Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie serwisów systemu asg-eupos do wyznaczenia trajektorii lotu samolotu

Zwiększenie dokładności wyznaczania pozycji poruszającego się samolotu możliwe jest dzięki wykorzystaniu techniki różnicowego GPS (DGPS). System ASGEUPOS umożliwia realizację tego zadania za pomocą serwisów KODGIS i NAWGIS. Badano działanie systemu przy różnych prędkościach i wysokościach poruszających się obiektów. Szczególny nacisk położono na pracę odbiorników oraz systemu w trakcie wykonywania gwałtownych i szybkich manewrów. Wyniki badań oparto na licznych analizach działania systemu ASG-EUPOS oraz samego systemu GPS w trudnych warunkach pomiarowych. Podczas opracowywania wyników testów brano pod uwagę wiarygodność otrzymanych wyników oraz stabilność działania i ciągłość pracy serwisów.

Propozycja metody symulacji numerycznej procesu zużycia okładzin ciernych w hamulcach tarczowych

Poniższa praca przedstawia opis koncepcji numerycznej symulacji procesu zużycia okładzin ciernych. Dodatkowo przedstawione zostaną poszczególne etapy budowy modelu numerycznego stanowiska badawczego okładzin ciernych. Analizę procesu hamowania przeprowadzono przy użyciu kodu numerycznego wykorzystującego jawny schemat całkowania z uwzględnieniem numerycznej zamiany sił tarcia na ciepło. Wstępnie przeprowadzone zostały symulacje zjawisk zużycia w skali mikroskopowej wykorzystującej metodę SPH.

Aktywne testowanie systemów sterowania ruchem kolejowym

Streszczenie: W artykule poruszono problem aktywnego testowania komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym przy wykorzystaniu języka TTCN-3. Czynne wykrywanie błędów w czasie działania systemów może być jedną z metod prowadzących do zapewnienia przez systemy bezpieczeństwa funkcjonalnego. 1. WPROWADZENIE Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) powszechnie wykorzystują technologie sieciowe tworząc struktury rozproszone. Nowego znaczenia nabiera w takim przypadku zagadnienie testowania systemów.

Badanie porównawcze parametrów strumieni rozpylonych wytwarzanych przez wybrane tryskacze stosowane w ochronie przeciwpożarowej

Rozróżnia się wiele typów tryskaczy, które zostały dopuszczone do stosowania w ochronie przeciwpożarowej. Różnice w konstrukcji, a w szczególności ich podstawowego elementu jakim jest deflektor, mają wpływ na parametry wytwarzanego przez nich strumienia rozpylonego. Głównym celem pracy było w oparciu o normę PN-EN 122591:2005 zbadanie tych parametrów a przede wszystkim intensywności i równomierności zraszania, a następnie przeanalizowanie uzyskanych wyników pod kątem skuteczności gaśniczej badanych tryskaczy. Wyniki przedstawiono w postaci tabelarycznej i graficznej. Na podstawie otrzymanych rezultatów sformułowano szereg wniosków. Stwierdzono również, że niektóre z badanych tryskaczy nie spełniają minimalnych wymagań zawartych w obowiązujących normach.

Evolutionary sets of safe ship trajectories: simulation results

The Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories is a method solving multi-ship encounter situations. For given positions and motion parameters the method finds a near optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter. The paper briefly presents foundations of the method and focuses on simulation results for selected test cases based on the Baltic Basin. The computer simulations cover both open waters and restricted waters cases. The obtained results confirm correctness and aptness of the method in solving encounter situations at sea.

Symulacyjna ocena monitorowania stanów pojazdu szynowego typu wagon

Streszczenie: Artykuł przedstawia wyniki badań nad sposobem monitorowania i diagnozowania uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów szynowych z pozycji pokładu wagonu. Na etapie koncepcji, sposób ten poddano ocenie symulacyjnej, przedstawiono przykładowe wyniki analiz i wnioski. Wykorzystano dwa modele pojazdu szynowego- model wagonu pasażerskiego i towarowego.

Wpływ zasilania silnika rolniczego z dodatkiem biobutanolu do oleju napędowego na wybrane parametry procesu wtrysku paliwa

W referacie przedstawiono wyniki badań przebiegu procesu wtrysku oraz rozpylania paliwa na krople w silniku PERKINS 1104C-44 pracującym według zewnętrznej charakterystyki prędkościowej, zasilanego: mieszankami niskosiarkowego oleju napędowego z biobutanolem oraz porównawczo paliwem EKODIESEL ULTRA B. Pomiary wykonano na stanowisku hamownianym wyposażonym w system pomiarów wielkości szybkozmiennych. Wykazano, że rodzaj paliwa o różnych właściwościach fizykochemicznych ma istotny wpływ na proces wtrysku oraz rozpylania paliwa. Analiza eksperymentalnie sporządzonych wykresów ciśnienia paliwa w przewodzie wtryskowym i wzniosów iglicy wtryskiwacza umożliwiła wyznaczenie: prędkości wypływu paliwa z rozpylacza oraz długość i rozpad strugi paliwa na krople.

Badanie wewnętrznej sieci informacyjnej pojazdu samochodowego

Artykuł zawiera opis diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. W pracy zamieszczono podstawowy dotyczące zasad funkcjonowania oraz przesyłania informacji w sieci wewnętrznej pojazdu. Przepływ i przesyłanie wszelkiej informacji (sygnałów) w samochodzie odbywa się drogą sieci wewnęttrznej lub sieci CAN. Stąd w przypadku wystąpienia uszkodzeń w samochodzie przed podłączeniem diagnoskopu do złącza diagnostycznego należałoby się wcześniej upewnić o sprawności sieci informacyjnej. W artykule zaprezentowano także system diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. Przedstawiono wyniki i wnioski z diagnostyki samochodowej sieci informacyjnej.
Subskrybuj to źródło RSS