Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Goodman rozbudowuje Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku

Goodman buduje magazyn o powierzchni 24 930 mkw. w Pomorskim Centrum Logistycznym, położonym w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Ponadto, w ramach centrum logistycznego, powstaje obecnie spekulacyjny obiekt o powierzchni 14 000 mkw., którego budowa zakończy się w 2015 r.

W Poznaniu obwodnica w końcu odciąża zachodnią część miasta

Od 20 grudnia 2014 r. kierowcy mogą ominąć korki w zachodniej i północnej części miasta, dzięki otwarciu ostatniego odcinka obwodnicy. Trasa łączy Rokietnicę z Dąbrówką, pozwalając kierowcom kierującym się w stronę Plewisk i Piły nie wjeżdżać do miasta. Czy obwodnica realnie poprawiła komfort jazdy poznaniaków?

Nowoczesna logistyka obniża straty inwentaryzacyjne firm

25% firm korzystających z usług magazynowych zewnętrznego operatora logistycznego formalnie odnotowuje niedobory. W większości przypadków poziom strat maleje, jednak w wielu firmach sytuacja nadal nie jest zadowalająca. Firmy: ROHLIG SUUS Logistics - prawdziwie kompleksowy operator logistyczny - oraz Data Group Consulting - agencja badań rynkowych - przeprowadziły badanie ukazujące skalę zjawiska oraz stosunek firm do niedoborów inwentaryzacyjnych.

PKP CARGO zwiększa udział w rynku

Po jedenastu miesiącach 2014 roku Grupa PKP CARGO osiągnęła 48,36 proc. udziału w rynku pod względem przewiezionej masy, notując wzrost o blisko 0,2 p.p. w porównaniu do wyniku po dziesięciu miesiącach. To szósty raz z rzędu, kiedy PKP CARGO zwiększa udział w rynku pod względem przewiezionej masy. Przewoźnik zwiększył też udział pod względem pracy przewozowej do ponad 57 proc. Łączna masa przewiezionych koleją towarów w listopadzie spadła w porównaniu do poprzedniego roku o 3,13 proc., a praca przewozowa o 3,15 proc.

Nowe platformy intermodalne PKP CARGO w ciągłym ruchu

Duisburg, Hamburg, Pardubice - to tylko niektóre z miejsc, do których PKP CARGO realizuje obecnie przewozy z wykorzystaniem nowych platform intermodalnych. Spółka pod koniec 2013 roku zamówiła 330 wagonów o długości 80 stóp. Ostatnie z nich zostaną dostarczone do przewoźnika w najbliższych tygodniach. Te, które już trafiły do PKP CARGO, są nieustannie eksploatowane. Najdłuższe trasy, realizowane z wykorzystaniem nowych wagonów, mają ponad tysiąc kilometrów.

Subskrybuj to źródło RSS