Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Transport się nie opłaca, czyli o tym, kto rządzi w branży TSL?

Średnia ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa wystawiona przez przedstawicieli branży transportowej to 3,31. W pięciostopniowej skali ta trójka z plusem wypada dość słabo. Skoro Eurostat pokazuje, że w 2018 roku eksport w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 4,7 proc., a import o 5,4 proc., popyt na międzynarodowy transport drogowy jest duży. Warto zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie liczba rejestrowanych samochodów ciężarowych zwiększyła się o 8 proc. do 29,9 tys. sztuk, a ilość przewiezionych towarów liczonych w tonach wzrosła o 18 proc2. Dane wskazują na dobrą kondycję polskich firm przewozowych. Okazuje się jednak, że mimo swojej pozycji, to nie przedsiębiorcy dyktują warunki na rynku. Sektorem TSL w Polsce i w Europie rządzi klient.

Panattoni Europe wybudował fabrykę dla Hydroline

Panattoni Europe, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, zakończył budowę fabryki dla fińskiego przedsiębiorstwa Hydroline, czołowego producenta w dziedzinie hydrauliki siłowej. Inwestycja o powierzchni 13 000 m kw. powstała w Stargardzie w ramach Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii i jest sztandarowym przykładem relokacji obiektu produkcyjnego. Jeszcze w sierpniu br. ruszy w nim pełną parą produkcja siłowników hydraulicznych.

O czym pamiętać podczas importu wina?

Winiarze z Włoch, Francji czy Hiszpanii są otwarci na współpracę z polskimi importerami. Wartość polskiego rynku wina przekracza już 2,5 miliarda złotych rocznie, a spożycie tego trunku "na głowę" statystycznego Polaka wciąż rośnie. Jednak import wina nie jest łatwy, a pamiętać należy nie tylko o skomplikowanych procedurach.

Wymiana samolotów w Air France

Szefowie Grupy Air France-KLM potwierdzili plany transformacji floty Air France, podpisując wiążące zamówienie na zakup 60 samolotów wąskokadłubowych Airbus A220-300, z opcją zakupu 30 kolejnych i prawami nabycia dalszych 30. Pierwszy A220-300 ma zostać dostarczony Air France we wrześniu 2021 r. Jednocześnie przewoźnik ogłosił, że do 2022 roku wycofa z eksploatacji 10 samolotów Airbus A380 i rozpoczyna analizę rynku w celu zastąpienia tych samolotów maszynami nowej generacji. Obie decyzje są częścią długoterminowej strategii poprawy rentowności i zwiększenia konkurencyjności przewoźnika.

Solaris zdobywa kolejne znaczące zamówienie z Włoch

Firma Solaris Bus & Coach S.A. pozyskała kolejne zamówienie na bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric z Włoch. Po podpisanej niedawno umowie z ATM Milano, na mocy której do Mediolanu może trafić nawet 250 pojazdów tego typu, polski producent otrzymał zamówienie od przewoźnika ACTV SPA Venezia na 30 elektrobusów Urbino 12 electric i infrastrukturę służącą uzupełnianiu energii. Łączna wartość pozyskanego kontraktu przekracza kwotę 20 milionów euro.

Subskrybuj to źródło RSS