Zasadniczym celem pracy było dalsze poszukiwanie nowoczesnych, bezpiecznych rozwiązań (technologii), które zastosowane w logistyce przyniosą wymierne korzyści organizacyjne i ekonomiczne. Dlatego ponownie założono (hipoteza robocza), że organizacje, instytucje oraz firmy, w których funkcjonuje logistyka, chcąc działać sprawniej i efektywniej, powinny zastosować nowoczesne technologie (rozwiązania) informatyczne. Za celowe uznano także przygotowanie ich do ciągłego poszukiwania i sprawnego wdrożenia pojawiających się na rynku nowych rozwiązań informatycznych. W konsekwencji skutkować to będzie potrzebą pozyskiwania wysoko kwalifikowanego personelu i stałego jego doskonalenia zawodowego.
Praca, w której przeprowadzono analizę nowoczesnych rozwiązań, pozwalających na racjonalną i skuteczną oraz bezpieczną realizację zadań logistycznych w organizacjach, instytucjach i firmach, składa się ze wstępu, dziewięciu rozdziałów i zakończenia.
Wstęp
1. Ogólne pojęcia logistyki (zarządzania logistycznego)
1.1. Podział, zakres i charakterystyka
1.2. Logistyka jako nauka, dziedzina wiedzy
2. Istota, podział i charakterystyka systemów informacyjnych
2.1. System informacyjny zakres i powiązania
2.2. Istota, podział i charakterystyka systemów (procesów) i technologii informacyjnych
3. Informatyzacja logistyki w organizacjach, instytucjach oraz firmach
3.1. Cel główny i cele cząstkowe informatyzacji
3.2. Podział, charakterystyka oraz typologia systemów informatycznych
4. Finansowanie nowoczesnych technologii w budżecie zadaniowym
4.1. Nowe zasady w zarządzaniu finansami: racjonalność, przejrzystość, efektywność
4.2. Relacje w budżecie zadaniowym (funkcje, zadania, podzadania i działania)
4.3. Etapy opracowywania budżetu zadaniowego
4.4. Funkcje państwa - pierwszy szczebel klasyfikacji zadaniowej
4.5. Stopnie klasyfikacji zadaniowej
4.6. Przykład wdrażania budżetu zadaniowego
4.7. Budżet zadaniowy jako rozwiązanie służące poprawie wydatkowania środków publicznych
5. Podejście procesowe w nowoczesnym zarządzaniu logistycznym
5.1. Pojęcie i klasyfikacja procesów
5.2. Identyfikacja i modelowanie procesów biznesu
5.3. Oprogramowanie ARIS
6. Współczesne metody wsparcia informatycznego
6.1. Wsparcie informatyczne dla logistyki, finansów i kadr
6.2. Koncepcja systemu informatycznego jako istotnego ogniwa strategii organizacji
6.3. Wprowadzenie zmian organizacyjnych w logistyce, organizacji, instytucji i firmie w oparciu o technologie informacji
6.4. Zintegrowany (Wieloszczeblowy) System Informatyczny Logistyki, Finansów i Kadr
7. Systemy identyfikacji wyrobów fundamentem systemów informatycznych
7.1. Podział i charakterystyka identyfikacji wyrobów
7.2. Podstawy prawne identyfikacji wyrobów
7.3. Cechy Jednolitego Indeksu Materiałowego
7.4. Struktura organizacyjno-funkcjonalna Jednolitego Indeksu Materiałowego
7.5. Etapy procedury nadawania Jednolitego Indeksu Materiałowego
7.6. Identyfikacja wyrobów na podstawie kodów kreskowych
7.7. Geneza i funkcjonowanie technologii identyfikacji radiowej
8. Bezpieczeństwo w handlu elektronicznym - jak skutecznie walczyć z korupcją
8.1. Handel, powstanie, rozwój i charakterystyka
8.2. Handel elektroniczny, giełda i aukcja elektroniczna
8.3. Uregulowania normatywno-prawne w handlu elektronicznym
8.4. Handel elektroniczny dla klienta indywidualnego. Istota zakupów przez Internet
8.5. Zakupy przez Polską Platformę Przetargową
8.6. Korzyści i ograniczenia w handlu elektronicznym
8.7. Handel elektroniczny w organizacjach, instytucjach i firmach
9. E-learning (wiedza na odległość) na potrzeby logistyki
9.1. Podział i charakterystyka szkoleń e-learningowych
9.2. Standaryzacja procesów e-learningowych
9.3. Korzyści ze szkoleń e-learningowych i ich ograniczenia
9.4. Obszary zastosowań - przykład szkoleń
9.5. Platformy szkoleniowe
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz rysunków