Zaloguj się

WIEDZA

Projekt akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej dla skrzyżowania rondo starołęka w poznaniu

Celem artykułu jest przedstawienie procesu projektowania sterownika akomodacyjnego sygnalizacji świetlnej dla skrzyżowania Rondo Starołęka w Poznaniu. Prace polegały na sprawdzeniu istniejącego rozwiązania sterowania ruchem na skrzyżowaniu, a następnie stworzeniu autorskiej sygnalizacji akomodacyjnej w tym: odpowiednich faz oraz algorytmu sterowania sygnalizacją. Zaproponowane rozwiązanie porównano z istniejącym za pomocą mikrosymulacji ruchu drogowego wykorzystując system VISSIM. Po wykonaniu wirtualnego modelu skrzyżowania, przeprowadzeniu symulacji i analizie wyników, stwierdzono, że nowo zaprojektowana akomodacyjna sygnalizacja świetlna wpłynęła na polepszenie się warunków ruchu na skrzyżowaniu oraz znacząco skróciło kolejkę pojazdów na jednym z wlotów.

Comprehensive safety analysis of ship - port system with respect to ferry manoeuvring operations

Abstract: The paper presents the safety analysis of ship-port system with respect to manoeuvring operations of ro-pax ferries. The complex character of the analysis is related to the wide spectrum of external hazards concerning harbour manoeuvres in different hydrometeorological conditions and modelling of ship performance in the ship-port system. The manoeuvres critical from the interactions in ship-port system point of view are investigated: navigation along the approach channel, berthing and unberthing operations.

Badania symulacyjne zawieszenia hydroaktywnego obciążonego falą wybuchu

Obecnie prowadzone operacje militarne (Irak, Afganistan,) pokazały, że jednym z największych zagrożeń bezpieczeństwa poruszających się w konwojach pojazdów są Improwizowane Ładunki Wybuchowe. Na podstawie doświadczeń stwierdzono, że nie istnieją struktury całkowicie odporne na falę wybuchu. Referat opisuje ideę wahaczy układu zawieszenia ze specjalnym osłabionym węzłem konstrukcyjnym, ulegającym kontrolowanemu zniszczeniu w momencie detonacji. Zaprojektowanie docelowych elementów wymaga przeprowadzenia badań w celu oceny zachowania się układu hydroaktywnego pod wpływem działania quasiskokowego obciążenia, spowodowanego eksplozją IED.

Drgania płyt - od chladniego do współczesności

W referacie podano szkic historyczny rozwoju mechaniki teoretycznej od starożytności do czasów współczesnych. Omówiono osiągnięcia polskich autorów w mechanice w okresie przedwojennym. Na tle rozwoju historycznego mechaniki podano początki zagadnienia dynamiki płyt. Omówiono badania Chladniego nad zagadnieniem własnym płyt. Podano prosty program komputerowy prowadzący do tzw. figur Chladniego. Przeanalizowano równania ruchu płyty cienkiej Kirchhoffa i płyt o średniej grubości Mindlina. Podano kilka zastosowań teorii płyt w przykładach obliczeniowych w tym symulacje komputerowe MES.

Ewaluacja próby kołysań bocznych jako metody wyznaczania wysokości metacentrycznej statku

Streszczenie: W artykule zaprezentowano ocenę eksploatacyjnej próby kołysań bocznych, jako eksperymentalnej metody wyznaczania wysokości metacentrycznej statku. Ewaluacja ilościowa została oparta na wynikach rozwiązania równania kołysań bocznych statku w jednym stopniu swobody. Wskazano na istotny wpływ rozkładu mas, a w konsekwencji wartości momentu bezwładności statku, na okres kołysań bocznych. Zasugerowana została potrzeba modyfikacji zaleceń Międzynarodowej Organizacji Morskiej odnośnie zależności stosowanych podczas obliczania wartości wysokości metacentrycznej statku na podstawie próby kołysań bocznych.

Diagnostics and condition estimation process of construction of the ship on system pert on the basis of integrated characteristics abstract

The method of diagnostics and an estimation of a condition of process of construction of a ship on the basis of integrated characteristics in PERT system is shown in the paper. The mathematical apparatus of the description of integrated characteristics and procedure of determination of their parameters is given. The technology of forming of the integrated characteristic of discrete production on the basis of Gantt chart and procedure of an estimation of a condition given process as object of management under the scheme "times-resources" is resulted. The result is illustrated by an example of construction of a ship of type "river-sea".

Własności warstw stellitowych wytwarzanych na drodze osadzania elektroiskrowego

W pracy badano właściwości powłok nanoszonych elektroiskrowo na podstawie obserwacji mikrostruktury, badań odporności korozyjnej oraz pomiarów siły tarcia. Badania przeprowadzono wykorzystując stellit jako materiał powłokowy, nakładanej elektroiskrowo na próbki ze stali C. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że grubość otrzymanych warstw stellitowych wynosi 10÷15 µm oraz że warstwy charakteryzują się brakiem porów i mikropęknięć i mają charakter połączenia dyfuzyjnego z podłożem. Mikrotwardość naniesionych warstw stellitowych jest około 2,5 razy większa, w stosunku do mikrotwardości materiału podłoża. Testy korozyjne wykazały większą odporność korozyjną warstw stellitowych, w odniesieniu do materiału podłoża. Powłoki tego typu wykazują zwiększoną odporność na zużycie oraz korozję.

Uncertainty of car motion reconstruction

Abstract: One of the basic tasks of the accident reconstruction is to define values of parameters of participants of the accident before its actual occurrence. The assessment of correct behaviours is made and the court decides whether the accident participants are guilty or innocent. Therefore, the credibility of specific values is essential. The use of so-called accident recorders - EDR/ADR type of devices, as an alternative compared to classical methods for accidents reconstruction - has become more common over the past years. The paper includes basic notions related to his type of devices, describes potential sources of uncertainty of the car motion reconstruction results obtained on the basis of their records. The examples presented confirm their usefulness, however, they also indicate possible significant errors in the motion parameters assessment if simplified devices are used (where vehicle body lean movements in motion are not analysed).
Subskrybuj to źródło RSS