Zaloguj się

WIEDZA

Selected aspects of international project management

Managing of the international project is a complex process that brings into play objective as well as subjective factors, referring to ethnic differences. People differ in their perception and evaluation processes. In the article the investment process related to the implementation of construction works by an international team served as an example of a process in which the clash of different concepts, which in turn can be complementary. The investment project is typically carried out under conditions of strong turbulence, which is linked to external and internal factors creating these conditions.

Wpływ geometrii komory spalania umieszczonej w tłoku na rozkład prędkości ładunku zasilającego

W artykule przedstawiono rozważania dotyczące ruchu ładunku w układzie dolotowym oraz w komorze spalania. Przyjmuje się, że zarówno geometria kanałów dolotowych jak i kształt komory spalania, stanowią w sposób zasadniczy o jakości przygotowanej mieszanki. Wykorzystano model matematyczny do opisu ruchu ładunku podczas procesu napełniania. Przeprowadzono analizę wpływu geometrii komory spalania dla czterech silników o zapłonie samoczynnym przy czterech różnych prędkościach obrotowych silnika na prędkości promieniowe i osiowe ładunku.

Wybrane zadania z dynamiki układu dwóch sztywnych kul

W referacie przedstawiono rozwiązania wybranych trudniejszych zadań dotyczących dynamiki dwóch sztywnych kul. Te nietypowe zadania są sformułowane, bez podania rozwiązań, w starych, niedostępnych pozycjach literatury [1-4] i były przedmiotem egzaminów na uniwersytetach angielskich w końcu XIX wieku.

Diagnostyka i ocena stanu procesu budowy statku według systemu pert w oparciu o metodę integralnej cechy

W pracy przedstawiona jest metoda diagnostyki i oceny stanu procesu budowy statku w oparciu o metodę integralnych cech w systemie PERT. Zaproponowano aparat matematyczny opisu integralnych cech i procedury określenia ich parametrów. Opisana została technologia tworzenia integralnej cechy dyskretnej produkcji na podstawie grafu Gantta i procedura oceny stanu danego procesu jako obiektu zarządzania według schematu «czas-zasoby». Rezultat ilustrowany jest przykładem budowy statku typu « rzeka-morze ».

Metodyka pomiaru zaburzeń radioelektrycznych w pokładowej sieci zasilającej niskiego napięcia

W referacie przedstawiono problematykę badań taboru kolejowego w zakresie emisji zaburzeń przewodzonych w pokładowej sieci zasilania niskiego napięcia w odniesieniu do dopuszczalnych poziomów zawartych w normach na przykładzie elektrycznego zespołu trakcyjnego 16 Wek (ED74). Ponadto przedstawiono główne źródła zaburzeń radioelektrycznych występujące w pokładowej sieci zasilającej. Omówiono metodykę pomiarów oraz zamieszczono przykładowe wyniki normatywnych pomiarów jak i dodatkowych w konfiguracji z załączonymi i wyłączonymi filtrami na podstacji zarejestrowanych przy różnych prędkościach.

Modelowanie dynamiki fotela katapultowego samolotu

W artykule przedstawiono dynamikę fotela katapultowego o nazwie SK odrzutowego szkolno-bojowego samolotu TS-11 „Iskra”. Scharakteryzowano fotel katapultowy i zasadę jego działania. Opracowano model matematyczny oraz komputerowy obiektu przy wykorzystaniu programu MATLAB - Simulink i przeprowadzono symulację dla różnych prędkości lotu.

Problem drgań i hałasu w środkach transportu publicznego

Celem niniejszej pracy jest sformułowanie wstępnych propozycji rozwiązań technicznych zmierzających do ograniczenia odczuwalnych wibracji oraz hałasu we wnętrzu pojazdu autobusowego. Analizy dokonano w oparciu o szereg pomiarów dokonanych w wybranych pojazdach. Zwrócono szczególną uwagę na identyfikację wymuszeń wibroakustycznych od silnika, wstępną ocenę stanu akustycznego i drganiowego wnętrz autobusów,oraz analizę propagacji hałasu do wnętrza autobusu.

Proces rozrządzania jako sekwencja zmian stanów dynamicznych odprzęgów

Energia kinetyczna odprzęgów zmienia się pod wpływem oddziaływań naturalnych oraz celowych działań człowieka. Rozpędzanie i hamowanie odprzęgu powoduje zmiany jego stanu dynamicznego. Efektywność regulacji prędkości zależy od dokładności prognozowania zmian stanu dynamicznego odprzęgu. Czynnikiem zakłócającym proces regulacji są ingerencje operatora w pracę systemu. Nowe, w pełni zautomatyzowane systemy regulacji prędkości powinny umożliwiać quasi ciągłą ocenę stanu dynamicznego odprzęgów i efektywny odbiór energii, a także eliminować udział człowieka w realizacji procesu regulacji.
Subskrybuj to źródło RSS