Zaloguj się

WIEDZA

Wizyjne sterowanie robotami mobilnymi podążającymi za liderem

W pracy przedstawiono koncepcję zastosowania techniki rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality) w sterowaniu robotami mobilnymi. Przeprowadzono analizę doboru kamer wideo względem stabilności algorytmu sterowania. Zbadano również wpływ na sterowanie w zależności od zmiany odległości między znacznikiem a kamerą. Badania przeprowadzono w oparciu o testową aplikację z wykorzystaniem NyARToolkit dla realizacji zagadnień związanych z techniką Augmented Reality. Sterowanie robotem zrealizowano w oparciu o symulator robotów mobilnych Simbad.

Sprzętowa realizacja szyfrowania

Standards), wyłonione w wyniku konkursu ogłoszonego przez NIST. Porównano wydajność zaprezentowanych algorytmów. Pokazano możliwości implementacji układów do szyfrowania i deszyfrowania w strukturach FPGA.

Nonoparticles materials in diesel particulate filters

The reduction of platinum (Pt) loadings in the catalytic bed constitutes a primary means of reducing cost to the levels required for mass- produced vehicles. We have produced and tested, on the laboratory scale a series of innovative catalysts as an active part of a new PM- filter consisting of Pd-Au-Ag-Ni-Co (non Pt) nanometric, powder alloy.

Diagnostyka uszkodzeń wybranych elementów układu sterowania pracą silnika zi

W artykule zaprezentowane zostały metody badań elementów układu sterowania pracą silnika ZI. Użyto w tym celu programu diagnostycznego, który przeznaczony jest do obsługi serwisowej samochodów Nissan. Przedstawiono metody pomiaru podstawowych parametrów wybranych układów. Zaprezentowano ponadto przyczyny nieprawidłowej kontroli, które mogą powodować poważne uszkodzenia pojazdu.

Wpływ częstości próbkowania obciążeń eksploatacyjnych na wyniki obliczeń trwałości zmęczeniowej

Obliczenia trwałości zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych w warunkach obciążeń losowych prowadzone są z zastosowaniem widm obciążenia będących wynikiem opracowania pomiarów obciążeń eksploatacyjnych. Ogólne zasady związane z rejestracją przebiegów zmian naprężeń (odkształceń) zostały zdefiniowane w literaturze.

Rekonstrukcja wypadku z udziałem motocykla

Rekonstrukcje wypadków z udziałem motocykli często są bardziej złożone niż typowe zderzenia samochodów. Motocykl wraz z kierującym stanowią układ dwóch mas, z pasażerem - trzech. W związku z tym niejednokrotnie nie można zastosować typowych metod obliczeniowych opartych na zasadzie zachowania pędu dwóch mas.

Symulacja stanów nieustalonych procesu hamowania w hamulcach pojazdów kołowych

W pracy szczegółowo omówiono budowę modelu MES i wyniki symulacji pracy hamulca pojazdu samochodowego. W przeprowadzonej analizie uwzględniono dynamiczny charakter pracy konstrukcji, sprzężenie termomechaniczne oraz zastosowano algorytmy generacji ciepła wynikające z pracy sił tarcia. Przedstawiono także typowe problemy występujące przy wykonywaniu tego typu symulacji.

środowisko testowe dla komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym

W artykule poruszono problem opracowania środowiska testowego dla komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym. Jedną z metod, która na to pozwala jest adaptacja systemu testów poddanego standaryzacji przez ETSI (ang. European Telecommunications Standards Institute). Standard ten wykorzystuje język TTCN-3 (ang. Testing and Test Control Notation) do opisu abstrakcyjnego systemu testów. Artykuł prezentuje architekturę systemu testów, jak również przykład wykorzystania języka TTCN-3 do testowania komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym.
Subskrybuj to źródło RSS