Zaloguj się

WIEDZA

Symulacja procesów logistycznych w centrum logistycznym

W artykule przedstawiono propozycję wykorzystania algorytmu symulacji statystycznej jako narzędzia wspomagającego proces organizacji systemu, np. wyznaczenia liczby wózków widłowych obsługujących dostawy/wydania z magazynu centrum logistycznego. Wykorzystując aktualne dane statystyczne w postaci np.: liczby i wielkości zgłoszeń, czasów między zgłoszeniami, czasów obsługi w danym okresie czasu, można prześledzić wiele wariantów realizacji działań logistycznych, uzyskując wynik dostosowany do potrzeb danego systemu logistycznego.

Strategie przedsiębiorstw transportowych w sieciach logistycznych

Streszczenie: W artykule podjęto dyskusję nad modelami strategicznymi przedsiębiorstw transportowych. Czynniki determinujące strategie ujęto w analizie strategicznej. Przeanalizowano także typy i motywy relacji sieciowych budowanych przez przedsiębiorstwa logistyczne, które zwiększają elastyczność przedsiębiorstw transportowych w reakcji na niepewność.

System zabezpieczenia technicznego w wojskach lądowych federacji rosyjskiej

W artykule przedstawiono funkcjonowania systemu zabezpieczenia technicznego w Wojskach Lądowych Federacji Rosyjskiej. Przedstawiono umiejscowienie wojsk zabezpieczenia technicznego w strukturze wojsk lądowych, zadania zabezpieczenia technicznego oraz funkcjonowanie systemu na przykładzie operacji wojskowej w Czeczenii. Następnie przedstawiono egzemplifikację sprzętu wykorzystywanego do zadań ewakuacyjnych oraz obsługowo-naprawczych.

Ocena skuteczności systemu zarządzania jakością stacji kontroli pojazdów

W opracowaniu przedstawiono koncepcje oceny skuteczności systemu zarządzania jakością stacji kontroli pojazdów (SZJ SKP). Wykazano przesłanki dokonywania takiej oceny. Jako podstawę do oceny skuteczności przyjęto procesowy model SZJ. Zaproponowano koncepcję i metody procesowej i systemowej oceny skuteczności SZJ SKP oraz przedstawiono propozycję kryteriów oceny skuteczności tego systemu.

Logistyka odzysku samochodów wycofanych z eksploatacji

Zbieranie i odzysk samochodów wycofanych z eksploatacji wpisuje się w problematykę logistyki odzysku, która obejmuje organizację przepływu dóbr i związanych z nimi informacji od miejsca konsumpcji do miejsca produkcji, czyli w odwrotnym kierunku niż w tradycyjnym łańcuchu logistycznym. W artykule omówiono cechy logistyki odzysku odpadów na przykładzie organizacji sieci recyklingu samochodów, która wymaga stworzenia specjalnej infrastruktury umożliwiającej sprawny przepływ i zagospodarowanie zużytego produktu.

Analiza aspektów organizacyjnych w systemach

Współczesne systemy logistyczne charakteryzują się wysokim stopniem złożoności. W systemach takich, oprócz zapewnienia sprawnego przepływu dóbr przez wykorzystanie odpowiednich środków technicznych, ważne jest także właściwe zorganizowanie procesów uwzględniające m.in. dostępne zasoby ludzkie, ich kwalifikacje, organizację pracy i przerw. Dokonując analizy takich systemów metodami modelowania symulacyjnego należy uwzględnić te czynniki. W artykule dokonano przeglądu zagadnień dotyczących modelowania aspektów organizacyjnych wsystemach logistycznych oraz zaprezentowano przykłady ich zastosowania w wybranym środowisku symulacyjnym.

Koncepcja zintegrowanej obsługi klienta - ujęcie procesowe

Rosnący stopień intensywności konkurencji, wymusza na przedsiębiorstwach większą koncentrację na kliencie i jego potrzebach. W sferze zarządzania przedsiębiorstwem przejawia się to m.in. w większej koncentracji na procesie obsługi klienta.. Szczególne znaczenie obsługi wynika z faktu, iż w proces ten zaangażowane są różne działy organizacyjne w przedsiębiorstwie. Przede wszystkim, są to działy marketingu, sprzedaży i logistyki.

Na przykładzie produkcji drobiarskiej

Artykuł dotyczy problematyki kształtowania efektywności ekonomicznej systemów logistycznych przy wykorzystaniu optymalnego prognozowania wielkości produkcji. Na przykładzie produkcji mięsa drobiowego zastosowano metody i narzędzia modelowania logistycznego w sytuacjach stochastycznych. Uwzględniono czynniki kształtujące stopień zyskowności produkcji takie, jak: jakość, czas (punkt) wymiany stada hodowlanego, poziom nasycenia sprzedaży.

Znaczenie operatora logistycznego w kształtowaniu obsługi klienta instytucjonalnego

Logistyczna obsługa klienta to dziedzina nabierająca w gospodarce rynkowej coraz większego znaczenia. Firmy poszukują coraz lepszych sposobów obsługi w związku z czym stale rozszerzają swoją ofertę. Wśród dostawców usług logistycznych największe osiągnięcia w tej dziedzinie mają operatorzy logistyczni. Często wyprzedzają oni swoimi działaniami rozwój teorii logistycznej obsługi klienta. Teoria bowiem nie wyjaśniła w ujednolicony sposób cech konstytutywnych operatorów logistycznych, odmienności ich serwisu logistycznego ani ewolucji jaka dokonuje się w tym obszarze w ostatnim czasie. Operatorzy logistyczni dzięki kreatywności, wdrażaniu nowych technologii nie tylko rozszerzają zakres swoich usług ale podejmują się nowych funkcji osiągając nowe efekty oraz pełniąc nowe role. Dotyczy to zwłaszcza łańcuchów dostaw wobec których mogą znaleźć się na pozycji 3PL lub nawet 4PL ale niekiedy stają się nawet ich integralnymi uczestnikami.
Subskrybuj to źródło RSS