Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie zadań podjęcia decyzji w zakresie zarządzania budownictwem okrętowym w oparciu o zależności grafomacierzowe

U podstaw projektowania modelu logistycznego procesu produkcyjnego leży pewna funkcja docelowa, która uwzględnia specyfikę obiektu i dzieli się na konkretne zbiory podcelów. Określenie i wybór takiego zbioru orientowany jest na oceny ekspertyzowe. Na podstawie analizy ekspertyzowej ciągu związków między celem i podcelem wyznaczana jest macierz « cele - cele », która odzwierciedla logikę wykonywania operacji produkcyjnych i kierunki związków między nimi. Na podstawie tej macierzy powstaje nie uporządkowany wyjściowy graf procesu pozwalający oceniać strukturę procesu, jego właściwości technologiczne oraz wnosić korekty zarówno w sam graf, jak i w macierzy. Takie podejście uwarunkowane jest przez niemożność prostej formalizacji procedur podjęcia decyzji i wymaga ekspertyzy różnych form i modyfikacji. Rozwój zaproponowanej metody prowadzi do menu wyboru procedur podjęcia decyzji w zakresie zarządzania dyskretną produkcją, w tym również budownictwem okrętowym.

Procesy logistyczne

Istnienie globalnej konkurencji i produktów światowych oraz nieustanne skracanie ich cyklu życia narzuca nieodzowność ciągłego wdrażania efektywnych innowacji technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych oraz innowacji w metodach zarządzania. Takim efektywnym narzędziem stała się między innymi logistyka. Jest ona nową dyscypliną naukową (szkoda, że nie widnieje w obowiązujących klasyfikacjach MNiSzW), której zadaniem jest integracja łańcucha dostaw. Stając się niejako swego rodzaju spoiwem ma ona za zadanie dopasować do siebie poszczególne ogniwa łańcucha logistycznego, by procesy przepływu dóbr materialnych, usług i informacji przy każdym działaniu tworzyły wartość dodaną (nie pomniejszały wartości oczekiwanej). Im efektywniejsze procesy, tym bardziej zadowolony personel firmy, jego akcjonariusze oraz klient, a także środowisko.

Castle wspiera politykę regionalną w obszarze logistyki

Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od tarć i wzajemnych przeszkód.

Modelowanie słabostrukturalnych systemów logistycznych oparte na rozmytych relacyjnych mapach kognitywnych

W pracy przedstawiono pewne aspekty tworzenia rozmytej relacyjnej mapy kognitywnej, służącej do monitorowania otwartych systemów słabostrukturalnych o dowolnym charakterze. Przeprowadzono analizę doboru określonych kształtów funkcji charakterystycznych oraz stopnia dyskretyzacji. Dokonano również porównania działania przykładowego modelu rozmytego z odpowiadającym mu modelem ostrym.

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Wdrażanie rozwiązań wspierających bezpieczeństwo żywnościowe w całym łańcuchu dostaw jest dobrowolne, zależy jednak od sytuacji rynkowej i struktury klientów przedsiębiorstwa. W artykule poruszono problematykę związaną z tworzeniem struktur zarządzania informacją w wymiarze całego łańcucha dostaw. W artykule przedstawiono koncepcję systemów IT wspierających zarządzanie informacją w łańcuchu dostaw zbóż.

Model wieloszczeblowego systemu dystrybucji dla realizacji terminowych dostaw

W artykule przedstawiono wybrane aspekty modelowania wieloszczeblowego systemu dystrybucji dla realizacji terminowych dostaw. W tym celu zdefiniowano strukturę wieloszczeblowego systemu dystrybucji. Szczegółowo odwzorowane zostały charakterystyki elementów liniowych oraz punktowych zadanej struktury wieloszczeblowego systemu dystrybucji z dodatkowym aspektem terminowości dostaw.

Uwarunkowania lokalizacji centrów logistycznych w polsce

Artykuł przedstawia podstawowe warunki i czynniki jakie są brane podczas lokalizacji centrów logistycznych na terenie Polski. Ukazuje plany lokalizacji głównych skupisk centrów logistycznych w Polsce oraz przedstawia przeszkody powstające na etapie ich projektowania i realizacji.

Zastosowanie logiki rozmytej w zarządzaniu zapasami

Zagadnienie zarządzania zapasami zajmuje ważne miejsce w każdym przedsiębiorstwie. Zapasy stanowią bowiem podstawę zapewnienia ciągłości działalności operacyjnej. Zasadniczą kwestią jest ich optymalizacja, tj. utrzymanie wystarczającej wielkości pozwalającej na zaspokojenie popytu (również tego związanego z niepewnością - nie dającego się w łatwy sposób przewidzieć, ze względu na swoją zmienność), a także zminimalizowaniu wszelkich kosztów z nimi związanych, w tym przede wszystkim utrzymania i zakupu.

Efektywność procesu kompletacji

W artykule przedstawiono rozważania związane z określeniem efektywności i wydajności pracy pracowników realizujących proces kompletacji zleceń. Określono czynniki mające wpływ na efektywność procesu kompletacji. Wyróżniono wydajność jako składową efektywności. Przedstawiono wpływ rozmieszczenia towarów w strefie kompletacji oraz technologii wybierania na efektywność procesu kompletacji. Określono warunek konieczności kontroli skompletowanych jednostek ładunkowych.

Z etykietą

Logistyczna obsługa klienta jako imperatyw działania

Chociaż istnieje szeroka wiedza z zakresu teorii logistyki i obsługi klienta, w praktyce gospodarczej, w zasadzie tylko odnosi się do dwóch podmiotów: dostawcy produktu oraz klienta, który jest odbiorcą produktu. Praktyki biznesowe są zazwyczaj o wiele bardziej skomplikowane. Firmy - dostawcy produktów do klientów mają własnych dostawców i poddostawców, a często również pośredników w dziedzinie dystrybucji. Celem referatu jest przedstawienie zakresu i struktury usług logistycznych oraz ich jakość, które są rezultatem interakcji rynkowej operatorów logistycznych i ich klientów.
Subskrybuj to źródło RSS