"ODKRYWANIE PRAWDY O ZYSKACH" - to przełomowa książka dla rozwoju koncepcji zarządzania procesowego i procesowego rachunku kosztów (ABC/M) w Polsce.
Jest to niezbędnik dla każdego nowoczesnego menedżera wdrażającego zarządzanie procesowe i nowoczesne strategie przedsiębiorstw wymagające precyzyjnego zarządzania kosztami firmy.
Książka w bardzo przejrzysty i przystępny sposób wyjaśnia czytelnikom zawiłości koncepcji rachunku kosztów działań (Activity Based Costing / Management), pokazując jednocześnie, jak menedżerowie mogą skutecznie podnosić zyskowność swoich przedsiębiorstw.
"Zysk = Przychody – Koszty”, to najważniejsze równanie w biznesie. Równanie to wydaje się być bardzo proste i oczywiste, jednakże tkwi w nim wielka tajemnica, którą ciągle próbują odkrywać menedżerowie, controllerzy i ekonomiści.
Odkrywanie prawdy o zyskach polega na świadomym kształtowaniu równania zysku dzięki zrozumieniu czynników wpływających na przychody i koszty przedsiębiorstwa. W niniejszej książce skoncentrowano się na kosztowej części równania zysku pokazując jak z wykorzystaniem koncepcji rachunku kosztów działań (Activity Based Costing / Management) menedżerowie mogą odkrywać prawdę o zyskach i kształtować zyskowność swoich przedsiębiorstw. Pokazano również istotę informacji kosztowej w podejmowaniu decyzji cenowych i rabatowych oraz wskazano, jak prawidłowe zrozumienie kosztochłonności procesów biznesowych motywuje pracowników firmy do podejmowania trafnych decyzji kierunkujących całe organizacje na maksymalizację zysku.
1. Rozdział I Odkrywanie prawdy o zyskach
1.1 „Zysk = Przychody - Koszty”
1.2 O czym jest ta książka
2. Rozdział II ABC Akademia Sp. z o.o. –Centrum Kompetencyjne ABC/M
3. Rozdział III Wprowadzenie do rachunku kosztów działań (ABC/M)
3.1 Wyzwania stojące przed nowoczesnym rachunkiem kosztów
3.2 Koszt procesu obsługi klienta
3.3 Koszt procesu wytworzenia produktów
3.4 Rachunek kosztów działań (ABC)
3.5 Działanie (activity)
3.6 Zarządzanie kosztami działań (ABM)
3.7 Oprogramowanie klasy ABC/M
3.8 Czy warto zainwestować w ABC
4. Rozdział IV As Easy As ABC – rachunek kosztów działań prosty jak abecadło
4.1 Procesowy rachunek kosztów
4.2 ABC proste jak abecadło
4.3 Menedżerowie zarządzają działaniami
4.4 Zasoby do realizacji działań
4.5 Działania na rzecz klienta i produktu
4.6 Koszty ABC/M Klienta i Produktu
4.7 Dwumodułowa budowa modelu ABC/M
4.8 Koszt całkowity produktu
4.9 Koszt całkowity klienta
4.10 Przyczyny niepowodzeń wdrożeniowych
5. Rozdział V Zasobowy rachunek kosztów a system ABC/M
5.1 Zasoby mile widziane
5.2 Do czego służy zasobowy rachunek kosztów
5.3 Tradycyjny rachunek kosztów a zasoby
5.4 Zasobowy rachunek kosztów a ABC/M
5.5 Wdrożenie zasobowego rachunku kosztów
5.6 Zalety zasobowego rachunku kosztów
6. Rozdział VI Zarządzanie i kalkulacja kosztów niewykorzystanych zasobów w systemach ABC/M
6.1 Spirala śmierci kosztów stałych
6.2 Alokować czy nie alokować
6.3 Niewykorzystane zasoby a ABC/M
6.4 Potencjał i miara wielkości przerobu zasobu
6.5 Niewykorzystane zasoby w KERAMIK S.A.
6.6 Koszty stałe i zmienne zasobów
6.7 Zatrzymanie kosztów niewykorzystanych zasobów
6.8 Rozliczanie kosztów niewykorzystanych zasobów
6.9 Porównanie wariantów kalkulacji
6.10 Lepsze decyzje menedżerskie
7. Rozdział VII Koszty produktu i krzywe wieloryba zyskowności produktów w systemach ABC/M
7.1 Produkty takie same a jednak inne
7.2 Klienci tacy sami a jednak inni
7.3 Krzywa wieloryba zyskowności produktów
7.4 Wieloryby produktów w KERAMIK S.A.
7.5 Zarządzanie kosztami i rentownością produktu
7.6 Całkowity (pełen) koszt produktu
7.7 Odkrywanie prawdy o zyskach produktów
7.8 Cena sprzedaży a koszt produktu
8. Rozdział VIII Koszty klienta i krzywe wieloryba zyskowności klientów w systemach ABC/M
8.1 Klienci tacy sami a jednak inni
8.2 Produkty takie same a jednak inne
8.3 Krzywa wieloryba zyskowności klientów
8.4 Wieloryby klientów w KERAMIK S.A.
8.5 Zarządzanie kosztami i rentownością klienta
8.6 Całkowity (pełen) koszt klienta
8.7 Odkrywanie prawdy o zyskach klientów
8.8 System rabatowy a koszt klienta
9. Rozdział IX Jak uniknąć porażki przy wdrożeniu systemu ABC/M
9.1 Cała firma wdraża ABC
9.2 Czy gra jest warta świeczki
9.3 4 główne przyczyny niepowodzeń wdrożeniowych
9.4 Przyczyna 1. Niedocenianie istoty wdrożenia
9.5 Przyczyna 2. Brak zasobowego rachunku kosztów
9.6 Przyczyna 3. Nadmierny apetyt na informację
9.7 Przyczyna 4. Brak odpowiedniego środowiska informatycznego
9.8 Przewodzenie rewolucji mentalnej
10. Rozdział X Zastosowania menedżerskie systemu ABC/M
10.1 System ABC/M i zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
10.2 System ABC/M i zarządzanie portfelem produktów (PPM)
10.3 System ABC/M i zarządzanie portfelem dostawców (SRM)
10.4 System ABC/M i sieć dystrybucji
10.5 System ABC/M i zarządzanie strategiczne
10.6 System ABC/M i Kadra Menedżerska
10.7 System ABC/M i zarządzanie procesami biznesowymi przedsiębiorstwa
10.8 System ABC/M i system cenowo-rabatowy
10.9 System ABC/M i system produkcyjny
10.10 System ABC/M i rozwój sprzedaży
10.11 System ABC/M i maksymalizacja zysku oraz maksymalizacja wartości
dla akcjonariuszy
10.12 System ABC/M i fuzje oraz przejęcia
11. Rozdział XI Terminy i definicje
12. Rozdział XII Referencyjny Słownik
Działań firmy ABC Akademia
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel