Zaloguj się

WIEDZA

Wybrane aplikacje technologiczne ablacyjnego usuwania metalicznej powłoki lakierowej techniką laserową

YAG o długości promieniowania λ=1064nm, czasie naświetlania τ = 5-10 ns i częstotliwości repetycji 1-10 Hz, zmieniano gęstość mocy promieniowania oraz stopień pokrycia. Wykorzystując efekt ablacji laserowej usuwano z bardzo dużą precyzją cienkie (kilka mikrometrów) powłoki lakierowe. Wstępne badania laboratoryjne potwierdziły dużą przydatność technologii laserowej w lakiernictwie samochodowym.

Optymalizacja sygnalizacji świetlnej dla złożonego skrzyżowania o ruchu okrężnym

Celem artykułu jest skrótowe przedstawienie wyników próby znalezienia bardziej efektywnego sposobu sterowania ruchem na Rondzie Rataje w Poznaniu, poprzez zmianę programu sygnalizacji świetlnej. W tym celu zbadano istniejące warianty programu sterowania oraz zaproponowano dwa autorskie programy sygnalizacji świetlnej (dostosowane do godzin przedpołudniowych i popołudniowych). Analizy prowadzono drogą symulacyjną korzystając z systemu VISSIM do mikrosymulacji ruchu drogowego. Po przeanalizowaniu wyników symulacji stwierdzono, że stworzone programy sygnalizacji świetlnej charakteryzowały się bardzo dobrą efektywnością obsługi pojazdów oczekujących w kolejce, co z kolei rzutowało na lepszą przepustowość ronda.

Success factors of mobile commerce adoption

This paper investigates the issue of mobile commerce focusing success factors that influence its adoption. The purpose of this article is to analyze economic, social and other factors that drive new technology adoption. These factors seem to influence adoption differently. In this article there are m/commerce adopters characterized and divided into three categories based on various roles they play. There is also a hierarchy model of the mcommerce users’ requirements stated and m-commerce adoption factors in the existing literature showed.

The utilisaton of advanced vehicle dynamical model in optimising the shape of railway transition curves

Abstract: This paper describes the concept and method by present authors of searching for proper shape of transition curves. In the concept and the method the advanced dynamical model of vehicle-track system, capable of simulation, and mathematically understood optimisation methods are exploited. Principles and the most important details of the method are obviously represented in the paper. They are supplemented with description of the software built to solve the issue of transition curves formation (optimisation) effectively. At the end results generated by this software are presented quite comprehensively.

On the problem of valuation of transport firm

In connection with market economy development that brought necessity of fair value application into legal relation, there comes request to use the market value determination determined in expert opinion as a relevant base. For the firm value determination there are some basic terms needed for the valuation process core understanding, beginning with the object of valuation and finishing with the market value. The basis of market value determination is objectification of reproduction cost using chosen methods to the market value. For chosen asset items the reproduction cost is connected with their technical end economic core. Proposed and applied fair value determination process of chosen railway firm (ŽS, a.s.) assets revealed problems of traditional application of valuation methods of firm without specification of relationship with surroundings and the valuation field.

Metoda oceny efektywności monitorowania stanów pojazdu szynowego typu wagon

Streszczenie: Artykuł ten opisuje metodykę oceny efektywności systemu monitorowania stanów pojazdu szynowego w aspekcie wymagań dotyczących sprzętowej części układu. Zawarte w nim wymagania powinny być spełnione w wypadku budowy każdego układu, jaki ma być zamontowany na pojeździe szynowym. Dotyczą one wymagań środowiskowych opartych na obowiązujących normach oraz wymagań funkcjonalnych związanych z właściwościami pomiarowymi stosowanej aparatury, które zagwarantują poprawne działanie systemu, a co za tym idzie jego wysoką sprawność i wiarygodność otrzymywanych informacji diagnostycznych.

Możliwości wykorzystania panelu dotykowego dla obsługi stanowiska kontroli dyspozytorskiej

Streszczenie: Niniejszy artykuł opisuje technologie wykonania urządzeń sterowniczych, możliwych do zastosowania w aplikacjach kolejowych wykorzystywanych na nastawniach i w dyspozyturach. Przedstawione zostały nakładki dotykowe na monitory i aplikacje umożliwiające sterowanie mową i gestem, z określeniem ich ograniczeń, kwalifikujących je, bądź nie do zastosowania.

Przykład kształtowania właściwości wibroizolacyjnych pasywnego układu zawieszenia siedziska

W niniejszej pracy przedstawiono przykład kształtowania właściwości wibroizolacyjnych pasywnego układu zawieszenia siedziska. Obiektem badań jest seryjnie produkowane siedzisko z pasywnym zawieszeniem lepko-sprężystym, którego właściwości wibroizolacyjne są kształtowane poprzez zmianę kształtu charakterystyki siły amortyzatora hydraulicznego wraz z połączeniem sprężyny powietrznej z dodatkowym zbiornikiem przez odpowiednio dobrany opór pneumatyczny.

Badania certyfikacyjne taboru kolejowego z zakresu emc -

W referacie przedstawiono problematykę oceny kompatybilności elektromagnetycznej taboru kolejowego, poziomy emisji zaburzeń generowanych przez tabor w odniesieniu do poziomów dopuszczalnych zapisanych w dedykowanych normach. Ocena generowanego poziomu zaburzeń radioelektrycznych polega na pomiarze wartości natężenia pola w odległości 10 m od osi toru, na którym porusza się badana lokomotywa. W referacie przedstawiono wynik pomiarów emisji promieniowanej przez EZT typu 22WE o mocy 4 x 500 kW. Przedstawiono wyniki pomiarów emisji przewodzonej w pokładowej sieci niskiego napięcia. W referacie opisano również metodę szacowana niepewności pomiarów w badaniach emisji zaburzeń od taboru kolejowego.
Subskrybuj to źródło RSS