Zaloguj się

WIEDZA

Rozproszone systemy sygnalizacji włamania i napadu w bazach logistycznych

Włamania i Napadu (SSWiN). Przedstawiono ich elementy składowe wymienione w Polskiej Normie PN-EN 50131-1:2009 „Systemy alarmowe - Systemy sygnalizacji włamania i napadu - Wymagania systemowe”. Pokazano również przykładowe rozwiązanie SSWiN o strukturze rozproszonej z zastosowaniem konwerterów światłowodowych dla baz logistycznych.

Metoda obniżenia energochłonności pracy wózka widłowego

Zaprezentowano zastosowanie metodę obliczania energochłonności wózka widłowego w oparciu o jego charakterystykę napędową do określania jego optymalnej z punktu widzenia energochłonności prędkości jazdy. Wyliczoną energochłonność przeliczano wprost na wydatki przedsiębiorstwa na obsługę transportu bliskiego.

Kryteria logistyczne w projektowaniu okrętów

Podstawowe kryteria stosowane w komercyjnym okrętownictwie nie przystają głównie do wymagań okrętów wojennych. Różnorodność klas oraz specyfika ich działalności powoduje, że okręty obok wymagań ekonomicznych, energetycznych oraz logistycznych muszą spełniać dodatkowe, czasem trudne do zrealizowania, postulaty wymagającego użytkownika jakim jest marynarka wojenna. Podstawowym kryterium dopuszczającym projekt koncepcyjny okrętu do dalszych analiz jest spełnienie wymagań taktyczno - technicznych charakterystycznych dla danej klasy okrętu, w tym wymagań logistycznych, szczególnie istotnych przy wyborze układu napędowego .

Zakres i perspektywy powołania subregionalnej strefy funkcjonalnej tzw.: „Doliny Logistycznej”

Prawidłowe określenie wielkości zasobów infrastruktury centrów logistyczno-dystrybucyjnej na Pomorzu odgrywa istotną rolę z punktu widzenia potrzeb funkcjonowania „Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk”, ponieważ racjonalne połączenie globalnego rozwoju regionu z istniejącymi centrami logistycznymi i terminali intermodalnych stają się zasadniczymi elementami składowymi procesu nowelizacji sieci TEN-T, realizowanego przez Komisję Europejską.

Logistyczne determinanty autonomiczności okrętu

Jednym z podstawowych parametrów taktyczno-technicznych okrętów, określającym zdolność do wykonywania zadań na morzu jest autonomiczność. Autonomiczność, określana na poziomie projektowania okrętu, uzależniona jest od szeregu uwarunkowań technicznych. Podstawowe czynniki określające autonomiczność okrętu w istotny sposób związane są z organizacją zabezpieczenia logistycznego jednostki pływającej. Należą do nich takie parametry techniczne jak pojemności zbiorników paliwowych, zbiorników wody słodkiej, magazynów okrętowych oraz typ głównych urządzeń napędowych okrętu. Czynniki te obejmują również możliwość prawidłowej eksploatacji urządzeń okrętowych oraz stan psychofizyczny załogi. Sama autonomiczność natomiast określa niezwykle istotne z punktu widzenia taktycznych możliwości okrętu wielkości, jakimi są zasięg pływania i taktyczny promień działania okrętu.

Obsługa klienta jako podstawowy element kształtowania strategii logistycznej przedsiębiorstw

Kryzys na światowych rynkach w latach 2007-2008 zainicjował zmiany w kształtowaniu strategii przedsiębiorstw. Sytuacja ta wywarła ogromny wpływ na funkcjonowanie większości przedsiębiorstw, które przede wszystkim skupiły się na zwiększaniu efektywności przy mniejszym wykorzystaniu swoich zasobów. Oznaczało to większe skupienie się na poprawie poziomu obsługi przy redukcji kosztów. Była to odpowiedź na ciągły wzrost oczekiwań dotychczasowych i potencjalnych klientów.

Zarządzanie jakością usług logistycznych (wyniki badań)

Problematyka artykułu koncentruje się na zagadnieniu dotyczącym zarządzania jakością usług logistycznych. W artykule zaprezentowano wyniki bezpośrednich badań zrealizowanych w 2009 roku wśród wiodących przedsiębiorstw sektora logistyki funkcjonujących w Polsce. Celem prowadzonych rozważań jest określenie na podstawie wyników przeprowadzonych badań zagadnień związanych z znaczeniem i rolą zarządzania jakością usług logistycznych.

Organizacja i logistyka pokazów jeździeckich - wybrane elementy

Wzrost zainteresowania hippiką przyczynia się do zwiększenia oferty przedsięwzięć jeździeckich na rynku polskim. Wśród różnego typu wydarzeń coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród widzów, cieszą się pokazy jeździeckie. Jednak organizacja takiej imprezy wymaga zaangażowania dużej liczby podmiotów i koordynacji różnego typu przepływów. Zastosowanie w praktyce koncepcji logistycznych, jako narzędzia wsparcia procesów organizacyjnych stanowi tu podstawę sukcesu. Pokazy jeździeckie to element sfery usług, stanowiącej coraz większą część systemu światowej gospodarki. Jednocześnie usługi są tym obszarem, w którym logistyka zaczyna tworzyć specyficzne, wzorowane na sferze produkcji, lecz jednak odmienne rozwiązania.

Jakość w outsourcingu usług logistycznych

Rozwój sektora usług, w tym usług logistycznych, związany jest ze zmianami zachodzącymi w systemie gospodarczym państw. Elastyczność dochodowa popytu usług jest znacznie większa, niż ma to miejsce w przypadku towarów, co skutkuje między innymi systematycznym wzrostem świadczonych usług. Rynek usług logistycznych od lat rozwija się w kierunku zwiększenia stopnia ich realizacji w ramach outsourcingu definiowanego jako „wyłączenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa pewnych funkcji (usług) i przekazanie ich do realizacji wyspecjalizowanym firmom”2. Polskojęzycznymi odpowiednikami pojęcia outsourcing są terminy: wydzielenie, odnoszący się do outsourcingu wewnętrznego lub wyodrębnienie, związany z outsourcingiem zewnętrznym. Istotną kwestią w tym obszarze pozostaje bez wątpienia zapewnienie wymaganej jakości świadczenia usług, która pozostaje gwarantem pra wi dło we go funk cjo no wa nia or ga ni za cji. Jak wy ni ka z corocznych raportów „Third Party Logistic”, zawierających szeroką analizę światowego sektora usług outsourcingowych, najważniejszym problemem we współpracy pomiędzy partnerami outsourcingowymi pozostaje zagadnienie niedotrzymywania jakości dostarczanych usług (w 2006 roku dotyczyło to 51% przedsiębiorstw, natomiast w 2007 roku 46%)4.

Formalizacja opisu procesów logistycznych

Wychodząc z ogólnej postaci modelu systemu logistycznego w artykule zaproponowano formalny opis procesów logistycznych. Zdefiniowano stan systemu logistycznego oraz zapisano formuły matematyczne odwzorowujące zmiany stanu tego systemu. W proponowanym podejściu uwzględniono m.in. przekształcenia strumieni ładunków ze względu na postać, czas oraz miejsce, a także miejsca realizacji tych przekształceń oraz ludzkie i techniczne zasoby, jakimi system powinien dysponować.
Subskrybuj to źródło RSS