Książka obejmuje swoim zakresem fragment wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej efektywnego zarządzania i sterowania procesami produkcyjnymi poprzez zestaw wskaźników odnoszących się do kosztów, jakości, dostaw, bezpieczeństwa i morale zespołów produkcyjnych przedsiębiorstw gospodarczych. Autorzy przedstawili metody oraz narzędzia kontroli i sterowania procesami produkcji. Oprócz podstawowych informacji dotyczących struktur i harmonogramów produkcji autorzy zamieścili szczegółowe dane empiryczne ponad 60 badanych przedsiębiorstw. Dane te posłużyły do wytypowania wskaźników priorytetowych, które mają kluczowy wpływ na sprawne, skuteczne i efektywne zarządzanie procesami produkcyjnymi.
Książka jest adresowana zarówno do pracowników naukowych, jak i menadżerów średniego i wysokiego szczebla oraz praktyków zarządzania produkcją.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Proces produkcji jako obiekt zarządzania
1.1. Struktura procesów przedsiębiorstwa produkcyjnego
1.2. Zdefiniowanie istoty i determinant procesów produkcyjnych
1.3. Klasyfikacja procesów produkcyjnych
1.4. Cykl produkcyjny, przebieg produkcji, typy produkcji
1.5. Przegląd wybranych mierników produkcji
Rozdział 2. Q, C, D, S, M jako system narzędzi w procesie produkcji
2.1. Istota wskaźników Q, C, D, S, M jako systemu zarządzania procesem produkcyjnym
2.2. Monitoring pracy zespołu produkcyjnego
2.2.1. Q - Jakość jako wskaźnik procesu produkcji
2.2.2. C - Koszt jako wskaźnik procesu produkcji
2.2.3. D - Dostawy jako wskaźnik procesu produkcji
2.2.4. S - Bezpieczeństwo jako wskaźnik procesu produkcji
2.2.5. M - Morale jako wskaźnik procesu produkcji
2.2.6. Q, C, D, S, M ‒ ocena zbiorcza
2.3. Audyt procesów produkcyjnych na potrzeby analizy wskaźników Q, C, D, S, M
2.4. Plan akcji wyznaczony systemem wskaźników Q, C, D, S, M
Rozdział 3. Procesowe rozwiązywanie problemów produkcyjnych
3.1. Reakcja na problemy - procesowe rozwiązywanie problemów produkcyjnych
3.2. Ocena procesu rozwiązywania problemów
3.3. Komunikacja - spotkania kierownictwa z pracownikami
Rozdział 4. Analiza modelowa narzędzi Q, C, D, S, M
4.1. Analiza Q, C, D, S, M w ujęciu matematycznym
4.2. Analiza Q, C, D, S, M w ujęciu obiektowym
4.2.1. Analiza procesu rozwiązywania problemów w produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M
4.2.2. Analiza procesu audytu procesu produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M
4.2.3. Analiza działań zapobiegawczych procesu produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M
4.2.4. Analiza działań korygujących procesu produkcji systemu wskaźników Q, C, D, S, M
Rozdział 5. Wskaźnik Q jako narzędzie zarządzania procesem produkcji
5.1. Analiza wskaźnika jakości Q - kontrola procesu
5.2. Analiza wskaźnika Q - monitoring odpadu i reject line
5.3. Analiza wskaźnika jakości Q - rejestracja kart Q, C, D, S, M
5.4. Analiza wskaźnika jakości Q - realizacja akcji naprawczych
5.5. Analiza wskaźnika jakości Q - szkolenia i ocena pracowników na liniach produkcyjnych
Rozdział 6. Wskaźnik C jako narzędzie zarządzania procesem produkcji
6.1. Analiza wskaźnika kosztów C jako składowej modelu
6.2. Analiza wskaźnika kosztów C - kontrola procesu zużycia materiałów na linii głównej
Rozdział 7. Wskaźnik D jako narzędzie zarządzania procesem produkcji
7.1. Analiza wskaźnika dostaw D jako składowej modelu
7.2. Analiza wskaźnika dostaw D - całkowita efektywność O.E.E
Rozdział 8. Wskaźnik S jako narzędzie zarządzania procesem produkcji
8.1. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S jako składowej modelu
8.2. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S - analiza środków ochrony zbiorowej badanych podmiotów
8.3. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S - analiza środków ochrony indywidualnej badanych podmiotów gospodarczych
8.4. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S - analiza oznaczeń materiałów chemicznych i niebezpiecznych
8.5. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S - analiza przechowywania materiałów i narzędzi
8.6. Analiza wskaźnika bezpieczeństwa S - analiza dotycząca zagrożeń - rejestr zagrożeń
8.7. Podsumowanie dotyczące wskaźnika S - bezpieczeństwo badanych podmiotów gospodarczych za 2017 rok
Rozdział 9. Wskaźnik M jako narzędzie zarządzania procesem produkcji
9.1. Analiza wskaźnika morale M jako składowej modelu
9.2. Analiza wskaźnika morale M - absencje chorobowe
9.3. Analiza wskaźnika morale M - housekeeping (gospodarność)
9.4. Analiza wskaźnika morale M - rozwiązywanie problemów, akcje naprawcze
9.5. Analiza wskaźnika morale M - zespoły usprawniające - QIT
9.6. Analiza wskaźnika morale M - nowe szkolenia stanowiskowe, procesowe i BHP
9.7. Analiza wskaźnika morale M - opracowanie materiałów szkoleniowych
9.8. Analiza wskaźnika morale M - szkolenia przypominające
9.9. Podsumowanie wyników analizy wskaźnika morale M
Rozdział 10. Przykład zastosowania
10.1. System Q, C, D, S, M - plan 10 kroków eliminacji i problemu w procesie produkcji
Zakończenie
Bibliografia