Zaloguj się

WIEDZA

Przepustowośćskrzyżowańo ruchuokrężnymjakoelement logistykimiejskiej

Zasadyfunkcjonowaniaruchu okrężnegow Polsce ustawąregulującąprzepisyporuszania sięw ruchudrogowymjestustawa„Prawo o ruchu drogowym” wprowadzona 20czerwca 1997rokui potoczniezwana „kod eks em drog ow ym”. ustaw a regulujezasadyruchunadrogachpublicznychorazw strefachzamieszkania,warunkidopuszczeniapojazdówdotegoruchu, wymagania w stosunku do osób kierującychpojazdamii innychuczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.Dokumenttenniezawiera określenia „rondo” - potocznej nazwy oznaczającej „skrzyżowanie o ruchu okrężnym”.

Kształtowanie zarysów płasko-wierzchołkowych nagniataniem i ich wykorzystanie w budowie pojazdów

Przedstawiono możliwości tworzenia powierzchni płasko-wierzchołkowej metodą toczenia a następnie nagniatania osiowego tocznie. Badano wpływ parametrów symetrycznej nierówności trójkątnej po toczeniu i prędkości nagniatania na wybrane parametry zarysu powierzchni. Wyprowadzono równania regresji ujmujące wpływ kąta wierzchołkowego nierówności, odstępu den nierówności po toczeniu i prędkości nagniatania na zarysu powierzchni po nagniataniu tocznym.

Poziom ufności przy projektowaniu dróg wodnych terminali lng

Streszczenie: W artykule zaprezentowano probabilistyczny model ruchu statku na torze wodnym, który zastosowano do określenia prawdopodobieństwa wejścia statku na skarpę toru wodnego. Wykorzystując pojęcie ryzyka nawigacyjnego oraz prawdopodobieństwo wejścia gazowca na skarpę toru wodnego określono poziom ufności, który należy przyjąć jako bezpieczny przy projektowaniu dróg wodnych terminalu LNG.

Projektowanie i strojenie regulatorów rozmytych typu mamdaniego

W artykule przedstawiono podstawowe zasady projektowania regulatorów rozmytych typu Mamdaniego. Zaprezentowano ogólną formułę regulatora o strukturze MIMO. Dokonano wyboru funkcji przynależności dla poszczególnych zmiennych lingwistycznych. Określono wzajemne położenie oraz zakresy funkcji przynależności. Zdefiniowano bazę reguł regulatora rozmytego. Zaprezentowano dwie powierzchnie sterowania regulatora dla metody defuzyfikacji środek sum.

Ocena wpływu charakteru obciążenia losowego na wyniki obliczeń trwałości zmęczeniowej z zastosowaniem dwuparametrycznych charakterystyk zmęczeniowych

Zagadnienia trwałości zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych w warunkach obciążeń losowych są niesłychanie trudne. Wynika to z probabilistycznej natury czynników mających na nią wpływ, do których zalicza się cechy konstrukcyjne, technologiczne oraz czynniki związane z warunkami eksploatacji. Te ostatnie mają wpływ na charakter obciążenia losowego, a tym samym na postać widma obciążenia stosowanego w obliczeniach trwałości zmęczeniowej.

Modelling research of the characteristics of gasturbine axial compressor with changeable flow passage geometry

One of the most important problems of exploitational use of marine gasturbine engine is knowledge about direction of changes realised unsteady processes. Individual dynamical features of each exploitated engine are determined on the way of costly experimental searches. These searches are qualified by numerous constructional and exploitational confinements. This paper concerns the application of mathematical modeling methods to analyzing gas-dynamic processes in marine gas turbines. The influence of geometry changes in axial compressor flow passage on kinematical air flow characteristics is presented. The elaborated mathematical model will make it possible to realize - in the future - simulative investigations of gas-dynamic processes taking place in a compressor fitted with controllable guide vanes.

Diagnozowanie układów podwozia pojazdów samochodowych - tendencje rozwojowe

Streszczenie: Ocenę stanu technicznego podstawowych układów podwozi samochodowych wykonuje się obecnie za pomocą linii diagnostycznych. W referacie przedstawiono rodzaje, strukturę i charakterystykę techniczną nowych odmian linii diagnostycznych wybranych producentów. Opisano również zakres badań możliwy do realizacji na tych urządzeniach. Podano zasady usytuowania urządzeń pomiarowych na stanowisku kontrolnym stacji diagnostycznej. Dokonano również przeglądu tendencji rozwojowych tych urządzeń, koncentrując się na liniach: motocyklowych, segmentowych, uniwersalnych, podwójnych, mobilnych oraz z hamownią podwoziową.

O pewnej metodzie zwiększenia przepustowości wybranego portu lotniczego

Celem artykułu jest analiza możliwości zmiany miejsca, z którego niektóre statki powietrzne rozpoczynają rozbieg na drodze startowej i określenia wpływu tej zmiany na przepustowość Lotniska F. Chopina w Warszawie. Opisany został model ruchu lotniskowego pozwalający na wyszczególnienie możliwych do pomierzenia operacji elementarnych. Wyniki uzyskanych pomiarów posłużyły do przeprowadzenia analizy symulacyjnej. Efekt eksperymentów został zaprezentowany wraz ze wnioskami.

Wykorzystanie modułu gsm do zdalnego monitorowania i zarządzania pracą wybranych układów w pojazdach

W artykule przedstawiono model dwukierunkowego systemu przekazywania informacji między użytkownikiem a pojazdem. Do nawiązywania połączenia i do przekazywania informacji wykorzystany został moduł telefonii komórkowej GSM. LuxGSM. Zbudowany model systemu umożliwia realizację następujących funkcji: funkcji informacyjnej (poziom paliwa, lokalizacja), funkcji nadzoru (informacja o otwarciu drzwi w pojeździe), funkcji sterowania (unieruchomienie zdalne pojazdu).

Użycie sieci kohonena do identyfikacji radiostacji okrętowych

Sieci neuronowe są narzędziem o wielu różnych zastosowaniach. Wykorzystuje się je w zadaniach aproksymacji, sterowania, kompresji oraz identyfikacji. Identyfikacja obiektów może być realizowana przez wiele różnych sieci neuronowych. Jedną z nich jest sieć Kohonena. Jest to sieć ucząca się poprzez samoorganizację neuronów i jej głównym zastosowaniem jest klasteryzacja oraz kompresja danych. Innym zastosowaniem sieci Kohonena jest identyfikacja.
Subskrybuj to źródło RSS