Wprowadzenie
Rozdział 1
Liberalizacja jako instrument kształtowania transportu
1.1. Liberalizm, jego istota i regulacje
1.2. Zagadnienia interwencjonizmu
1.3. Proces liberalizacji w transporcie
Rozdział 2
Ogólna charakterystyka transportu samochodowego ładunków
2.1. Przewozy samochodowe ładunków
2.2. Liczebność firm i pojazdów w transporcie samochodowym ładunków
Rozdział 3
Stan międzynarodowego transportu samochodowego ładunków
3.1. Liczebność firm i pojazdów w transporcie międzynarodowym
3.2. Przedsiębiorstwa międzynarodowego transportu samochodowego w podziale na kategorie według liczb pojazdów
3.3. Transport samochodowy ładunków w układzie wojewódzkim
3.4. Czynniki rozwoju gospodarczego i ich oddziaływanie na przedsiębiorstwa transportowe
3.5. Przewozy ładunków transportem międzynarodowym
3.6. Formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej przewoźników samochodowych międzynarodowych
Rozdział 4
Stan polskiego krajowego transportu samochodowego ładunków
4.1. Liczebność przedsiębiorstw i pojazdów
4.2. Przewozy ładunków transportem krajowym
Rozdział 5
Małe i średnie przedsiębiorstwa na rynku transportu samochodowego rzeczy
5.1. Klasyfikacja przedsiębiorstw transportowych
5.2. Wielkość przewozów oraz liczebność firm i pojazdów w sektorze samochodowym MŚP
5.3. Warunki funkcjonowania MŚP
5.4. Analiza SWOT sektora MŚP w transporcie samochodowym rzeczy
Rozdział 6
Zasilanie finansowe małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
6.1. Źródła zasilania finansowego
6.2. Regulacje prawne oraz zarys polityki wspólnotowej i krajowej wobec małych i średnich przedsiębiorstw
6.3. Strategia wykorzystania środków finansowych przed- i poakcesyjnych
Rozdział 7
Perspektywy rozwoju transportu samochodowego ładunków
7.1. Główne kierunki polityki transportowej Polski
7.2. Wybrane prognozy rozwoju transportu samochodowego ładunków
Bibliografia
I. Publikacje zwarte i artykuły
II. Akty prawne
A. Polskie akty prawne
B. Wspólnotowe akty prawne
C. Polskie dokumenty rządowe