Zaloguj się

WIEDZA

Ocena grubości okładziny ciernej tarczowego hamulca kolejowego na podstawie analizy czasowo-widmowej sygnałów drganiowych

Streszczenie: W artykule przedstawiono nową metodę oceny grubości okładzin ciernych tarczowego hamulca kolejowego bazującą na wynikach parametryzacji mapy czasowowidmowej a(t,f) drgań generowanych przez elementy składowe hamulca. Jako narzędzie selekcji czasowo-widmowej sygnału drganiowego zaproponowano zastosowanie metod analizy czasowo-częstotliwościowej (JTFA). Zarysowano algorytm metody i zamieszczono przykład ilustrujący zastosowanie uśrednianej synchronicznie krótkoczasowej transformacji Fouriera (STFT) do ekstrakcji składowych sygnału związanych z procesem hamowania. W wyniku parametryzacji mapy a(t,f), uzyskano miary sygnału współzmiennicze z grubością okładziny hamulcowej.

Numeryczna symulacja wpływu podziału dawki paliwa na jego rozpylenie w układzie wysokociśnieniowego wtrysku benzyny

Artykuł dotyczy badań wtrysku benzyny w aspekcie wpływu czasu przerwy między kolejnymi dawkami paliwa na ich interakcje. Przeprowadzono badania zasięgu strugi paliwa z wtryskiem dwuczęściowym w różnych odstępach czasu, takich aby wtrysk kolejnej porcji paliwa swoim zasięgiem obejmował porcję pierwszą. W tym celu określono zasięg oraz powierzchnię zajmowaną przez strugi paliwa. Przeprowadzono analizę koncentracji paliwa w przekrojach strugi: pojedynczej oraz tzw. kumulowanej, wynikającej z wtrysku dodatkowej porcji paliwa. Badania przeprowadzono dla zróżnicowanych wartości: wielkości dawki paliwa, ciśnienia paliwa oraz odstępów czasowych między kolejnymi porcjami paliwa. Wykorzystanie metod optycznych pozwoliło na określenie mechanizmów działających w strudze paliwa podczas wtrysku wieloczęściowego.

Selected problems of management in construction process

The article discusses the main phases of the management of construction process, where decisions are put on risk. Management of construction projects means managing the risk, its elimination or reduction. The risk is always present at every stage of construction projects. It is undertaken by the contractors of the project and the investor usually pays for it. In the construction process, which involves teams with different preparation, including risk management, there may be risk factors that are beyond control. The article reviews the risks in the construction process and its sources.

Company’s philosophy on a foreign market

Philosophy of the company, that realizes its business activities on international environment, exceeds national range. The essence of the philosophy is the orientation to wider dimensions as dimensions of the domestic market, orientation to foreign markets and positioning of the products and services on these markets, followed by major need of knowledge about the relevant market, than the domestic market requires, higher business risk, different forms of business, different organizational structures.

O zastosowaniu elementów kohezyjnych w analizie elementów konstrukcji murowych

W artykule prezentowane są rozwiązania wybranych zadań brzegowych dotyczących konstrukcji murowych przy uwzględnieniu sprężysto-kruchych właściwości interfejsu jaki stanowi zaprawa w murze. Materiał cegły jest modelowany jako sprężysty. Rozwiązano zadania na komórkach elementarnych muru oraz zagadnienie brzegowe zginania części muru. Do rozwiązania wszystkich zagadnień stosowany jest program ABAQUS ze sformułowaniem interfejsu przez elementy kohezyjne. Zakłada się warunki stanu granicznego jako kwadratowe funkcje składowych wektora naprężenia albo wektora odkształcenia w interfejsie. Po przekroczeniu stanu granicznego przyjęto możliwość degradacji właściwości sprężystych interfejsu w sformułowaniu przemieszczeniowym uwzględniając liniowe równanie ewolucji.

Filtry prądów doziemnych w napędach z falownikami napięciowymi zasilanymi z sieci nieuziemionych

LC, ograniczających wysokoczęstotliwościowe prądy doziemne płynące przez pojemności pasożytnicze kabli silnikowych i silników. W badaniach oceniających efektywność filtracji prądów doziemnych uwzględniono takie kryteria jak: napięcie względem ziemi punktu neutralnego uzwojeń stojana silnika, oraz napięcie fazowe zasilania przemiennika częstotliwości.

Przedstawiono propozycję modernizacji układu zasilania powietrzem silnika

UTD-20, polegającą na zastąpieniu multicyklonu zespołem dwustopniowym, składającym się z odpylacza promieniowego i filtru przegrodowego (papierowego). Zaprezentowano opracowaną konstrukcję systemu filtracji oraz wybrane wyniki jego badań na stanowisku przepływowym. Omówiono wyniki porównawczych badań eksperymentalnych silnika z filtrem standardowym oraz silnika z drugim stopniem filtracji powietrza wlotowego (filtrem przegrodowym).

Podejście procesowe w zarządzaniu jakością badań kontrolnych pojazdów

W opracowaniu przedstawiono rolę badań kontrolnych w systemie zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pojazdów na drogach publicznych, niezgodności występujące w funkcjonowaniu Stacji Kontroli Pojazdów, podejście procesowe w zarządzaniu jakością badań kontrolnych w Stacjach Kontroli Pojazdów oraz ocenę zapewnienia jakości procesu badań kontrolnych pojazdów.

Analiza zdawalności egzaminów państwowych na prawo jazdy w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego w szczecinie

W pracy rozpatrzono modele ekonometryczne wybranych wskaźników dotyczących wyników egzaminu państwowego na prawo jazdy kategorii B w WORD w Szczecinie w latach 2005-2008. Modele zostały opracowane z użyciem trendu liniowego i trendów nieliniowych zgodnie z kryterium minimalnej wartości współczynnika zmienności. Wyznaczono wskaźnik zdawalności egzaminu określony jako stosunek liczby egzaminów z wynikiem pozytywnym do łącznej liczby egzaminów, oddzielnie dla egzaminu teoretycznego (ZET) i egzaminu praktycznego (ZEP). Stwierdzono, że wartość wskaźnika zdawalności egzaminu teoretycznego rośnie, natomiast, wartość wskaźnika zdawalności egzaminu praktycznego maleje. Przyczynę malejącej wartości wskaźnika ZEP należy upatrywać w rosnących wymaganiach egzaminatorów odnośnie umiejętności manewrów na placu.
Subskrybuj to źródło RSS