Zaloguj się

WIEDZA

Development of the iho universal hydrographic data model

AS PART OF THE DEVELOPMENT OF E-NAVIGATION STRATEGY e-Navigation is the future, digital concept for the maritime sector, being developed under the auspices of the United Nations International Maritime Organization (IMO) to bring about increased safety and security in commercial shipping through better organisation of data on ships and onshore, and better data exchange and communication between the two. The International Hydrographic Organization (IHO) is involved in the development of the e-Navigation concept to ensure that any underpinning hydrographic standards, products or services are in place from the beginning.

Niskie poziomy wody w ujściowym odcinku Odry

Uwarunkowania hydrologiczne rzeki mają bezpośredni wpływ na możliwości prowadzenia żeglugi śródlądowej i uprawiania sportów wodnych. Dla żeglugi śródlądowej oprócz charakterystyki hydrologicznej rzeki i stosunków batymetrycznych ważna jest znajomość ekstremalnych poziomów wód, w tym poziomów minimalnych, które mogą wystąpić z określonym prawdopodobieństwem.

Ocena narażenia pilota samolotu turystycznego na drgania i hałas

Na podstawie pomiaru drgań i hałasu wykonanego w kabinie samolotu Cessna 152, dokonano oceny narażenia pilota na powyższe procesy w warunkach lotu samolotu. W pracy dokonano analizy zmian parametrów ilościowych definiujących stopień i zakres narażenia pilota na powyższe oddziaływanie od strony procesów resztkowych wraz z zaznaczeniem profilu użytkowania samolotu Cessna 152. Ponadto przedstawiono skutki narażenia człowieka na hałas i drgania w środowisku pracy oraz metody zwalczania i ochrony przed rozważanymi czynnikami.

Określenie możliwości diagnozowania luzu w zawieszeniu przy zastosowaniu testera zbieżności

W artykule podjęto problematykę diagnozowania układu zawieszenia na podstawie wyników badań uzyskanych na stanowisku zwanym testerem zbieżności. Jest to stanowisko powszechnie stosowane na stacjach kontroli pojazdów. Do badań wykorzystano trzy rozwiązania zawieszenia przedniego, na których to symulowano występowanie luzu w poszczególnych węzłach. Określono, które z symulowanych usterek można jednoznacznie określić na tym stanowisku a których nie.

Metoda wykorzystania uml do opisu dynamiki systemu wspomagania eksploatacji złożonych obiektów technicznych

W pracy podjęto próbę zastosowania metod modelowania za pomocą języka UML do projektowania komputerowego systemu eksploatacji obiektów złożonych. W szczególności położono nacisk na opis dynamiki systemu rozumianej jako zmienność zachowań w wyniku interakcji z otoczeniem. Jako przykład aplikacyjny wybrano system wspomagania eksploatacji kolejowych pojazdów trakcyjnych.

Wybrane aspekty technologii wytwarzania i zastosowania spiekanych proszkowych struktur porowatych

W Politechnice Świętokrzyskiej podjęto prace nad wytworzeniem nowych pokryć porowatych powierzchni grzejnych. Założono, że w wyniku spiekania w atmosferze zdysocjowanego amoniaku proszku miedzi z dodatkiem proszku tlenku miedzi powstaną pory pochodzenia dyfuzyjnego, co powinno doprowadzić do rozwinięcia powierzchni wewnątrz struktury i zapewnić dodatkowe ośrodki nukleacji.

Wykorzystanie otoczenia tablicy rejestracyjnej w procesie pasowania obrazów w algorytmach superrozdzielczości

W artykule przeanalizowano wpływ otoczenia tablicy rejestracyjnej pojazdu na dokładność pasowania obrazów niskiej rozdzielczości w algorytmach superrozdzielczości. Dzięki ich wykorzystaniu możliwe jest prawidłowe rozpoznawanie numerów rejestracyjnych pojazdów w ruchu, nawet przy ich nieczytelności na pojedynczych klatkach sekwencji wideo. Przedstawione wyniki eksperymentalne wykazują przydatność dodatkowych informacji widocznych w najbliższym otoczeniu tablicy (np. chłodnica, zderzak, reflektory) w procesie pasowania, co pozwala na uzyskanie obrazu wynikowego o znacznie wyższej jakości i lepszej czytelności, niż w przypadku użycia wyłącznie obrazów tablic rejestracyjnych o niskiej rozdzielczości.

Pionowy krzyżowy układ transportowy stanowiska roboczego

W artykule przedstawiono badania symulacyjne oraz sprawdzające tensometryczne stanowiska przeznaczonego dla osoby pracującej w pozycji siedzącej przy blacie roboczym. Blat roboczy jest częścią regału. W jego tylnej części znajduje się rama nośna- kratownica, wzdłuż, której przemieszcza się zespół jezdny. Dodatkowo, na zespole jezdnym zamontowana jest rama pionowa, po której przemieszcza się uchwyt z zabierakiem. Przeprowadzono analizę sztywności konstrukcji a następnie analityczne obliczenia wstępne. Kolejne badania dokonane zostały przy użyciu programu ABAQUS v.7. Zastosowano tu moduł Standard wykorzystujący statyczny układ równowagi.

Złożoność półgrupy charakterystycznej iloczynu prostego automatów asynchronicznych silnie spójnych ustalonych analogów rozszerzeń związanych z izomorfizmami

Półgrupa charakterystyczna automatu ingeruje w algorytm obliczeniowy uogólnionych homomorfizmów automatów, zatem wyznaczenie złożoności półgrupy charakterystycznej pozwala na oszacowanie złożoności obliczeniowej uogólnionych homomorfizmów dla innych klas automatów. W zakresie modelu matematycznego koncepcja ustalonego analogu rozszerzenia automatu A związanego z izomorfizmami g, g,..., gq-1, gdzie q stopień rozszerzenia, przy odpowiednich założeniach symuluje automat zmienny w czasie. Automat zmienny w czasie jest adekwatnym modelem matematycznym dla wielu procesów technicznych i obliczeniowych czasu rzeczywistego. Automaty te symulują pracę kilku automatów za pomocą jednego automatu zmiennego w czasie. Iloczyn prosty automatów można uważać za realizację - odpowiednio równoległych obliczeń .
Subskrybuj to źródło RSS