Zaloguj się

WIEDZA

Iterative design of proximity sensor array for blind patient vehicle

The paper discusses a design process for proximity sensors that can be used to steering or guide the Blind Patient Vehicle (BPV,) to obtain ultrasonic monitoring of the nearby object leading to their recognition and localization. The objective of this paper was to develop an iterative process of engineering design that can be used to produce inexpensive proximity measuring devices tailored to the specific applications. The iterative process of engineering design is based on state transition diagrams. Since one-level state transition diagrams can be quite complicated, we discuss how to simplify them by using many levels of abstraction. The resulting multi-level state diagrams are shown. We discuss how to use such multi-level diagrams to model iterative engineering design on the example of a proximity sensor. In the summary we characterize the obtained design results.

Wpływ długości fali promieniowania wzbudzającego na rozkład widmowy promieniowania widzialnego emitowanego przez luminofor

Parametry techniczne tych lamp zależne są od cech charakterystycznych związanych z luminoforem a mianowicie: rodzaju, składu granulacji, sposobu nałożenia i temperatury barwowej, oraz od układów zasilania lampy. Większość badań prowadzonych w tej dziedzinie objęte jest ścisłą tajemnicą technologiczną, a udostępniane dane mają charakter marketingowy i wybiórczy. W artykule przedstawiono analizę rozkładów widm luminoforów w funkcji wzbudzenia.

Wykorzystanie techniki drm do trnasmisji danych w systemie monitorowania obiektów

Nawiązując do ogólnie znanej idei śledzenia obiektów przy pomocy systemu GNSS opracowano koncepcję systemu śledzenia ruchu statków powietrznych oraz pojazdów, a następnie wytworzono poszczególne komponenty systemu. Proponowany system składa się z trzech podstawowych komponentów: podsystemu pozycjonowania - pokładowych odbiorników GNSS, podsystemu transmisji danych, podsystemu zobrazowania danych. Artykuł zawiera charakterystykę poszczególnych elementów systemu ze szczególnym zwróceniem uwagi ma moduł transmisji danych z użyciem radiofonii cyfrowej (DRM) oraz wstępne wyniki badań.

Procedury badawcze do określenia właściwości wytrzymałościowych kompozytu warstwowego o zróżnicowanym materiale na wzmocnienie

W artykule przedstawiono wyniki badań wybranych właściwości wytrzymałościowych kompozytów warstwowych (laminatów) wykonanych na bazie osnowy żywicy epoksydowej z różnymi rodzajami wzmocnienia włóknistego. Oceniono wpływu rodzaju materiału użytego do wzmocnienia na właściwości mechaniczne kompozytu. Warunki eksploatacji statków powietrznych sprawiają, że struktury kompozytowe są narażone na działanie poprzecznych obciążeń udarowych, których wizualne efekty są często niewidoczne, a jednak powodują znaczne osłabienie materiału. Specyficzne cechy laminatów sprawiają, że materiały te wymagają opracowania nowych metod oceny ich przydatności do pracy w warunkach stwarzających zagrożenie wystąpienia uszkodzeń udarowych. Zaprezentowano sposób badania wpływu obciążeń udarowych na właściwości mechaniczne, oraz algorytm, uwzględniający, że delaminacja i pękanie są głównymi przyczynami spadku wytrzymałości laminatu po obciążeniu udarowym.

Metodyka scrum w zespołowym przedsięwzięciu inżynierskim

Oprócz wiedzy przedmiotowej i dziedzinowej, potrzebne są umiejętności interpersonalne (pracy zespołowej, komunikowania się, negocjowania, reagowania na krytykę), oceny kosztów, jakości wytwarzanych produktów i pracy członków zespołu oraz identyfikowania zagrożeń i ścieżek krytycznych. Firmy wytwarzające oprogramowanie, zatrudniając nowych pracowników, dużą wagę przywiązują zarówno do posiadanej przez nich wiedzy, znajomości metodyk prowadzenia przedsięwzięć informatycznych i narzędzi wspierających wytwarzanie oprogramowania oraz biegłości w posługiwaniu się nimi, ale także do cech osobowościowych kandydatów i umiejętności pracy w wielokulturowym zespole.

Estymacja prędkości pojazdu w warunkach silnych zakłóceń losowych metodą wygładzania wykładniczego browna

Zaproponowano metodę estymacji prędkości pojazdu poruszającego się po jednym pasie ruchu. Uwzględniono rozmycie obrazu pojazdu oraz występowanie szumów gaussowskich na poszczególnych etapach akwizycji obrazu. Algorytm bazuje na wstępnej obróbce sygnału metodą wygładzania wykładniczego Browna. Działanie algorytmu w warunkach silnych zakłóceń losowych zweryfikowano w wyniku przeprowadzonych symulacji komputerowych oraz porównano z innymi metodami estymacji prędkości pojazdu.

Współpraca zadań w serwerze informatycznego systemu skryptowego

Rozproszonego Systemu Sterowania DCS. Pełnią one istotną rolę w procesie przepływu informacji z urządzeń automatyki do stacji inżynierskich, operatorskich, diagnostycznych oraz innych systemów komputerowych należących do wyższej warstwy nadzorowania przedsiębiorstwem. W związku z tym autorzy pragną przedstawić sposób współpracy zadań uruchomionych w serwerze Informatycznego Systemu Skryptowego ISS, za pomocą którego można realizować złożony proces sterowania obiektem technologicznym.
Subskrybuj to źródło RSS