Zaloguj się

WIEDZA

Bezpieczeństwo warstwy sieciowej zintegrowanych systemów sterowania

Artykuł opisuje zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa warstwy sieciowej systemów sterowania opartych na sterownikach PLC. Porusza również kwestie różnic w systemach scentralizowanych i rozproszonych, głównie pod kątem organizacji wymiany informacji pomiędzy elementami systemu. Analizie poddano również zasadność wielowarstwowej integracji oprogramowania przeznaczonego do budowy systemów sterowania. Powyższe zagadnienia zastosowano do systemów sterowania ruchem kolejowym.

Automatyczna analiza wymiarów mikroziaren ściernych

W docieraniu konwencjonalnym, docierakami aktywizowanymi w sposób swobodny, jednym z ważnych warunków obróbki jest sposób dozowania pasty lub zawiesiny ściernej. Jest to istotny problem zarówno w aspekcie technologicznym (jakościowym) jak i ekonomicznym. W pracy przedstawiono skomputeryzowaną analizę wielkości i kształtu mikroziaren ściernych przy użyciu specjalnego oprogramowania MultiScan v. 6.08 oraz zautomatyzowane pomiary z wykorzystaniem analizatora laserowego Analysette 22 Micro Tec (Fritsch GmbH). W drugim systemie pomiarowym, obrazy przekazywane są z kamery CCD sprzężonej z mikroskopem stereoskopowym. Program MultiScan stosowany jest do analizy obrazów mikroskopowych.

Simmulation study of railway-vehicle motion: the effect of track condition on ride comfort

Abstract: The paper presents the analysis of ride comfort of a railway vehicle based on the results of numerical simulations for a model of a passenger car moving along a tangent track with random geometric irregularities. The lateral and vertical rms accelerations in 1/3 octave frequency bands as well as the weighted rms accelerations are calculated at several positions within the car body for two track sections with different track condition and for various vehicle velocities. The obtained accelerations are compared with the comfort and decreased fatigue boundaries according to the ISO 2631-1 and PN-91/S-04100 standards.

Modelowanie wpływu kontaminacji cieczy roboczej na trwałość elementów lotniczych instalacji hydraulicznych

Nowoczesna optymalizacja techniczno-ekonomiczna eksploatacji lotniczych instalacji hydraulicznych wymaga określenia trwałości elementów układu w zależności od warunków pracy. Takie podejście w eksploatacji statków powietrznych w szczególności dotyczy precyzyjnych par zespołów hydraulicznych wspomagających systemy sterowania statków powietrznych. Na podstawie doświadczeń eksploatacyjnych, badań stanów awaryjnych i wniosków z analizy statystycznej, opracowano metodę określania granicznego poziomu zanieczyszczenia cieczy roboczej.

Niebezpieczeństwo korozji obiektów infrastruktury miejskiej

W niniejszej pracy przedstawiono przykłady korozji obiektów infrastruktury miejskiej takich jak: bariera drogowa, ogrodzenie, fragmenty mostu i sieci wodociągowej. Zaprezentowano rodzaj korozji tych obiektów i etap jej rozwoju. W rezultacie przeprowadzono dyskusję nad zebranymi uszkodzeniami korozyjnymi obiektów.

Symulacje numeryczne drgań zespołu elektrod osadczych

W pracy przedstawiono wyniki symulacji numerycznej drgań układu elektrod osadczych stanowiących fragment sekcji odpylającej w elektrofiltrze suchym. Symulacje przeprowadzono z użyciem modelu numerycznego wykorzystującego metodę hybrydową, stanowiącą połączenie metody sztywnych elementów skończonych oraz metody odkształcalnych elementów skończonych. Szczególną uwagę poświęcono problemowi oceny wpływu przyjętego sposobu dyskretyzacji na wyniki obliczeń. Wykazano stabilność uzyskiwanych wyników w zakresie obliczanych przemieszczeń, prędkości i przyspieszeń po zastosowaniu odpowiednio gęstego podziału elektrod na pojedyncze elementy.

Analiza stanu nieustalonego w obwodzie zawierającym silną nieliniowość

Opisano wyniki analizy, których celem było wyznaczenie wartości maksymalnych funkcji napięcia uW(t) na silniku indukcyjnym (jedna faza) (reprezentowanym przez rezystancję, indukcyjność, pojemność i źródło napięciowe) z równolegle połączonym silnie nieliniowym obwodem, po wyłączeniu źródła zasilania. Element nieliniowywarystor (opisany modelem z jedną nieliniową rezystancją, pojemnością i indukcyjnością) pełni funkcję ograniczania przepięć pokomutacyjnych. Ze względu na charakter rozwiązania uw(t) złożonego z członów wolno i szybkozmiennych oraz silnej nieliniowości nie udaje się wyznaczyć zadowalających postaci końcowych metodami symulacyjnymi. Przedstawiono analizę metodami matematycznymi a wyniki porównano z przebiegami wyznaczonymi na drodze symulacyjnej. Opisano wpływ nieliniowości oraz pojemności na wartości przepięć pokomutacyjnych.

Ocena funkcjonalna systemu regulacji ciśnienia powietrza kół platformy mobilnej

W referacie zawarto ocenę funkcjonalną systemu regulacji ciśnienia powietrza, który został zamontowany w podwoziu platformy o kołach pneumatycznych z własnym napędem. Badania eksperymentalne prowadzono na torze przeszkód o odpowiednio dobranym profilu terenu oraz podłożu. Zamieszczone rysunki ilustrują cechy systemu regulacji powietrza oraz sposób rozmieszczenia poszczególnych elementów systemu w podwoziu i nadwoziu platformy kołowej. Wnioski końcowe wskazują na koncepcję dalszych badań w kierunku rozwoju systemów regulacji ciśnienia powietrza dla kół platform mobilnych.

Zastosowanie widma piersona-moskowitza do rozwiązania równania różniczkowego wielokadłubowej jednostki pływającej

Ruch układu dynamicznego może być wywołany przez różne czynniki pochodzenia zewnętrznego lub wewnętrznego. Przy modelowaniu matematycznym wybieramy zewnętrzne czynniki wymuszające, których wpływ na układ jest najbardziej znaczący. Takie czynniki zewnętrzne są zazwyczaj nazywane wymuszeniami. Reakcja układu na zadane wymuszenia jest scharakteryzowana matematycznie przez określoną transformację zwaną operatorem układu. Dla szerokiej klasy rzeczywistych układów dynamicznych związek między wymuszeniami a reakcja jest scharakteryzowany przez równania różniczkowe ruchu. Dynamiczne układy mechaniczne reprezentujące obiekty pływające są ściśle związane z procesami stochastycznymi. Zmienne stanu i parametry wejścia w tych modelach mają charakter probabilistyczny. Modele matematyczne takich układów są reprezentowane przez układy stochastycznych równań różniczkowych tworząc układy równań Itoˆ .
Subskrybuj to źródło RSS