Zaloguj się

Strategie obsługi klienta w zarządzaniu łańcuchem dostaw

obrazek
  • Kategoria: Zarządzanie
  • Autor: Maciej Dariusz Dobrzyński
  • Data wydania: 2007
  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Białostockiej

Odwiedź stronę wydawcy

Publikacja dotyczy wpływu poziomu obsługi klienta na wskaźniki finansowe przedsiębiorstw. Analizą objęto przedsiębiorstwa Polski północno-wschodniej, a jej podstawą były badania ankietowe nad poziomem obsługi klienta oraz dane statystyczne dotyczące wskaźników finansowych tych przedsiębiorstw. Badania przeprowadzono w latach 1998-2005.
Za pomocą metod statystyki matematycznej określono wpływ wybranych elementów obsługi klienta na wyniki finansowe przedsiębiorstw, uwzględniając liczbę zatrudnionych pracowników, rodzaj działalności przedsiębiorstwa (według klasyfikacji EKD) oraz formę własności. Przeprowadzone analizy wskazały również wpływ poziomu obsługi klienta na poziom kosztów prowadzenia działalności biznesowej, które to koszty bezpośrednio oddziaływają na poziom cen dostawcy. Wybór właściwego (optymalnego) poziomu obsługi klienta pozwala więc w warunkach eskalacji konkurencji cenowej oraz obsługowej nie pozwolić na pogorszenie wskaźników rentowności branży.

Seria "Rozprawy Naukowe - Politechnika Białostocka" nr 141.