1. Rynek materiałów jako obszar zastosowania marketingu i logistyki.
1.1. Rynek materiałów - makrosegment rynku towarowego.
1.2. Rodzaje podmiotów na rynku materiałów.
1.3. Towary na rynku materiałów.
1.4. Specyfika funkcjonowania rynku materiałów.
1.5. Oddziaływanie kooperacji przemysłowej na funkcjonowanie rynku materiałów.
1.6. Specyfika marketingu na rynku materiałów.
1.7. Marketingowe i logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem.
1.8. Interwencjonizm państwa na rynku materiałów.
2. Podstawy metodyczne marketingu na rynku materiałów.
2.1. Wpływ specyfiki rynku materiałów na działania marketingowe przedsiębiorstw.
2.2. Zakres marketingu na rynku materiałowym.
2.3. Cena materiału.
2.4. Sposoby (kanały) dystrybucji materiałów.
2.5. Terminy dostaw.
3. Instrumenty i strategie marketingu na rynku materiałów.
3.1. Fazy działań marketingowych dostawcy.
3.2. Podstawowe instrumenty marketingu na rynku materiałów i ich skuteczność.
3.3. Sprzedaż osobista.
3.4. Przykład kompozycji instrumentów promocji na rynku materiałów.
3.5. Samoocena zdolności marketingowej producenta materiałów.
3.6. Strategie marketingowe na rynku materiałów.
3.7. Kierowanie marketingiem w przedsiębiorstwie produkcyjnym.
3.8. Praktyka tworzenia strategii marketingowej na rynku materiałów (przykład).
4. Marketing zakupów - podstawa kierowania zaopatrzeniem materiałowy i kooperacją przemysłową.
4.1. Marketing ukierunkowany na zakup materiałów.
4.2. Metody stosowane w marketingu zakupów.
4.3. Organizacja zakupów w przedsiębiorstwie produkcyjnym.
5. Organizowanie logistycznych systemów przepływu materiałów.
5.1. Czym jest logistyka?
5.2. Specyfika logistyki na rynku materiałów.
5.3. Stopnie komplikacji przepływów logistycznych.
5.4. Metodologiczne podstawy logistyki.
5.5. Koszty logistyki.
5.6. Oddziaływanie logistyki na funkcjonowanie rynku.
5.7. Organizacja prac logistycznych w przedsiębiorstwie produkcyjnym.