Zaloguj się

WIEDZA

Projecting of electromagnetic compatibility

Article is devoted to method of electromagnetic compatibility (EMC) projecting at 110-500 kV substations, that was developed at directorate "Energosetproject" of Urals Power Engineering Company. Article depicts main results of 4 years EMC projecting experience including pioneering works and special engineering calculation principles.

Wybrane algorytmy obliczania współczynników ekwiwalentnych dla pojazdów ciężkich

W artykule przedstawiono najczęściej rekomendowane i stosowane w praktyce modele służące do obliczania współczynników ekwiwalentnych dla pojazdów ciężkich. Do tych modeli zaliczono modele stosowane w aktualnie obowiązujących w Polsce metodach obliczania przepustowości skrzyżowań, modele proponowane w kolejnych edycjach HCM (Highway Capacity Manual) w USA oraz modele, które w swych założeniach bazują na analizie wielkości odstępów pomiędzy pojazdami w jednorodnym i mieszanym pod względem składu potoku ruchu. W końcowej części artykułu przytoczono wyniki badań własnych mających na celu ustalenie wartości współczynnika ekwiwalentnego dla pojazdów ciężkich na skrzyżowaniach typu małe rondo jednopasowe.

Badania rozkładów pól elektrycznych w materiałowych systemach obciążonych mechanicznie z tarciem

W pracy omówiono przebieg możliwych procesów przemieszczenia ładunków elektrycznych przez strefę tarcia podczas jednego cyklu badawczego. Podano warunki występowania reakcji elektrochemicznych (chemicznych) podczas pracy węzła tarcia. Na przykładzie pracy węzła tarcia składającego się z dwóch pierścieni współpracujących bocznymi powierzchniami, uzasadniono możliwość przemieszczenia ładunków elektrycznych bez reakcji lub z nieznacznym udziałem reakcji elektrochemicznych (chemicznych). Dla kompensacji zużycia tribologicznego poprzez elektrochemiczne przemiany fazowe celowym jest zastosowane stabilnego pola elektrycznego (wytwarzanego w dodatkowym, kontrolowanym obwodzie elektrycznym) oraz wybranych procesów elektrochemicznych.

Wpływ doładowania silnika o zapłonie iskrowym na emisję związków szkodliwych spalin z pojazdu w warunkach rzeczywistej eksploatacji

Streszczenie: Stały postęp techniczny w produkcji materiałów konstrukcyjnych, paliw i olejów oraz w technologii budowy maszyn przyczynia się do ciągłego doskonalenia silników spalinowych. Rozwój ten zmierza w kierunku zmniejszenia toksyczności emitowanych spalin, ograniczenia zużycia paliwa, podwyższenia mocy uzyskiwanej z jednego dm pojemności skokowej silnika, przy jednoczesnym zmniejszaniu masy i zapewnieniu niezawodności pracy w różnych warunkach eksploatacyjnych oraz zwiększaniu trwałości. Obecnie istotną kwestią jest ograniczanie emisji toksycznych związków w spalinach, które stanowią poważne zagrożenie dla środowiska naturalnego i dla zdrowia człowieka. Jednym ze sposobów ograniczenia emisji związków szkodliwych spalin jest zastosowanie doładowania silnika.

Analiza kołysań bocznych statku w czasie wymiany wód balastowych metodą sekwencyjną

W czasie opróżniania i napełniania zbiorników balastowych w morzu mogą pojawić się zagrożenia dotyczące bezpieczeństwa statku. Analizie poddano zjawisko kołysań bocznych statku, w czasie wymiany wód balastowych metoda sekwencyjną. Zaproponowano zmniejszenie negatywnego zjawiska występującego w czasie wymiany poprzez zmianę kursu i/lub prędkości statku.

Angular velocity control of inverter drive system with the brushless dc motor

The problem of drive system velocity regulation with brushless dc motor was analyzed. Motor is supplied by the voltage inverter. For parametrical identification of the drive system mathematical model and selection of controller parameters, the Box’s numerical static optimization method was used. A subject of analysis was the sensitivity of control system structures to variations of motor parameter values.

Możliwości i ograniczenia lotu wznoszącego statku powietrznego

Przedmiotem analizy jest tor odrzutowego statku powietrznego w locie wznoszącym w układzie symetrycznym. Przeanalizowano lot wznoszący z najbardziej stromy, najszybszy oraz lot wznoszący bez pracującego silnika. Opracowano model matematyczny oraz komputerowy przy wykorzystaniu programu MATLAB - Simulink i przeprowadzono symulację dla różnych prędkości lotu i kątów pochylenia.

Ict network traffic based on a simple fractal structure

The results of measurements of ICT network traffic reveals the presence of fractal structures and long-range dependence. Accurate modeling of the offered traffic load is the first step in optimizing resource allocation algorithms and QoS requirements. In this article the fractal structure is represented by the simple random midpoint displacement method which approximates fractional Brownian motion (fBm), theoretical process that exhibits aforementioned features, is presented. Apparently, this algorithm generates inaccurate approximation of fBm for the higher degree of self-similarity. To improve this simple and fast algorithm, some modifications based on variance analysis are proposed. The results of simulation and statistical testing with comparison to the realtime measurements in computer network are presented and discussed.
Subskrybuj to źródło RSS