Zaloguj się

E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu

obrazek
  • Kategoria: Elektroniczna gospodarka
  • Autor: Michael de Kare-Silver
  • Data wydania: 2002
  • Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Odwiedź stronę wydawcy

Sposób sprzedawania i kupowania towarów zmienia się na naszych oczach wprost błyskawicznie lub - jak sugeruje Autor - rewolucyjnie. Handel elektroniczny przestał być jedynie maskotką działów marketingów, ale stał się szansą osiągnięcia sukcesu dla wielu przedsiębiorstw.
Książka jest swoistym "rozkładem jazdy" oraz "mapą drogową" potrzebną do odnalezienia się w nowej rzeczywistości i osiągnięcia sukcesu. Został w niej przedstawiony wpływ dokonującej się "rewolucji" zakupów na sprzedawców (handel detaliczny) i producentów oraz omówione opcje strategiczne, jakie powinni oni zastosować, jeżeli zdecydują się ono na elektroniczne zakupy.
E-szok. Rewolucja w handlu elektronicznym to niezastąpiony przewodnik po rynkach detalicznych przyszłości.
Rozwój handlu elektronicznego jest obecnie w fazie wstępnej i tak jak w przypadku innych wynalazków potrzeba czasu, aby firmy i klienci odkryli wszystkie możliwości, jakie się z nim wiążą. Jednak warto już teraz zadać sobie kilka pytań:

- Czy firmy powinny uwzględniać w swych planach strategicznych Internet, czy mogą go jeszcze ignorować przez kilka najbliższych lat?
- Jakie korzyści daje wykorzystywanie Sieci w biznesie?
- Dla jakich firm handel elektroniczny jest szansą, a dla jakich zagrożeniem?
- Czy i w jakim stopniu konsumenci są zainteresowani zakupami elektronicznymi? Jakie towary kupują najczęściej?
- Czy, a jeśli tak, to kiedy handel elektroniczny zdominuje sprzedaż towarów i usług?
- Czy transakcje przeprowadzane w Internecie są bezpieczne?

Poszukując odpowiedzi, autor analizuje przykłady firm już działających w internecie, omawia inicjatywy podejmowane na szczeblach rządowych, przytacza wyniki badań i dane statystyczne, a także powołuje się na opinie konsultantów. Co więcej, udało się mu przeprowadzić wywiady z przedstawicielami Amazon.com, Dixon, Microsoft Web TV oraz interaktywnej telewizji Ruperta Murdocha i zamieścił je w książce.

Michael de Kare-Silver jest dyrektorem ds. handlu elektronicznego w Great Universal Stores i uznanym kosultantem w dziedzinie nowej ekonomii. Przez cztery lata pracował jako menedżer ds. marketingu w Procter and Gamble. Współpracował z wieloma firmami europejskimi i amerykańskimi, m.in. z McKinseyem. Ma wieloletnie doświadczenie w doradzaniu przedsiębiorstwom z różnych branż w kwestiach dotyczących rynku, klientów i kanałów dystrybucji.