następnych latach.

Oblodzenie samolotu

Zachowanie wysokich standardów bezpieczeństwa w czasie przygotowania i realizacji operacji powietrznych jest gwarantem ich powodzenia. Warunki pogodowe i towarzyszące im zjawiska należą do jednych z najbardziej niebezpiecznych zagrożeń dla wykonywania operacji powietrznych. Liczne przykłady tragicznych zdarzeń lotniczych w ostatnich latach, będących efektem niesprzyjających warunków atmosferycznych wzbudziły zainteresowanie tą problematyką zarówno specjalistów jak i przypadkowych obserwatorów życia lotniczego. W niniejszym artykule odniesiono się do statystyk wypadków lotniczych spowodowanych niebezpiecznymi zjawiskami pogodowymi, ze szczególnym uwzględnieniem oblodzenia. Zdefiniowano podstawowe pojęcia oblodzenia, jego rodzajów i symptomów wskazujących na prawdopodobieństwo jego wystąpienia. Przeanalizowano wrażliwość poszczególnych elementów struktury płatowca i silnika na oblodzenie.

Badania mikrostruktury napoin wykonanych ze stopów na bazie kobaltu

W artykule przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych mikrostruktury napoin wykonanych ze stopów na bazie kobaltu (stellity). Stosując laser diodowy dużej mocy typu ROFIN DL 020 oraz proszek AMI 3901 wykonano próby napawania na próbkach oraz zaworach ze stali zaworowej austenitycznej. Stosując różne parametry obróbki laserowej oraz prowadząc badania topografii powierzchni, mikrostruktury, mikrotwardości, wytypowano najlepszy wariant technologiczny.
Subskrybuj to źródło RSS