Zaloguj się

WIEDZA

Model przepływu materiałów w zakładzie recyklingu samochodów osobowych

Streszczenie: W pracy przedstawiono zagadnienie recyklingu samochodów, które zostały wycofane z eksploatacji. Opisano etapy życia pojazdów samochodowych oraz opracowana łańcuch usuwania wytworzonych w zakładzie odpadów. Wyszczególnione zostały obszary funkcjonalne w zakładzie wraz z funkcjami. Opracowano schemat przepływu strumieni materiałów i obliczono ich roczne wielkości dla zadanej wydajności stacji demontażu. Zaproponowano metodologię szacowania wielkości poszczególnych strumieni przepływu materiałów. W podsumowaniu przedstawiono perspektywy rozwoju recyklingu pojazdów.

Aplikacja do badania dynamiki procesów logistycznych

W pracy przedstawiono aplikację służącą do symulacji przebiegu procesów logistycznych. Aplikacja umożliwia testowanie zarówno klasycznych jak i nowo projektowanych algorytmów sterowania w warunkach zmiennego popytu oraz przy różnych parametrach modelu. Program ma własną bazę danych, w której przechowuje informacje o towarach i dostawcach. Został też wyposażony w interfejs webowy, dzięki któremu jest kompatybilny ze wszystkimi systemami operacyjnymi i dostępny z każdego komputera na świecie. Może być stosowany do optymalizacji procesu zarządzania zasobami.

Aspekt logistyczny zarządzania infrastrukturą komunalną miasta

W artykule zaprezentowano kompetencje jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania infrastrukturą w aspekcie logistyki miejskiej. W tym celu przybliżono sposoby gospodarowania infrastrukturą komunalną w Polsce. Autorzy prezentują materiał liczbowy i graficzny pokazujący stan krajowej infrastruktury. W dalszej części przybliżono system logistyki miejskiej oraz pokazano przykłady wdrożeń rozwiązań usprawniających gospodarowanie infrastrukturą logistyczną w wybranych miastach na świecie. Artykuł jest częścią projektu badawczego pt. „Model referencyjny logistyki miejskiej a jakość życia mieszkańców” finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2010-2013.

Fazy i kierunki rozwoju logistyki zorientowanej na klienta

Rozkwit teoretycznych i praktycznych zastosowań logistyki w odniesieniu do procesów gospodarczych nastąpił w USA w drugiej połowie XX wieku (Tabela 1a - Tabela 1d). Doświadczenia z czasów II wojny światowej wyraźnie wyznaczyły zasięg logistyki - mostu pomiędzy strefą produkcji i usług a obsługiwanymi rynkami. W roku 1948 W okresie 1950 - 1970 (Tabela 1) koncepcja logistyki rozwijała się z uwzględnieniem zmian we wzorach i podstawach konsumenckiego popytu, tym samym zachowań konsumenckich.

Podstawowe wyznaczniki determinujące sukces na rynku wynajmu powierzchni magazynowej

W działalności gospodarczej istnieje wiele praktycznych powodów, dla których potrzebna jest ocena systemów logistycznych. Ocena jest zagadnieniem trudnym, niemniej jednak celowe jej przeprowadzenie umożliwia efektywną weryfikacje walorów systemu. Każda ocena zawiera element poznawczy wnosząc dodatkowe informacje do zbioru, jakim dysponuje podmiot oceniający lub porządkujący zbiór informacji o systemie. O znaczeniu oceny świadczy fakt wykorzystywania jej do podejmowania decyzji.

Możliwości wykorzystania metod logistyki w zarządzaniu przepływem materiałów i informacji w stacji demontażu samochodów

Demontażu Pojazdów. Scharakteryzowano firmę i jej logistyczne problemy, dokonano identyfikacji przepływów materialnych i informacji oraz zaproponowano wykorzystanie metody ABC do wybrania grupy części pochodzących z samochodów wycofanych z eksploatacji najbardziej istotnych z punktu widzenia ich zagospodarowania, w tym przypadku demontażu, sprzedaży i magazynowania.

Uwarunkowania działań i decyzji w systemie logistycznym wybrane przykłady

W celu uzyskania sprawnego i efektywnego przepływu fizycznego w systemie logistycznym niezbędna jest właściwa informacja i posiadanie doświadczenia w zakresie budowania systemów i kształtowania przebiegu procesów logistycznych. W niektórych przypadkach znajomość zasad logistyki nie wystarcza. Naturalne rozproszenie czynności i zadań logistycznych, bez uwzględnienia ich wzajemnych relacji, może prowadzić do innych efektów, niż założone.

Systemowe determinanty obsługi klienta w przedsiębiorstwie

Zastosowanie zaprezentowanego w artykule podejścia systemowego w logistyce umożliwia przedsiębiorstwom realizację wielu zadań o charakterze strategicznym, między innymi osiągnięcie wyższego poziomu obsługi klientów dla skompensowania istniejącej przewagi konkurentów czy utrzymania własnej przewagi. Systemy logistyczne mogą także służyć do tworzenia barier dla konkurentów, broniąc dostępu do rynku dzięki ścisłej współpracy w zakresie logistyki między obsługującym dostawcą a jego klientami.

Reinżyniering procesów logistycznych w służbach mundurowych

Rzeczywistość gospodarcza, w której obecnie funkcjonują służby mundurowe, ulega ciągłym zmianom ekonomicznym, społecznym oraz prawnym. Taki stan rzeczy wymusza sprawność w elastycznym dopasowywaniu się do nowych realiów otoczenia. Niezbędne jest zatem systemowe podejście do zarządzania, które umożliwia spojrzenie na funkcjonowanie organizacji przez pryzmat realizowanych w niej procesów, zamiast zadań ograniczonych do określonego elementu struktury organizacyjnej. Z zarządzaniem systemowym wiąże się również ciągłe doskonalenie procesów, noszące nazwę reinżynieringu, które zapewnia ich aktualność, elastyczność, a także wysoką efektywność uzyskiwanych wyników. Miarą sprawności realizacji procesów organizacji jest jej konkurencyjność oraz zajmowana pozycja na rynku. Służby mundurowe, utrzymywane z budżetu państwa, nie podlegają jednak mechanizmom rynkowym i nie muszą zmagać się z zagrożeniami ze strony konkurencji.
Subskrybuj to źródło RSS