Zaloguj się

WIEDZA

New trends in supply chain management and their

This article examines, describes and compares new trends in strategic supply chain management of industrial companies. The increasing globalization and increased uncertainty and risks in the business environment gave birth to new approaches intended to protect the supply chain and to exploit new market opportunities. The basic trends include agile and resilient supply chains. Both of these concepts are trying to complement and enhance the heavily used approach of lean supply chain that starts facing problems in the above described conditions.

Identyfikacja obszarów wiedzy w procesie realizacji zamówienia

W artykule przedstawiono, na bazie wyników badań ankietowych i przeprowadzonych wywiadów, propozycje obszarów wiedzy, istotnych zdaniem autorów, przy realizacji procesu zamówienia. Badaniem objęto przedsiębiorstwa przemysłu maszynowego, dla których opracowywany jest system informatyczny wspierający zarządzanie wiedzą w tego typu przedsiębiorstwach.

Problem przydziału pracowników do stanowisk pracy zagrożonych ryzykiem korupcji

W artykule proponowane są algorytmy dla rzeczywistego zagadnienia przydziału pracowników do stanowisk pracy w systemie odpraw celnych. Rozważany problem jest specyficzny: analizowane stanowiska pracy zagrożone są zjawiskiem korupcji i ich obsada powinna być generowana w sposób losowy. W pracy sformułowany jest model matematyczny dla tego zagadnienia. Następnie opisane są nowe algorytmy rozwiązujące zagadnienie losowego przydziału personelu.

The structure of the genetic algorithm of lot-sizing and scheduling problem formulated as capacitated lot sizing problem

In this paper the structure of the genetic algorithm utilised for solving an integer programming model of lot-sizing and scheduling problem is introduced. The genetic algorithm presented in the paper was employed for solving a lot-sizing and scheduling problem formulated as Capacitated Lot Sizing Problem. The method of chromosome encoding, utilised crossover operators and mutation operators employed in this genetic algorithm are presented and explained, moreover, implemented modifications are indicated.

Wspomagana komputerowo analiza drgań obciążonej liny hipersprężystej

W pracy przedstawiono model numeryczny drgającej liny wykonanej z materiału hipersprężystego i obciążonej masą skupioną. Jako przykład do analizy wybrano dobrze znaną gumową linę bandźi, gdzie masą skupioną jest człowiek wykonujący skok. Analizę komputerową poprzedzono prostym modelem analitycznym. Następnie wykonano analizę komputerową z wykorzystaniem systemu Abaqus. Wyznaczono amplitudę drgań liny, okres drgań tłumionych, rozkład naprężeń wzdłuż liny, wychylenie oraz przeciążenie masy skupionej na końcu liny. Analizie poddane były również zmiany energii sprężystej liny.

Wybrane zagadnienia wizualizacji stanów układów zasilania systemów sygnalizacji włamania i napadu

Podczas eksploatacji Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) występują różnego rodzaju czynniki zewnętrzne, które powodują, że każdy z systemów po pewnym czasie od chwili uruchomienia znajduje się w innym stanie technicznym. Wynika z tego konieczność podejmowania określonych decyzji eksploatacyjnych w odniesieniu do tych systemów. Ułatwienie zarządzania procesem eksploatacyjnym wymusiło na producentach urządzeń wyposażanie ich w coraz bardziej zaawansowane podsystemy diagnostyczne, umożliwiające określenie stanu technicznego i podjęcie racjonalnych działań w celu zwiększenia gotowości realizacji zadań przez te systemy. Niniejszy referat przedstawia sposoby wizualizacji stanów układów zasilania stosowanych w SSWiN.

Rollover of the biaxial vehicle (untripped case)

Abstract: The paper describes the role of rollover accidents in the road transport. The influence of vehicle type and body CG position is considered. Manoeuvre induced rollover is being described. The paper presents the results of analytical and simulation investigations on maximum possible biaxial truck and LTV lateral acceleration without rollover during curvilinear motion on an ideally smooth, horizontal, high friction road surface (i.e. untripped case of rollover).

Pomiar ciągły szerokości i przechyłki w rozjazdach kolejowych

W artykule opisano zasady przeprowadzania pomiarów szerokości toru i żłobków na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce i Niemczech. Następnie omówiono metodykę wykonywania pomiarów ciągłych szerokości toru i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych z wykorzystaniem toromierza elektronicznego TEC1435. Szczególną uwagę zwrócono na powtarzalność wyników pomiaru z uwzględnieniem kierunku jazdy toromierzem na torze zasadniczym i zwrotnym oraz przejazd przez miejsca nieciągłości toków szynowych.
Subskrybuj to źródło RSS