Zaloguj się

Prosumpcja jako wielowymiarowe działanie rynkowe

obrazek
  • Kategoria: Zarządzanie
  • Autor: Agnieszka Izabela Baruk
  • ISBN: 978-83-208-2285-4
  • Data wydania: 2017
  • Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Odwiedź stronę wydawcy

Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny. Trzy początkowe rozdziały stanowią część teoretyczną. W rozdziale pierwszym omówiono genezę prosumpcji i jej istotę. Wskazano na duże rozbieżności w jej defniowaniu przez różnych badaczy, proponując własną autorską defnicję tego pojęcia. Rozdział drugi poświęcony jest prosumpcji jako złożonemu zachowaniu rynkowemu. Przedstawiono ją również w ujęciu procesowym. Omówiono cechy prosumenta jako aktywnego uczestnika rynku i marketingowego partnera oferentów. W rozdziale trzecim przedstawiono natomiast prosumpcję w ujęciu czterowymiarowym, przyjmując, że ma ona wymiar innowacyjny, relacyjny, wizerunkowy i etnocentryczny. Dwa kolejne rozdziały tworzą empiryczną część opracowania, w której na podstawie wyników badań pierwotnych dokonano empirycznej weryfikacji założeń przyjętych na podstawie wyników poznawczo-krytycznej analizy literatury przedmiotu. Podsumowaniem dokonanych analiz jest opracowany przez autorkę finalny model prosumpcji. Prof. zw. dr hab. Aniela Styś