Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ zasilania paliwem mikroemulsyjnym na proces jego wtrysku w silniku o zapłonie samoczynnym

W referacie przedstawiono zagadnienia dotyczące zastosowania paliw o różnych właściwościach fizykochemicznych do zasilania silników o zapłonie samoczynnym. Zastosowanie tych paliw wymaga dużych dokładności pomiarów celem poznania występujących różnic w procesach wtrysku, rozpadu strugi paliwa i spalania. Rodzaj i właściwości fizykochemiczne paliwa istotnie wpływają na przebieg procesu wtrysku i spalania. Decydują one o wielkości okresu opóźnienia zapłonu oraz o jakości i przebiegu następnych faz spalania, jak również determinują jakość mieszanki paliwowo-powietrznej.

Bezwzględna liczba unikalnych użytkowników

1 gru 2011 - 31 gru 2011 Porównanie z: Witryna Użytkownicy 3 000 3 000 1 500 1 500 5 gru 12 gru 19 gru 26 gru 35 258 Bezwzględna liczba unikalnych użytkowników 4,52% (1 864) czwartek, 1 grudnia 2011 3,44% (1 421) piątek, 2 grudnia 2011 sobota, 3 grudnia 2011 niedziela, 4 grudnia 2011 4,69% (1 936) poniedziałek, 5 grudnia 2011 4,58% (1 889) wtorek, 6 grudnia 2011 środa, 7 grudnia 2011 4,37% (1 803) 4,49% (1 851) czwartek, 8 grudnia 2011 3,50% (1 442) piątek, 9 grudnia 2011 sobota, 10 grudnia 2011 niedziela, 11 grudnia 2011 poniedziałek, 12 grudnia 2011

Analiza wpływu wybranych parametrów toczenia na jakość nagniatanych części samochodowych

W pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych wpływu wybranych parametrów toczenia na jakość nagniatanych części samochodowych. Badano wpływ następujących parametrów: ‫ݎ‬ҧ - promienia zaokrąglenia ostrza noża, ߝҧ - kąta wierzchołkowego ostrza noża, ݂ ҧ - posuwu toczenia, ‫ݒ‬ҧ - prędkości toczenia na parametr chropowatości Rz. Przygotowano toczeniem próbki ze stali C zgodnie z pięciopoziomowym rotatabilnym planem eksperymentu. Próbki następnie nagniatano na głębokość an=0,5 Rz oraz wykonano pomiary. Otrzymane wyniki opracowano wykorzystując aparat statystyczno-matematyczny. Uzyskano funkcję regresji określającą wpływ wskazanych parametrów toczenia na chropowatość Rz powierzchni po procesie nagniatania naporowego tocznego.

Jeszcze parę lat temu radionawigacja była domeną nawigatorów morskich i lotniczych.

Wraz z rozpowszechnieniem systemów nawigacji osobistej (nawigacja samochodowa i komórkowa - rys. 1) praktycznie ma z nią do czynienia każdy. Nie zastąpi ona nawigacji terestrycznej oraz radarowej, chociaż można przypuszczać, że stopniowo ograniczy ich rolę do obserwacji i identyfikacji obiektów niemonitorowanych elektronicznie. Zasięg szybkich łączy komórkowych danych (EDGE, UMTS-HSDPA-3.5G, 4G) obejmuje obecnie praktycznie wszystkie europejskie wody śródlądowe. Na jednostkach śródlądowych pływających także po akwenach otwartych coraz większą popularność, ze względu na malejące koszty, zyskują transpondery systemu automatycznej identyfikacji statków AIS klasy B. Uzyskiwane z nich informacje o wektorach ruchu monitorowanych jednostek mogą być alternatywą do informacji z nakresów radarowych (EPA, ARPA).

Kogeneracja - dobór układów chp

Artykuł dotyczy problematyki kogeneracji, tj. skojarzonego wytwarzania energii cieplnej i elektrycznej. Podano podstawy doboru układów CHP oraz na praktycznym przykładzie pokazano sposób doboru urządzenia skojarzonego wytwarzania energii.

Analiza numeryczna procesu nagrzewania się tarczy hamulcowej podczas hamowania

W pracy przeprowadzono analizy numeryczne procesu nagrzewania się tarczy podczas hamowania. Przeprowadzono analizę wpływu wartości nacisku p klocka hamulcowego na tarczę oraz prędkości kątowej ω na wartość i rozkład pól temperatur oraz wpływ ciepła wyzwolonego w skutek hamowania na stan intensywności naprężeń w tarczy. Wszystkie analiz przeprowadzono z zastosowaniem Metody Elementów Skończonych.

Prędkość ewakuacji na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną

Głównymi czynnikami decydującymi o bezpieczeństwie ruchu na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną są odpowiedniej długości czasy międzyzielone pomiędzy strumieniami kolizyjnymi. Przy obliczaniu czasów międzyzielonych wykorzystuje się prędkości ewakuacji i dojazdu zgodnie z. W referacie przedstawiono wyniki badań empirycznych prędkości ewakuacji na kilku skrzyżowaniach w Krakowie.

Wybrane aspekty obróbki nagniataniem części samochodowych

W pracy analizie poddano zmiany wymiarowe zachodzące po procesie nagniatania związane z przemieszczeniem materiału po odciążeniu, a co za tym idzie zwiększeniem wysokości nierówności. Uzyskano wyniki korzystając z nowoczesnych narzędzi obliczeniowych wykorzystujących Metodę Elementów Skończonych. Opracowano aplikację w języku APDL. Wykonano symulacje komputerowe w programie Ansys. Uzyskano wyniki zależności niekontrolowanej zmiany wymiarów wysokości nierówności od głębokości nagniatania oraz od odchyłki zarysu nierówności powierzchni. Wyniki przedstawiono w postaci wykresów.
Subskrybuj to źródło RSS