Niniejsza publikacja stanowi oryginalne opracowanie łączące profesjonalną charakterystykę nowoczesnych technologii mobilnych w łańcuchach dostaw współczesnych firm z przykładami ich zastosowań w praktyce.
Autorzy pragnęli zrealizować główny cel, jakim jest identyfikacja technologii mobilnych w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz określenie wpływu ich zastosowań na modele biznesowe i konkurencyjność przedsiębiorstw oraz łańcuchów dostaw.
Część pierwsza książki, pt. "Trendy rozwojowe w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw", stanowi wprowadzenie do tematyki niniejszej publikacji.
Część druga, zatytułowana: "Zastosowanie technologii mobilnych - studia przypadków", prezentuje przykłady dobrych praktyk wykorzystania opisywanych technologii w wybranych obszarach zarządzania. Ich dobór miał na celu prezentację różnorodnych aspektów zastosowań.
Ostatnia, trzecia cześć publikacji, pt. "Stan obecny i perspektywy rozwoju technologii mobilnych w przyszłości - wywiady z ekspertami" prezentuje wypowiedzi menedżerów z różnych przedsiębiorstw dotyczące m.in. obecnego i przyszłego rozwoju technologii mobilnych, zmian postaw pracowników i partnerów biznesowych wobec ich zastosowań oraz dynamiki korzyści w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw w czasach mobilnej rewolucji.
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
Trendy rozwojowe w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw
Rozdział 1
Wprowadzenie do logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw w obliczu trendów XXI w.
Barbara Ocicka
1.1. Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw - istota, elementy, cele
1.1.1. Koncepcja łańcucha dostaw
1.1.2. Ewolucja logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw
1.1.3. Elementy zarządzania łańcuchem dostaw
1.1.4. Zarządzanie wartością w łańcuchach dostaw
1.2. Trendy i ich wpływ na zarządzanie logistyką i łańcuchem dostaw w XXI w
1.2.1. Niestabilność otoczenia biznesowego
1.2.2. Cyfryzacja w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.2.3. Hiperpersonalizacja wartości
1.2.4. Wyzwanie zrównoważonego rozwoju
Pytania do rozdziału 1
Rozdział 2
Wpływ technologii mobilnych na logistykę i zarządzanie łańcuchem dostaw
Barbara Ocicka
2.1. Rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych
2.2. Era technologii mobilnych
2.3. Technologie mobilne w zarządzaniu cyfrowym łańcuchem dostaw
2.4. Zastosowanie technologii mobilnych w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw
2.5. Główne korzyści z zastosowania technologii mobilnych
2.6. Zarządzanie potencjałem technologii mobilnych
Pytania do rozdziału 2
CZĘŚĆ II
Zastosowanie technologii mobilnych - studia przypadków
Rozdział 3
Mobilna perspektywa rozwoju partnerstwa Grupy Raben z klientami na innowacyjnej platformie myRaben.com
Barbara Ocicka
3.1. Informacje ogólne o Grupie Raben
3.2. Analiza strategiczna sektora TSL i pozycja konkurencyjna Grupy Raben w Polsce
3.3. Usługi szyte na miarę
3.4. Zastosowanie technologii mobilnych
3.5. Platforma myRaben.com - rozwiązanie mobilne sterowane potrzebami użytkowników
3.5.1. Funkcjonalności modułu Magazynowanie
3.5.2. Funkcjonalności modułu Transport
3.5.3. Pozostałe funkcjonalności platformy myRaben.com
3.6. Ewaluacja potencjału platformy myRaben.com
3.7. Doskonalenie funkcjonalności myRaben.com
3.8. Podsumowanie
Pytania do rozdziału 3
Rozdział 4
Nowoczesne technologie mobilne w magazynowaniu w świetle koncepcji
Internet of Things
Piotr Sosnowski
4.1. Internet Rzeczy w gospodarce magazynowej
4.2. Rynek nowoczesnych technologii mobilnych w magazynowaniu
4.2.1. Przedsiębiorstwa polskie
4.2.2. Przedsiębiorstwa zagraniczne
4.3. Przegląd nowoczesnych technologii mobilnych w magazynowaniu
4.3.1. Identyfikacja radiowa RFID
4.3.2. Automatyzacja i robotyka w procesach magazynowych
4.3.3. Systemy zdalnego sterowania pojazdami w magazynie
4.3.4. Systemy zarządzania magazynem
4.3.4.1. Systemy WMS i MMS
4.3.4.2. Mobilne systemy WMS
4.3.4.3. Mobilne systemy WCS
