Autorzy artykułów w niniejszym zbiorze piszą o tym, jak skutecznie współpracować z kontrahentami. Omawiają prawdziwe przypadki skutecznego i nieskutecznego usprawniania systemów dostaw. Wskazują kluczowe zależności w dystrybucji i radzą, jak na nie reagować, zanim problemy staną się widoczne dla klientów. Znajdowanie oszczędności w zaopatrzeniu: eliminowanie dublujących się działań klienta i dostawcy. Partnerstwo w dystrybucji: tworzenie sieci wspólnych punktów sprzedaży. Mierzenie wydajności współpracy z kooperantami: narzucanie i kontrolowanie rytmu dostaw. Inicjowanie zdrowej rywalizacji pomiędzy dostawcami. Budowanie trwałych więzi z kooperantami: zacieśnianie partnerstwa. Tworzenie systemu dostaw przygotowanego na nagłe zmiany zapotrzebowania.
Partnerstwo w ramach łańcucha dostaw (7)
DOUGLAS M. LAMBERT I A. MICHAEL KNEMEYER Keiretsu - prawdziwe partnerstwo z kooperantami (29)
JEFFREY K. LIKER I THOMAS Y. CHOI Umiejętność szybkiego reagowania (57)
KASRA FERDOWS, MICHAEL A. LEWIS I JOSE A.D. MACHUCA Budowanie relacji w ramach łańcucha dostaw (75)
ROZMOWA ZE SCOTTEM BETHEM, DAVIDEM N. BURTEM, WILLIAMEM COPACINO, CHRISEM GOPALEM, HAU L. LEE, ROBERTEM PORTEREM LYNCHEM I SANDRĄ MORRIS Sekret najbardziej efektywnych łańcuchów dostaw (99)
HAU L. LEE Właściwości kodu genetycznego systemu produkcyjnego Toyoty (129)
STEVEN J. SPEAR I H. KENT BOWEN Jak Toyota wychowuje menedżerów (159)
STEVEN J. SPEAR Efektywność łańcucha dostaw: kluczem może być zgodność celów i bodźców jego uczestników (185)
V.G. NARAYANAN I ANANTH RAMAN O autorach (209)