Zaloguj się

Zarządzanie logistyką

obrazek
  • Kategoria: Logistyka
  • Autor: Hans-Christian Pfohl
  • Data wydania: 1998
  • Wydawca: Instytut Logistyki i Magazynowania

Odwiedź stronę wydawcy

Seria wydawnicza: Biblioteka Logistyka

W książce przedstawione są funkcje i instrumenty zarządzania systemami logistycznymi, które muszą być spełniane dla urzeczywistnienia koncepcji logistyki w przedsiębiorstwach (mikrologistyka) i w powiązaniach między przedsiębiorstwami (metalogistyka).
Całość składa się z dwóch części - A i B.
W części A omawiany jest funkcjonalny wymiar zarządzania logistyką, tj. jej miejsce w polityce przedsiębiorstwa.
Przedmiotem części B jest instrumentalny wymiar zarządzania logistyką - założenia do planowania i kontroli działania logistyki.
   Książka oparta jest na solidnych badaniach empirycznych i studiach literaturowych, o czym świadczy ok. 600 cytowanych publikacji, w tym 38 autora. Zawiera liczne przykłady ukazujące praktyczne aspekty funkcji i instrumentów zarządzania logistyką, wzbogacone 158 rysunkami. Pracę wyróżnia systematyczny, uporządkowany i udokumentowany wykład o systemach logistycznych oraz o funkcjonalnym i instrumentalnym wymiarze zarządzania logistyką. W rozważaniach o funkcjonalnym wymiarze zarządzania logistyką (część A) autor podejmuje problemy:

- rozwoju zarządzania logistyką (trendy w logistyce, fazy rozwoju i modele zarządzania logistyką);
- logistyki jako czynnika sukcesu przedsiębiorstwa (wartość usług logistycznych, poprawę skuteczności przedsiębiorstwa przez logistykę, wkład zarządzania logistyką w osiągnięcie celów przedsiębiorstwa, zarządzanie logistyką w przodujących przedsiębiorstwach);
- logistyki w polityce przedsiębiorstwa (koncepcja logistyki jako zasada działania przedsiębiorstwa, operacyjny i strategiczny wymiar zarządzania logistyką).

Znacznie szerzej przedstawiony jest instrumentalny wymiar zarządzania logistyką (część B), który obejmuje takie problemy, jak:

- planowanie strategiczne w logistyce przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych oraz strategie handlowe w przedsiębiorstwach logistycznych, w tym m.in.: sprzężenia strategii logistycznych ze strategiami badań, rozwoju, produkcji zaopatrzenia i marketingu;
- kontroling w logistyce, w tym cele i wskaźniki w logistyce, rachunek kosztów i wyników w logistyce, audyt logistyki;
zastosowanie modeli logistycznych oraz modeli symulacyjnych i systemów eksperckich w procesie decyzyjnym.