4.3.5. System automatyzacji pracy magazynu
4.3.6. Pozostałe systemy STILL wykorzystujące nowoczesne technologie mobilne
4.3.7. Praktyczne zastosowanie systemu wielu robotów magazynowych
4.4. Rozwiązania typu iButton na przykładzie magazynu z kontrolowaną temperaturą
4.5. Podsumowanie
Pytania do rozdziału 4
Rozdział 5
Zastosowanie aplikacji mobilnej w zarządzaniu relacjami z klientami w chmurze na przykładzie enxoo mobilo
Marta Raźniewska
5.1. Działalność przedsiębiorstwa Enxoo
5.2. Rozwój rynku oprogramowania klasy Sales Force Automation (SFA)
5.3. Rola zastosowania systemów SFA w procesach logistycznych
5.4. Charakterystyka systemów SFA
5.5. Prezentacja technologii mobilnej enxoo mobilo
5.6. Efekty zastosowań systemu enxoo mobilo
5.7. Podsumowanie
Pytania do rozdziału 5
Rozdział 6
Technologiczne tajniki obsługi klienta w kanale m-commerce
Emilian Gwiaździński, Marta Raźniewska
6.1. Rozwój rynku m-commerce
6.2. Proces obsługi klienta w m-commerce
6.2.1. Faza przedtransakcyjna
6.2.2. Faza transakcyjna
6.2.3. Faza potransakcyjna
6.3. Główne trendy skutecznej obsługi m-klienta
6.3.1. Omnichannel
6.3.2. Darmowe dostawy i zwroty
6.3.3. Nowe kategorie sklepów
6.3.4. Doświadczenia użytkownika - UX
6.3.5. Marketing totalny
6.3.6. Personalizacja oferty i komunikacji
6.3.7. Analityka i targetowanie
6.3.8. Media społecznościowe
6.3.9. Wartościowe treści, czyli content
6.4. Technologie mobilne i efekty ich zastosowań w m-commerce
6.4.1. Aplikacja mobilna Curbside pickup
6.4.2. Aplikacja mobilna TESCO
6.4.3. Heppin.com "Wybierz, przymierz, kupuj"
6.4.4. Geolokalizacja jako technologia usprawniająca obsługę klienta
6.4.5. Wirtualizer jako technologia wspierająca obsługę klienta
6.5. Podsumowanie
Pytania do rozdziału 6
Rozdział 7
Rozwój technologii mobilnych na rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych na przykładzie działalności DHL Parcel Polska
Jakub Brzeziński, Barbara Ocicka
7.1. Charakterystyka globalnej działalności DHL
7.2. Główne informacje o działalności DHL Parcel Polska
7.3. Analiza rynku przesyłek KEP i pozycja konkurencyjna DHL Parcel Polska
7.4. Usługi DHL Parcel Polska
7.5. Systemy i aplikacje stosowane w obsłudze klientów na rynku B2B i B2C
7.6. Mobilne wsparcie obsługi zleceń
7.7. Zwiększanie elastyczności usług dzięki mobilności
7.8. Perspektywa przyszłych zastosowań technologii mobilnych przez DHL
7.9. Podsumowanie
Pytania do rozdziału 7
Rozdział 8
Mobilny potencjał Inteligentnego Systemu Transportowego firmy Sprint S.A. w Łodzi
Jakub Brzeziński
8.1. Główne informacje o firmie Sprint S.A.
8.2. Analiza rynku ITS i pozycja konkurencyjna firmy Sprint S.A.
8.3. Mobilne systemy informacji o organizacji ruchu miejskiego w Łodzi
8.4. Działanie Inteligentnego Systemu Transportowego w Łodzi
8.5. Efekty wdrożenia ITS w Łodzi dla interesariuszy
8.6. Perspektywy rozwoju łódzkiego ITS
8.7. Podsumowanie
Pytania do rozdziału 8
CZĘŚĆ III
Stan obecny i perspektywy rozwoju technologii mobilnych w przyszłości - wywiady z ekspertami
Rozdział 9
Obecny i przyszły zakres zastosowań technologii mobilnych w świetle polskiej praktyki gospodarczej
Barbara Ocicka
9.1. Rola technologii mobilnych w działalności operatora logistycznego
Grzegorz Lichocik
9.2. Cyfryzacja w towarowym transporcie lotniczym
Wojciech Ryglewicz
9.3. Wyzwania zastosowań technologii mobilnych w logistyce kontraktowej
Paweł Trojanowski
9.4. Doskonalenie technologii mobilnych w zarządzaniu łańcuchem dostaw
Marek Jędra
9.5. Znaczenie technologii mobilnych w logistyce dystrybucji
Anna Lewandowska
9.6. Beneficjenci mobilnej rewolucji w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw
Zbigniew Kępiński
9.7. Korzyści zastosowania technologii mobilnych w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw
Tomasz Dzideczek, Rafał Leszczyński
9.8. Rynek usług telekomunikacji mobilnej
Jarosław Wojciechowski-Boruta
9.9. Przyszłość technologii mobilnych w strategii 2020
Mariusz Horodniczy, Piotr Pierzak, Magda Zięba
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków