Referat wprowadzający
Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski: Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalizacji.
I. Konkurencyjność przedsiębiorstw a globalizacja - wybrane zagadnienia
Frank Krawiec: Komponent globalizacyjny w kompleksowej strategii firmy;
Jan D. Antoszkiewicz: Rozwój przedsiębiorczości w celu skutecznego konkurowania w warunkach globalizacji;
Dorota Simpson: Uwarunkowania kulturowe a proces pozyskiwania kapitału ludzkiego w dobie globalizacji;
Jan W. Wiktor: Nisza rynkowa jako strategia konkurowania w warunkach globalizacji rynku;
Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło: Adaptacja rynkowa przedsiębiorstwa jako czynnik poprawy jego konkurencyjności;
Genowefa Sobczyk: Strategie konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach globalizacji;
Krzysztof Fonfara: Marketing partnerski w warunkach konkurencji na rynkach zagranicznych;
Marek Ciesielski: Globalizacja a logistyczne aspekty konkurencyjności;
Marzanna K. Witek-Hajduk: Silna marka jako przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku;
Adam Figiel: Wpływ efektu kraju pochodzenia produktu na kształtowanie strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa;
Piotr Sadza: Wpływ technologii informatycznych na strategie konkurencyjne przedsiębiorstw (wybrane aspekty).
II. Polskie przedsiębiorstwa wobec globalizacji
Stanisław Kasiewicz: Perspektywy partycypacji krajowych przedsiębiorstw w procesach globalizacyjnych;
Urszula Janeczek: Proces internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w świetle wyników badań bezpośrednich;
Aleksanda Nizielska, Olgierd Witczak, Mirosław Włosik: Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw krajów spoza Unii Europejskiej - badania porównawcze;
Kornelia Karcz: Od marketingu globalnego do marketingu międzykulturowego - szansa czy zagrożenie dla polskich przedsiębiorstw;
Magdalenia Rzemieniak: Bariery realizacji marketingowych strategii przetrwania (na przykładzie globalnego rynku tytoniowego);
Marzenna A. Weresa: Działalność korporacji transnarodowych a kreowanie i dyfuzja innowacji - doświadczenia Polski;
Alicja Sosnowska: Formy współpracy nauki i przedsiębiorstw w procesie tworzenia i wdrażania innowacji w Polsce;
Bogusław Kaczmarek: Sojusze strategiczne polskich przedsiębiorstw - wyniki badań;
Jan Rymarczyk: Internacjonalizacja i globalizacja funduszy venture capital i ich znaczenie dla polskich dla przedsiębiorstw polskich;
Danuta Kisperska-Moroń, Ewa Płaczek: Koszty zewnętrzne procesów logistycznych a konkurencyjność przedsiębiorstw;
Włodzimierz Januszkiewicz: Polskie przedsiębiorstwa usługowe wobec globalizacji;
Elżbieta Marciszewska: Scenariusze rozwoju polskiego transportu lotniczego w świetle globalizacji i integracji;
Mirosława Malinowska: Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw w warunkach globalizacji;
Marianna Strzyżewska: Rozwój marketingu internetowego w przedsiębiorstwach działających na polskim rynku (Synteza badań empirycznych - analizy przypadków).
III. Zarządzanie potencjałem społecznym w przedsiębiorstwie oraz polityka gospodarcza państwa w kontekście globalizacji i integracji
Zofia Mikołajczyk: Zarządzanie potencjałem społecznym jako istotny element wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw;
Aleksy Pocztowski, Joanna Purgał: Kapitał ludzki w praktyce zarządzania polskich przedsiębiorstw;
Zofia Kędzior, Magdalena Jaciow: Współpraca szkół wyższych z praktyką gospodarczą - uwarunkowania i zakres;
Mirosława Rybak: Idea społecznej odpowiedzialności korporacji a konkurencyjność przedsiębiorstw;
Ewa Oziewicz: Globalizacja gospodarki światowej - nowe możliwości czy nowe zagrożenia dla transformującej się gospodarki Polski;
Tomasz Dołęgowski: Współczesne koncepcje kapitalizmu globalnego i aliansowego;
Marian Gorynia: Polityka gospodarcza i działalność samorządu gospodarczego a konkurencyjność przedsiębiorstw polskich w dobie integracji z Unia Europejską - wyniki badań empirycznych;
Krystyna Poznańska: Wspieranie innowacyjności przedsiębiorstw warunkiem wzrostu ich konkurencyjności;
Barbara Szymoniuk, Stanisław Walukiewicz: Lokalne systemy produkcyjne jako stymulatory innowacyjności;
Katarzyna Żukrowska: Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw po wprowadzeniu wspólnej waluty w UE;
Grażyna Wojtkowska-Łodej: Liberalizacja rynku energii w Unii Europejskiej - wybrane aspekty;
Anna B. Kisiel-Łowczyc: Globalizacjia a specyfika biznesowego otoczenia firm w polskim euroregionie morskim "Bałtyk";
Eufemia Teichmann: System promocji polskich przedsiębiorstw na rynku litewskim.