Zaloguj się

RFID od koncepcji do wdrożenia. Polska perspektywa

obrazek
  • Kategoria: Elektroniczna gospodarka
  • Autor: Bartłomiej Gładysz, Michał Grabia, Krzysztof Santarek
  • ISBN: 978-83-01-18891-7
  • Data wydania: 2016
  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

Odwiedź stronę wydawcy

RFID od koncepcji do wdrożenia. Polska perspektywa

Oddawana do rąk Czytelnika książka poświęcona jest identyfikacji radiowej RFID. Jest to pierwsza publikacja na ten temat w Polsce. RFID jest innowacyjną technologią automatycznej identyfikacji coraz częściej stosowaną przez przedsiębiorstwa w procesach logistycznych. (…) Jak wiele innych przełomowych innowacji, również RFID ma wielu ojców. Początkowo była to technologia o przeznaczeniu wojskowym, stosowana m.in. w okresie II wojny światowej do identyfikacji samolotów przez własne systemy radarowe (systemy identyfikacji "swój-obcy"). Od tamtego czasu technologia RFID niebywale się rozwinęła, czego wyrazem jest m.in. różnorodność i powszechność zastosowań, miniaturyzacja oraz przystępność cen (niektórych) transponderów RFID.
Niniejsza książka, będąca kompendium wiedzy o zastosowaniu technologii identyfikacji radiowej (RFID), ukazuje zarówno jej aspekty techniczne, jak również organizacyjne. Przedstawiono przypadki wdrożeń RFID z naciskiem na nowe możliwości realizacji procesów logistycznych wspieranych przez RFID oraz korzyści stąd płynące. Lektura książki zapewni uzyskanie podstaw technicznych oraz poznanie przypadków wdrożeń technologii RFID w polskich i zagranicznych organizacjach. Studia przypadków są zaprezentowane na postawie jednolitego szablonu, co umożliwia łatwą analizę przypadków i prowadzenie porównań.

Z książki można dowiedzieć się:
- jakie są standardy dla technologii RFID,
- jak działa i jaka jest architektura sieci EPCglobal,
- jak przeprowadzić proces przygotowania do wdrożenia technologii RFID,
- jakie korzyści odniesiono dzięki wdrożeniu tej technologii w magazynie wyrobów gotowych, terminalu przeładunkowym, muzeum, centrum logistycznym itp.

Książka kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców - zarówno do studentów uczelni politechnicznych z wykładaną logistyką, studentów wyższych szkół logistycznych, osób studiujących nauki związane z transportem, nowymi technologiami, telekomunikacją. Ze względu na duży udział praktycznych case study w książce, treści w niej przedstawione mogą okazać się cenne dla menedżerów firm logistycznych i wszystkich zainteresowanych nowoczesną technologią identyfikacji radiowej.