Najnowsza pozycja wydawnicza Instytutu Logistyki i Magazynowania jest kontynuacją cyklu raportów, które w przejrzysty i czytelny sposób przedstawiają sytuację w polskiej logistyce.
W prawie 100 tabelach i na 43 rysunkach i wykresach zawarto dane dotyczące lat ubiegłych, ze szczególnym uwzględnieniem okresu 2006-2007. Układ tegorocznego Raportu pozostał niezmienny, co pozwala na wygodną i dogłębną analizę danych na przestrzeni wielu lat. Zawartość poszczególnych jego części dostosowana została do skali zmian, jakie zachodziły w poszczególnych działach logistyki. Na uwagę zasługuje po raz pierwszy publikowana w Raporcie wartość polskiego rynku logistycznego, składającego się z sumy rynków logistyki zarobkowej i gospodarczej.
W obecnym wydaniu Raportu Czytelnik znajdzie m.in.:
- aktualną charakterystykę infrastruktury logistycznej, środków transportu, systemów dystrybucji i komunikacji,
- analizę i ocenę przemian na rynku usług logistycznych,
- diagnozę edukacji logistycznej i rynku mediów logistycznych,
- wyniki badań ankietowych dotyczących wskaźników logistycznych polskich przedsiębiorstw.
Logistyka w Polsce. Raport 2007 jest pracą zbiorową. Autorami poszczególnych rozdziałów są profesjonaliści - osoby na co dzień zajmujące się konkretnymi zagadnieniami, zarówno w teorii, jak i w praktyce. Zakres i sposób prezentacji specjalistycznej wiedzy zawartej w Raporcie zainteresuje szerokie grono czytelników: menedżerów logistyki w przedsiębiorstwach, pracowników naukowych i studentów, redaktorów prasy fachowej i analityków gospodarczych.
Wstęp
Rozdział 1 System logistyczny
Rozdział 2 Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne
Rozdział 3 Infrastruktura logistyczna
3.1. Infrastruktura liniowa
3.2. Infrastruktura punktowa
Rozdział 4 Jednostki ładunkowe
Rozdział 5 Środki transportu
Rozdział 6 System transportu
6.1. Transport drogowy
6.2. Transport kolejowy
6.3. Transport lotniczy
6.4. Transport wodny śródlądowy
6.5. Transport morski
6.6. Transport intermodalny
Rozdział 7 System dystrybucji
7.1. Handel detaliczny
7.2. Handel hurtowy
Rozdział 8 System komunikacji
8.1. Otoczenie legislacyjne
8.2. Środowisko komunikacji elektronicznej
8.3. Uwarunkowania technologiczne
8.4. Kierunki rozwoju
Rozdział 9 Rynek usług logistycznych
9.1. Charakterystyka rynku usług logistycznych
9.2. Analiza rynku usług logistycznych
9.3. Podsumowanie
Rozdział 10 Wskaźniki logistyczne
10.1. Przedsiębiorstwa dystrybucyjne
10.2. Przedsiębiorstwa logistyczne
10.3. Przedsiębiorstwa produkcyjne
Rozdział 11 Edukacja logistyczna
Rozdział 12 Rynek książki i mediów logistycznych
Rozdział 13 Podmioty wspierające rozwój logistyki
Podsumowanie
Spis tabel i rysunków