Niniejsze opracowanie składa się z sześciu rozdziałów. W pierwszym przedstawiono miasto jako system społeczno-gospodarczy. W drugim omówiono koncepcję logistyki miejskiej jako koncepcję zarządzania przepływami w miastach. Trzeci rozdział poświęcono logistyce w zarządzaniu przepływami osób w miastach. Opisano w nim podstawowe problemy decyzyjne i zaproponowano ich rozwiązania z zastosowaniem logistyki. Czwarty rozdział jest poświęcony logistyce w zarządzaniu przepływami ładunków w miastach. Piąty rozdział zawiera prezentację stosowanych współcześnie rozwiązań mających na celu zmniejszenie dolegliwości związanych z wszechobecną kongestią w miastach. Ostatni rozdział traktuje o zintegrowanym zarządzaniu przepływami osób i ładunków w miastach.
WSTĘP
Rozdział 1
MIASTO JAKO PRZESTRZEŃ DZIAŁALNOŚCI LOGISTYCZNEJ
1.1. Miasto, jego cechy i funkcje, jakość życia w mieście
1.2. Miasto jako system społeczno-ekonomiczny
1.3. Bariery funkcjonowania i rozwoju współczesnych miast
Rozdział 2
KONCEPCJA LOGISTYKI MIEJSKIEJ
2.1. Przesłanki stosowania koncepcji logistycznych w zarządzaniu miastami
2.2. Logistyka miejska jako koncepcja zarządzania przepływami w miastach
2.3. Przedmiot, cele i zadania logistyki miejskiej
Rozdział 3
LOGISTYKA W ZARZĄDZANIU PRZEPŁYWAMI OSÓB W MIASTACH
3.1. Przepływy osób w miastach. Sposoby ich realizacji
3.2. Rola logistyki w zarządzaniu przepływami osób
3.3. Zadania infrastruktury transportu miejskiego w logistyce miejskiej
3.4. Założenia zintegrowanego systemu przemieszczania osób w miastach
Rozdział 4
LOGISTYKA W ZARZĄDZANIU PRZEPŁYWAMI
ŁADUNKÓW W MIASTACH
4.1. Przepływy ładunków w miastach. Sposoby ich realizacji
4.2. Rola logistyki w zarządzaniu przepływami ładunków w miastach
4.3. Wpływ logistycznej infrastruktury miejskiej na usprawnianie
przepływów ładunków w miastach
4.4. Tworzenie systemów dostaw ładunków w miastach
4.5. Obsługa transportowa dostawców i odbiorców ładunków w miastach
Rozdział 5
WYBRANE PROJEKTY LOGISTYKI MIEJSKIEJ
5.1. Narzędzia cenowe w projektowaniu przepływów osób i ładunków
w miastach na przykładzie Londynu, Oslo oraz miast Japonii i USA
5.2. Przykłady wdrażania telematyki oraz podziału zadań przewozowych
pomiędzy komunikację zbiorową i indywidualną -
- Helsinki, Kurytyba, Madryt
5.3. Projekty "przedsiębiorstw logistyki miejskiej", nocnych dostaw
i konsolidacji przewoźników- Niemcy, Japonia, Kanada, Holandia
Rozdział 6
ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWAMI OSÓB
I ŁADUNKÓW W MIASTACH
6.1. Założenia systemu zintegrowanego zarządzania przepływami
osób i ładunków w miastach
6.2. Organizacja systemu zintegrowanego zarządzania przepływami
osób i ładunków w miastach
6.3. Spodziewane efekty zarządzania przepływami osób i ładunków
w miastach
WYKAZ PODSTAWOWYCH POJĘĆ
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL