Analiza możliwości poprawy efektywności przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną
Sygnalizacja świetlna na przejściach dla pieszych zwiększa bezpieczeństwo pieszych przy przekraczaniu jezdni kosztem pogorszenia warunków ruchu pojazdów. Wynikająca z przepisów długość fazy dla pieszych nie zawsze jest w pełni wykorzystywana przez pieszych. Systemy detekcji pozwalające wykryć obecność pieszego na jezdni mogą pozwolić dostosować długość fazy do potrzeb pieszych. W referacie przedstawiono badania symulacyjne efektywności nowej strategii sterowania polegającej na skróceniu fazy dla pieszych jeżeli detekcja potwierdzi brak pieszego na jezdni. Opisano również opracowany dla potrzeb badań model i program symulacyjny. Wyniki badań pokazują, że zaproponowana strategia sterowania mogłaby poprawić płynność jazdy pojazdów oraz obniżyć straty czasu pojazdów i pieszych.
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia