Zaloguj się

WIEDZA

Badania w locie zmodernizowanych śmigłowców

Na przestrzeni lat ukształtowały się zasadnicze kierunki zainteresowań i działalności Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, pozwalające realizować jego misję w Siłach Zbrojnych RP. Wieloletnia specjalizacja zespołów umożliwiła podejmowanie tematów badawczych, które niewątpliwie wspomagały i nadal wspomagają polskie lotnictwo oraz gospodarkę narodową.

Aplikacja wspomagająca proces bezpiecznego pływania w warunkach zagrożenia podwodnego

Referat przedstawia opis i możliwości programu komputerowego wspierającego proces bezpiecznego pływania jednostki nawodnej w warunkach zagrożenia oddziaływaniem uzbrojenia broni podwodnej. Potwierdzona, wysoka skuteczność uzbrojenia torpedowego przeznaczonego do zwalczania nawodnych jednostek pływających, wymaga znajomości i zastosowania odpowiednich działań ze strony zagrożonej jednostki w celu obniżenia prawdopodobieństwa rażenia.

Okrętowy turbinowy silnik spalinowy lm 2500 jako obiekt badań eksploatacyjnych w stanach ustalonych

Dążenia do zwiększenia efektywności eksploatacji wszelkiego typu silników wymuszają poszukiwania nieokreślonych dotychczas bądź doskonalenia istniejących sposobów utrzymania najbardziej ekonomicznej ich pracy. W związku z powyższym przeprowadzone zostały badania, których celem było zidentyfikowanie okrętowego systemu kontrolnopomiarowego silnika LM 2500, utworzenie bazy danych parametrów charakteryzujących jego pracę oraz opracowanie charakterystyk eksploatacyjnych silnika dla potrzeb diagnozowania. Wyniki tych badań pozwolą na opracowanie metody wnioskowania diagnostycznego o stanie technicznym silnika na podstawie pomiaru parametrów eksploatacyjnych.

Symulator autobusu i samochodu ciężarowego jako element szkolenia kierowców - wykorzystanie w projekcie

W referacie przedstawiono zagadnienia związane z symulatorem jazdy, będącym w posiadaniu Instytut Transportu Samochodowego - produkt firmy AUTOSIM model AS 1300. Symulatory jazdy są coraz powszechniej wykorzystywane na całym świecie w procesie szkolenia kierowców. Są praktycznym i efektywnym narzędziem do wzmacniania bezpiecznych zachowań kierowców na drodze.

Analiza numeryczna stanów naprężeń w procesie skoncentrowanego kulowania pióra resoru

W pracy analizie poddano wpływ parametrów technologicznych procesu kulowania resoru na stany naprężeń w jego warstwie wierzchniej. Przeprowadzono analizy numeryczne procesu zmęczenia części typu resor. Opracowano aplikację w systemie Ansys/LS-Dyna w jezyku APDL, uwzględniającą kulowanie resoru. Obliczenia numeryczne przeprowadzono z zastosowaniem Metody Elementów Skończonych. Uzyskane wyniki mogą stanowić pomoc a opracowana aplikacja narzędzie wspomagające do poprawnego i świadomego opracowania procesu technologicznego produkcji resorów piórowych.
Subskrybuj to źródło RSS